MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej MOBIL DELVAC https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=35285 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | *beczka* [ śr lip 30, 2008 11:26 pm ] |
Tytuł: | Olej MOBIL DELVAC |
Witam. Czy ktoś z was jeździł osobowym mercedesem na oleju Mobil Delvac przeznaczonym do ciężarówek ? Ciekaw jestem jakie są różnice pomiędzy Mobilem Super S 10w-40 , a Mobilem Delvac o tym samym symbolu . |
Autor: | Ocet [ śr lip 30, 2008 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Ja na tym jeżdże wszystkim co mam pod sobą, w sumie 3x123 i raz 126. Nie odczuwam różnic, ale dopiero po jakieś 40tyś na tym porobiły. Nie wydaje mi się by to jakaś kicha mogła być. Ponadto tych delvaców jest trochę... |
Autor: | Janfocus [ śr lip 30, 2008 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
*beczka* pisze: Czy ktoś z was jeździł osobowym mercedesem na oleju Mobil Delvac przeznaczonym do ciężarówek ?
tylko po co? |
Autor: | Ocet [ śr lip 30, 2008 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
bo tani i pod ręką. Zresztą szczerze mówiąc nie jestem w stanie odpowiedzieć czym miałby się różnić mobil do ciężarówek od oleju do osobówek, przy taj samej klasie i lepkościach... |
Autor: | Janfocus [ śr lip 30, 2008 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: bo tani i pod ręką. Zresztą szczerze mówiąc nie jestem w stanie odpowiedzieć czym miałby się różnić mobil do ciężarówek od oleju do osobówek, przy taj samej klasie i lepkościach...
może tym że silniki ciężarówek są wolnoobrotowe a więc i zerwanie filmu olejowego jest mało prawdopodobne, poza tym nie wiem jak stabilność takiego oleju przy wysokich temp. w osobówce...? Tak tylko dywaguję... Faktycznie wszystkie parametry ma zbliżone do wersji cywilnych? |
Autor: | Ocet [ śr lip 30, 2008 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
ano... No i co tu zerwanie jak lepkość ta sama... Zresztą moje silniki nie są jakoś bardzo wyskowo obrotowe. Do 15 tys nie dochodzą ![]() |
Autor: | BarMan [ czw lip 31, 2008 7:47 am ] |
Tytuł: | |
Witam, mój samochód W 210 220 DIESEL 96r, od nowości był zalewany takim olejem w ASO w Niemczech i to 15 w 40. Jeździł na nim do około 180 tys klilometrów i przetrwał to w dobrej kondycji. Teraz przeszedłem na 10 w 40 Castrol Magnatec i nic złego się nie dzieje, przejechałem od wymiany oleju ok 8 tys km i nie ma potrzeby nic dolewać. Fakt, że silnik w moim aucie to też prawie jak z ciężarówki i nikt chyba go specyjalnie nie ganiał, ale Delwac mu najwidoczniej nie zaszkodził. |
Autor: | sobolini [ czw lip 31, 2008 9:47 am ] |
Tytuł: | |
Od nowości ktos zalewał w DE Meśka olejem mineralnym?? a ty lejesz teraz półsyntetyk?? jaka w tym polityka?? jezdzi on jeszcze?? |
Autor: | BarMan [ czw lip 31, 2008 10:29 am ] |
Tytuł: | |
Tak jeździ i to bardzo dobrze, ma teraz około 188 tys przebiegu, oleju między wymianami nie trzeba dolewać, pali bez problemu przy -25 stopni (nie było więcej przez ostatnie dwie zimy). Półsyntetyk wlałem ponieważ liczę że w zimie da on trochę lepsze smarowanie po odpaleniu, a jeżdże na krótkich odcinkach. Podkreślam, że po ok. 20 tys km nie widzę żadnych problemów po przejściu na 10 w 40 z mineralnego. |
Autor: | *beczka* [ czw lip 31, 2008 10:31 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: *beczka* pisze: Czy ktoś z was jeździł osobowym mercedesem na oleju Mobil Delvac przeznaczonym do ciężarówek ? tylko po co? |
Autor: | TReneR [ czw lip 31, 2008 10:31 am ] |
Tytuł: | |
A dlaczego mialby nie jezdzic, jezeli silnik nie byl maltretowany badziewnymi mineralami przy dlugich przebiegach bez wymiany, to wystarczy dobre plukanie przed wymiana. Polepszenie pracy silnika gwarantowane (wkoncu przejscie na lepszy jakosciowo olej). |
Autor: | *beczka* [ pt sie 01, 2008 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: może tym że silniki ciężarówek są wolnoobrotowe a więc i zerwanie filmu olejowego jest mało prawdopodobne, poza tym nie wiem jak stabilność takiego oleju przy wysokich temp. w osobówce...?
No właśnie , do ilu tys . obrotów mogą kręcić silniki współczesnych ciężarówek. Ciekaw jestem czy te oleje rzeczywiście czymś się różnią czy to tylko marketing ? |
Autor: | CZUWOJ [ sob sie 02, 2008 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
Mój 420 SEL był w niemczech w ASO zalewany tym olejem kilka razy od około 100 tyś. km przebiegu. Przy przebiegu około 160 tyś. km strzelił rozrząd i był naprawiany również w ASO, po czym został zalany półsyntetycznym olejem BP Visco. Podejrzewam, że stosowanie tego DELVAC mogło sie przyczynić do awarii ale to tylko przypuszczenia. |
Autor: | vs52b [ ndz sie 03, 2008 6:37 pm ] |
Tytuł: | |
W naszym sprinterze 313CDI (silnik 2.2 CDI - ten sam co w osobowych mercedesach) delvac (pełen syntetyk) lany był od początku eksploatacji. Takie jest zalecenie mercedesa. Auto ma dzisiaj ok 400 tysięcy przebiegu, dalej jeździ na delvacu i nic mu nie dolega. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |