MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Napięciu napadło dziesięciu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=35961
Strona 1 z 1

Autor:  Worek [ wt wrz 09, 2008 9:59 pm ]
Tytuł:  Napięciu napadło dziesięciu

Pacjent - Toyota Avensis '99 2.0 Pb.
Czy stan regulatora napięcia można zdiagnozować mierząc napięcie ładowania na klemach akumulatora?
Czy wymiana regulatora napięcia to jakaś bardzo skomplikowana operacja?
Da się to zrobić bez jakiś specjalistycznych narzędzi, jeśli tak jak? (w krótkich żołnierskich słowach)

Dzieki i pozdrawiam

Worek

Autor:  Sokol [ wt wrz 09, 2008 10:37 pm ]
Tytuł: 

można
nie
tak,
krócej się nie da ;)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt wrz 09, 2008 10:37 pm ]
Tytuł: 

Toyoty maja chyba wszystykie budowany regulator w alternator :lol: chyba trzeba wymienic cały alternator -bo najszybciej i najtaniej. :lol: mam taki alternator od camry 2.2 to chyba tosamo....

Autor:  Worek [ wt wrz 09, 2008 10:44 pm ]
Tytuł: 

Właśnie pomierzyłem napięcia w obu "plastikach" i pomiary wyszły tak samo a jeden nówka z maja a drugi to właśnie Ave żony i w dupe jeża ni cholery nie wiem co o tym myśleć. :(

Pomiar nr 1 12,6 V
Pomiar nr 2 ( po włączeniu silnika) 14,3 V w obu.

Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować rozładowywanie akumulatora w Ave?
W toyocie mam już ponad 260kkm przebiegu i zastanawiam się czy to nie są czasem szczotki.
Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

Worek

Autor:  BrunoGiamatti [ wt wrz 09, 2008 10:54 pm ]
Tytuł: 

Worek pisze:
Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować rozładowywanie akumulatora w Ave?

Mam podobnie w QP... regulatory wymieniałem .. i co by nie było to pokazuje jak by regulator źle funkcjonował (napięcie ładowania lata od 11,7 do 16) ... niema stałego ładowania, kontrolka się żarzy.. i aku się rozładowuje zamiast się ładować. Pozostaje mi jedynie zmiana alternatora lub jego regeneracja.
Pozdrawiam

Autor:  Darius [ wt wrz 09, 2008 11:03 pm ]
Tytuł: 

Mi kiedyś aku rozładowywał rozrusznika a dokładniej jego tuleje (podobno wirnik dotykał stojana i cos tam się działo) w każdym razie po wymianie tuleji pomogło.

Autor:  TReneR [ wt wrz 09, 2008 11:06 pm ]
Tytuł: 

Worek pisze:

Pomiar nr 1 12,6 V
Pomiar nr 2 ( po włączeniu silnika) 14,3 V w obu.



Wzorowo - musi byc jakis inny zlodziej prondu chyba? Trzbea by jeszcze monitorowac napiecie ladowania podczas jazdy, czy np. cos niedobrego na wybojach sie nie dzieje

Autor:  BrunoGiamatti [ wt wrz 09, 2008 11:31 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Wzorowo -

Ano wzorowo... też tak mam tuż po ładowaniu akumulatora jak odpalam zimny silnik (i ma jeszcze lekko podniesione obroty) ... ale po chwili ładowanie opada bądź widze dobrze jego wahania podczas wciskania i opuszczania gazu (lata wtedy pomiędzy pomiędzy 11 a 16 :P ) Więc jak mówi TReneR - powinieneś sprawdzić teraz co się dzieje podczas jazdy.

Autor:  Worek [ śr wrz 10, 2008 4:24 pm ]
Tytuł: 

Spróbuje dzisiaj wieczorem wpiąć amperomierz - zobaczymy co pokaże.

Pozdrawiam

Worek

Autor:  Janfocus [ śr wrz 10, 2008 8:13 pm ]
Tytuł: 

amperomierz spokojnie pokaże... czasem to pierdoła jak lampka w bagażniku, która nie gaśnie...

Autor:  TReneR [ śr wrz 10, 2008 8:52 pm ]
Tytuł: 

Tylko nie prubuj odpalic z wpietym amperomierzem :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/