MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

pytanie o opłacalność TDI vs LPG
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=35709
Strona 1 z 9

Autor:  pummen [ pn sie 25, 2008 9:09 pm ]
Tytuł:  pytanie o opłacalność TDI vs LPG

jak myślicie co się bardziej opłaca mając wozidełko na co dzień, a w nim silnik tdi, czy może jednak zagazowaną benzynkę co wychodzi taniej przy aktualnych cenach paliwa. Ile tak naprawdę palą silniczki tdi, bo nie chce mi sie wierzyć, że wystarczy im 5l /100km po mieście. Mój tata jeździ zagazowaną vectrą 1,6 i wiem, bo sprawdzałem pali mu 9-10l gazu po mieście (jazda emeryta) wiem, że przy mojej nodze spali by trochę więcej może o 1-1,5l. Cały czas daje to przyzwoity wynik 25zł na 100km

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sie 25, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

Spalanie tdi zalezy od mocy silnika-skrzyni oraz nadwozia-Szef ma paska 130 PD manual ale 4MOTION i po miescie na krotkich odcinakch z klima pali prawie 10.Trasa niecałe 7.Golf spali po miescie 6,5-7 pasat i pochodne wiecej ....spalanie zwieksza duzo klima ,automat,oraz bardzo bogaty wypas-(duza masa)

Autor:  pummen [ pn sie 25, 2008 9:29 pm ]
Tytuł: 

Witam chciałbym poruszyć temat raczej mniejszych samochodów (wozidełka po mieście do jazdy na co dzień) . Mniejsze mam na myśli golfa, leona, ibiza też może być escort, fokus itp.
W porównaniu do mb124 to raczej mniejsze auta. Chodzi o to, aby jak najtaniej jeździć.

Autor:  mojojojo13 [ pn sie 25, 2008 9:35 pm ]
Tytuł: 

jak najtaniej? Kup sobie Golfa II 1.3 lpg - 7 w trasie żaden wyczyn (oczywiście gazu) i max 10 po mieście , bardzo oszczędnie też Civiki latają na gazie - 1.6 (6 gen) ten nie wysilony 8 w trasie przy niezłej mocy i 10 w miescie

Autor:  kokosz [ pn sie 25, 2008 9:55 pm ]
Tytuł: 

buckswizz sprzedaje najoszczędniejsze wozidełko w tdi, spala 3L, ma 3cylindry,kuferek na 3torebki, ładowność 3kwintale [zlosnik]

Autor:  kali [ pn sie 25, 2008 9:56 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cały czas daje to przyzwoity wynik 25zł na 100km

no i do tego dodatkowe przeglądy + cena instalacji, i wychodzi, że aby się zwróciło to trzeba starym używanym zagazowanym samochodem, tak ze trzy lata po mieście jeździć, aby się zwróciło, nie mówiąc o oszczędnościach.
Musisz wziąć długopis i kalkulator i policzyć to wszystko.
My tutaj możemy Ci jedynie mocno namieszać w głowie.

Powiem tylko tyle, kolega miał Golfa TDI 1,6 dojeżdżał nim do pracy 40 kilometrów dziennie i drugie tyle z powrotem. Tak jeździł 4 lata.
Potem kupił Golfa benzynowego 1,8 i go zagazował.
Tym golfem jeździł 2 lata, a następnie kupił jakiegoś Peugeota z TDI i powiedział „gaz tylko w kuchence”

A Ty zrobisz jak uważasz :)

Autor:  laudan [ pn sie 25, 2008 10:19 pm ]
Tytuł: 

190D spalanie 5-6l. TDI maja wysokie ceny, problemy ze zlym paliwem i drogie czesci zamienne (latwo zajezdzic turbinke itd). LPG tez nie jest optymalnym rozwiazaniem, poza tym jego ceny ida coraz mocniej w gore.

Autor:  MateuszPuławy [ pn sie 25, 2008 10:48 pm ]
Tytuł: 

Tata jest posiadaczem Passata B5 1,9TDI spalanie bez rewelacji poniewaz po mieście spala 7l w trasie naprawde zadowala sie 5 litrami. Nie wierze ze spali 5l po mieście.

Autor:  BrunoGiamatti [ pn sie 25, 2008 10:54 pm ]
Tytuł: 

Ja bym chyba obstawiał za TD
Moj kolega ma VW Bore 1.9TD i jak ją przegoniłem to muszę przyznać, ze nawet dynamiczna jest a przy bardzo cieżkiej nodze kolegi ostatnio spaliła mu 5,6l/100km [zlosnik] .. kuchenek to ja nie toleruję

Autor:  buckswizz [ pn sie 25, 2008 11:00 pm ]
Tytuł: 

Krzysiek W123c pisze:
buckswizz sprzedaje najoszczędniejsze wozidełko w tdi, spala 3L, ma 3cylindry,kuferek na 3torebki, ładowność 3kwintale


DZIEKI za promocję ;)

z tym spalaniem to przesada-po miescie pali ok 5,5-6 L,za to w trasie rekord to 4L,srednio do 110km/h to 4,5L za to przy 150 km/h nawet i 7L ;) <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
kali pisze:
no i do tego dodatkowe przeglądy + cena instalacji, i wychodzi, że aby się zwróciło to trzeba starym używanym zagazowanym samochodem, tak ze trzy lata po mieście jeździć, aby się zwróciło, nie mówiąc o oszczędnościach.

ale zakup dobrego TDI tez jest drogi

Autor:  micab [ pn sie 25, 2008 11:04 pm ]
Tytuł: 

wcześniej na co dzień jeździłem golfem mk3 2.0 8v 115ps lpg, teraz zmieniłem na mk3, ale tdi 110ps, mam dość dobre porównanie,
koszty paliwa wychodzą podobnie, na lpg średnie spalanie miałem 10/100km, w tdi jest 5/100km, więc koszt praktycznie taki sam, delikatne wahania zależne od cen paliw,
minus jest na pewno taki, że tdi jest sporo droższe w zakupie, jest turbina, a to dodatkowy, dość kosztowny element który może się zepsuć,
oczywiście jak ktoś chce sam przerobić pb na lpg, a nie kupić już zrobionego, to koszt będzie podobny do zakupu tdi,
jest też spory plus posiadania tdi, o wiele lepsze osiągi, przyjemniejsza jazda, duży moment obrotowy, w trasie jedzie się super, oczywiście wszystko zależy z jaką benzyna/lpg porównywać, ale druga sprawa, że pb musi mieć naprawdę dużą pojemność, lub turbinę, żeby dorównać elastycznością tdi,
podsumowując, tdi i lpg to podobne koszty paliwa, ale przyjemność z jazdy na korzyść tdi ;)

Autor:  georem [ pn sie 25, 2008 11:18 pm ]
Tytuł:  Re: pytanie o opłacalność TDI vs LPG

pummen pisze:
jak myślicie co się bardziej opłaca mając wozidełko na co dzień, a w nim silnik tdi, czy może jednak zagazowaną benzynkę co wychodzi taniej przy aktualnych cenach paliwa.


Nasze 1,9TDI DSG 105PS w CADDY pali na autostradzie przy 120-140km/h 7,6l ON (komputer pokazuje oczywiscie 6,4 ale komp to wielka ściema bo zaniża o ok. 20%), jak nie przekraczasz 120km/h to mieści się w 7l na trasie. Po mieście spala 8-9 litrów ON. Pamiętaj że auta TDI robią miesięcznie conajmniej 40000km i musisz to mnożyć x lata czyli 10 letni będzie miał 400kkm i cena jest zawsze wysoka, nawet za 15 letnie AUDI 80 w dobrym stanie może Ci nie starczyć 10000zł. Serwisowanie nowszego diesla tez kosztuje sporo więcej niż auta na PB.
Ja osobiście wolę PB+LPG, PB będzie miało zawsze mniejszy przebieg im większy silnik i to mi odpowiada, oczywiscie wiele zależy od szczęścia w zakupie, a decyzję musisz podjąc sam.

Autor:  beet [ pn sie 25, 2008 11:22 pm ]
Tytuł: 

buckswizz pisze:
przy 150 km/h nawet i 7L


A przy takiej predkosci przypadkiem nie wysuwaja mu sie takie male skrzydelka? ;) Kurka przeciez to takie autko, ze jak kiedys widzac Cie na miescie otworzylbym bagaznik, to spokojnie bys mogl do niego wjechac i zostaloby jeszcze miejsce na zakupy [zlosnik]

A wracajac do tematu, nie napisales co to by mialobyc za autko, duze-male,stare-nowe. No i kwestia czy kupowalbys auto z LPG czy bez LPG i dopiero bawil sie w instalacje. Jako zwolennik silnika Rudolfa D. polecilbym Ci np. Golfa II/III 1.6/1.9D , uwierz ze wcale nie spala wiele wiecej od nowszych TDI, a ich eksploatacja jest prosta, latwa i przyjemna, o ile znajdziesz cos w dobrym stanie. Moze nie bedzie to 5l w miescie (zreszta zalezy jakie miasto, LBN a Stolica to dwa swiaty), ale na wynik miedzy 6 a 7 litrow spokojnie mozesz liczyc. Z MB, to tak jak laudan napisal, nie ma bardziej oszczednej wersji Mercedesa pomijajac CDI, ktore w miescie na krotkich dystansach wcale nie sa zbyt oszczedne.

Druga sprawa to kwestia odpalania w zimie, zakladajac nawet, ze kupisz autko z super silnikiem (diesla oczywiscie), to przy zalaniu kiepskiego paliwa i wytraceniu sie parafiny nawet super bateria i obejscie filtra paliwa nie pomoze przy wiekszych mrozach, LPG sobie poradzi jak odpalisz auto na benzynie.

Ja bede teraz testowal super fure W202 z najmniejszym mozliwym benzynowym reaktorem i jak bedzie mi palil wiecej niz 9l w miescie, to za pol roku mozesz go ode mnie odkupic i zagazowac ;)

Pozdrawiam

Autor:  b@rtek [ pn sie 25, 2008 11:33 pm ]
Tytuł: 

Ja powiem ci na przykladzie Forda Escorta 1.6 w gazie i passata 1.9Tdi bo oba auta mialem. Passat nie spalil wiecej niz 6-6.5 litra. Natomiast Ford Palil ok 10-11 LPG/100 kilometrow. Po przeliczeniu tylko kosztow paliwa Lpg wychodzilo o kilka zlotych korzystniej ale do tego dolicz ze przy LPG masz wieksze koszty przegladu itd. Ogolnie wydaje mi sie ze komfort jazdy na TDI znacznie lepszy. Instalacje co jakis czas musisz wyregulwac bo jak tego nie dopilnujesz do bedzie strzelac albo rozne inne cuda. Pomimo ze do Gazu nic nie mam to uwazam ze diesel jest o niebo lepszym rozwiazaniem. Ale zrobisz jak bedziesz chcial. A no i nie zapomnij ze wiele rowniez zalezy od instalacji! <br>Dodano po 4 minutach.:<br> ogolnie to rozwinales temat rzeke i forumowicze podziela sie teraz na dwa obozy ci co kochaja LPG vs zwolennicy Diesli WYdaje mi sie ze nie da sie tez jednoznacznie powiedziec co jest lepsze bo kazdy ma inne wymagania co do auta jego zachowania itd ale to tylko moje zdanie

Autor:  johnye300 [ wt sie 26, 2008 12:32 am ]
Tytuł: 

Znajomy ma ciekawe autko w tej chwili w dieselku. Ford Fiesta - 1.8 TDDi 75 koni, fajnie jeździ. Pali około 7-8 litrów w mieście przy ciężkiej nodze. Ogólnie to lepsze od benzyny mi się to wydaję. Jeżeli chcesz namiary i zdjęcia nie ma sprawy :)
Ps. Jest jeszcze audi 80 1.9 tdi 90KM do sprzedaży, również fajne autko, ale to już spali trochę więcej.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/