MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Marcin wita https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=34786 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | marsam36 [ pt lip 04, 2008 6:03 pm ] |
Tytuł: | Marcin wita |
Witam wszystkich. Mam 18 lat, na imię Marcin, prawo jazdy od kwietnia, jak na razie jak mogę to poruszam się samochodem mamy - Skodą Fabią sedan 1.2. W Mercedesach zakochałem się jakoś kilka miesięcy temu - znajomy ma 124-tkę i jak tylko do niej wsiadłem i posiedziałem sobie na miejscu pasażera z przodu to pomyślałem, że też muszę mieć Mesia, hehe. Samochód z duszą - to chyba najbardziej do mnie przemawia. Uwielbiam być inny i zamiast mieć jakiś nudny "miejski samochód" (czytaj Golf, Tico, Seicento czy inny plastikowy złom) wolałbym mieć zadbanego klasyka. Poza tym podoba mi się "dostojny" styl jazdy, hehe. Wiem, że jakbyście brali pod uwagę mój wiek to raczej myślelibyście, że kręci mnie prędkość, szybkie samochody itd., ale tak nie jest. Mam krótki staż za kierownicą, mam świadomość, że moje umiejętności są jak na razie naprawdę bardzo małe, poza tym zamiast szaleć wolę bezpiecznie dojechać. W tematyce samochodowej jestem zielony, więc wybaczcie mi jak będę pytał o proste rzeczy. Obecnie mam długie wakacje (skończyłem liceum), więc mam trochę czasu by zarobić na pierwszy samochód. Jako, że 123 wypada najtaniej, to właśnie taki model chcę sobie sprawić. Korzystając z okazji zadam parę pytań, na które szukałem odpowiedzi w wyszukiwarce, ale ich nie było, były niepełne albo nieaktualne. Tak na pierwsze pytanko - jakie powinienem przeczytać strony/lektury, żeby zgłębić podstawy budowy Mercedesów, ale i ogólnie samochodów? Chodzi mi o takie rzeczy, żebym mógł rozpoznać dokładnie co jest czym pod maską lub co z czym jest połączone itd. Uważam, że każdy właściciel starszego samochodu powinien co nieco znać się na naprawach i dlatego też pojawiłem się tutaj na forum - pełna kultura, rzeczowe odpowiedzi, wielu ekspertów. Czy taki zielony człowiek jak ja łatwo może się nauczyć naprawiać taki samochód jak 123? Jak czytałem w temacie W123 Disel 5 BIEGÓW..??? pięciobiegowe skrzynie są rzadziej spotykane i droższe. Ile jest prawdy w zdaniu "Ale często są droższe niż 4ki, tak do 10 razy:)"? Czy dałoby radę kupić 300D z pięciobiegową skrzynią w dobrym stanie za jakąś rozsądną cenę? Jak nie to jak wygląda jazda z czterobiegową powiedzmy przy 240D? Jakie są przełożenia (chodzi mi przy jakiej prędkości jaki bieg)? W dziale "Dane techniczne" na http://www.w114-115.org.pl nie wiem gdzie to znaleźć. Kupując 123 za np. 3 tysiące z jakim dodatkowym wkładem trzeba się na pewno liczyć? Hehe ok jak na razie tyle na pierwszy post. |
Autor: | Prezeslaw [ pt lip 04, 2008 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
Również witamy. Cieszy zdrowe podejście do słusznej marki ![]() Jeśli chodzi o W123 to za 3000zł kupisz auto, w które na pewno potem będziesz musiał włożyć trochę szmalcu. Uważaj tylko, żeby nie kupić studni bez dna, bo przy tym pułapie można nabrać się na jakąś nieciekawą rzeźbę. Oczywiście istnieją też prawdziwe okazje, ale... Po prostu kupuj z kimś, kto jest w temacie MB dobrze rozeznany. Jak dla mnie, bezpieczna kwota na zakup pierwszego Mieta to ok. 5000zł. Może warto dozbierać... Za 5kpln można dostać 123, albo 190 w nienajgorszym stanie. Pozdrawiam i życzę dużo szczęścia na "nowej drodze życia" ![]() |
Autor: | Seweryn [ pt lip 04, 2008 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj na Forum, marsam36 pisze: Czy taki zielony człowiek jak ja łatwo może się nauczyć naprawiać taki samochód jak 123? Wszystkiego można się nauczyć. Jeśli nie masz obu rąk lewych i smykałkę do zabawek i techniki, to powinieneś po jakimś czasie dawać sobie radę z własnym autkiem. marsam36 pisze: Jak czytałem w temacie W123 Disel 5 BIEGÓW..??? pięciobiegowe skrzynie są rzadziej spotykane i droższe. Ile jest prawdy w zdaniu "Ale często są droższe niż 4ki, tak do 10 razy:)"? Gdybyś chciał kupić samą skrzynię biegów (plus niezbędne akcesoria), to cena 5-cio biegowej będzie kilkakrotnie wyższa. Akurat w przypadku modelu W123 skrzynia z pięcioma biegami, to z praktycznego punku widzenia skrzynia czterobiegowa z dodatkowym piątym biegiem (pozostałe biegi 1-4 mają takie same przełożenia jak w skrzyni czterobiegowej, przekładnia główna w tylnym moście jest również ta sama). Bieg piąty jest nadbiegiem - ogranicza zużycie paliwa podczas jazdy na trasie ze stałą prędkością, zmniejsza hałas i poprawia komfort jazdy. Prędkość maksymalna natomiast (w modelu W123) osiągana jest na biegu czwartym. marsam36 pisze: Czy dałoby radę kupić 300D z pięciobiegową skrzynią w dobrym stanie za jakąś rozsądną cenę? Wiele zależy od szczęścia, cierpliwości i definicji stwierdzeń "stan dobry" oraz "rozsądna cena". marsam36 pisze: Jak nie to jak wygląda jazda z czterobiegową powiedzmy przy 240D? Jakie są przełożenia (chodzi mi przy jakiej prędkości jaki bieg)? Wszystko masz tutaj: http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.ph ... 30&id=1223 (na dole danych technicznych są wszystkie skrzynie biegów). marsam36 pisze: Kupując 123 za np. 3 tysiące z jakim dodatkowym wkładem trzeba się na pewno liczyć?
Każde auto ma indywidualne bolączki i własną przeszłość. Koszty dodatkowe mogą być właściwie dowolne - to tak jak z pytaniem "ile auto pali"? Tyle, ile się wleje... ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | voytas [ pt lip 04, 2008 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
W123 za 3000zł będzie albo zardzewiałe, albo mechanicznie do remontu, albo sprawne, ale bez wypasu. W podobnej cenie można mieć W201, które mniej spali i będzie miało mniej zniszczone wnętrze (w beczkach środek czasami bywa tak zdewastowany że się nie chce myśleć gdzie i co auto woziło...). Mój typ na początek to W201, jak zaczniesz od innego modelu to juz 190tki pewnie nie kupisz ![]() Jeśli autem chcesz pojeździć powiedzmy rok aby się upewnić czy chcesz taki "staroć" to możesz kupić W123 na próbę... Możesię w nim zakochasz i sobie zostawisz , a może podliczysz ile rzeczy Cię w nim drażni (dziury w podłodze ![]() Tak czy siak pierwsze auto to zawsze wielka niewiadoma. Może zaskoczyć zarówno pozytywnie jak i negatywnie. 3000zł to nie są wielkie pieniądze, sam kupiłem W123 w podobnej cenie i zakochałem sie w tym modelu. Niestety mój egzemplarz miał więcej wad niż zalet i musielismy się rozstać, ale ciągle szukam następcy ![]() PS Co do skrzyni 5 biegowej to super sprawa, ale niestety trafić egzemplarz nadający się do jazdy z taką przekładnią to potrafią tylko w Erze... Moje 300D miało właśnie taką skrzynie, miało to oczywiście wpływ na decyzje o zakupie.... |
Autor: | hogben [ pt lip 04, 2008 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj , Cieszę się że duch w młodzieży nie ginie , i są jeszcze osoby które potrafią docenić styl i ponadczasową klasę. Co do 123 to niestety koledzy mają rację za 3000 zł nie sposób obecnie kupić czegoś ciekawego . Realna wartość to 5 k zakup + 1,5 na początek ( wymiany , oleje itp ) A później ... studnia bez dna ![]() Za dodatki i wypasy założone do mojej obecnej W123 spokojnie kupiłbym taką drugą . ( Sam ładny licznik z obrotomierzem do diesla i termometrem i instalacją to jakieś 800 zł , skrzynia V - 1000 pln ( jak trafisz dobrą za 1 razem. Ja trafiłem za 3 ![]() ![]() Ale takie widoki : ![]() Bezcenne ![]() I nie bój się pieca 240 z IV - dobrze przyspiesza , do 100 km/h jest nawet dość cicho . A przecież o to chodzi... |
Autor: | kali [ pt lip 04, 2008 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
marsam36 witam serdecznie na forum. Piękny powitalny post. ![]() Jak czegoś nie wiesz, pytaj w odpowiednich działach, tam zawsze ktoś Ci pomoże i wesprze. Miłego spędzania czasu w naszym gronie. |
Autor: | Milosh [ sob lip 05, 2008 8:08 am ] |
Tytuł: | |
Tak sobie czytam ten pierwszy post inteligentnego, mlodego czlowieka i sie wzruszylem. Gratuluje pomyslu na wybor pierwszych wlasnych 4 kolek. Mialem W201. Baaaardzo zacny samochod, ktory znacznie mniej pali niz W123. 300D w W123 przy obecnej cenie ON Cie zje. W jezdzie miejskiej nie licz na mniej niz 10l/100km, (chyba optymistyczny wariant wybralem) W201 2.0D z butem nie wyjdzie z 6,5-7l/100km Naprawde W201 to dosc madry wybor na 1 autko. Dostepnosc czesci i ich ceny nie przyprawiaja o migotanie zastawek ![]() Po moim W201 wskoczylem w W124 i to juz jest inna bajka. Ale na poczatek W201 wydaje sie byc idealnym rozwiazaniem. Ja moja przygode z MB zaczalem wlasnie od W201, wczesniej caly czas cioralem BMW. Bez porownania. Powodzenia w zakupie Pozdrawiam |
Autor: | marsam36 [ sob lip 05, 2008 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za miłe powitanie. 123 ma jakiś taki urok, ale z tego co piszecie często można więcej stracić niż zyskać, a doświadczenia związane z pierwszym samochodem wolałbym mieć raczej pozytywne. 190 jest już wg mnie mniej ładna niż 123, ale przecież nie tylko wygląd się liczy. Nie ukrywam, że spalanie też jest dla mnie ważne, a poziom 10 l/100 w jeździe miejskiej to naprawdę dużo. No cóż, jak na razie mam czas, żeby się zastanowić, który model wybrać na pierwszy. Tak szukałem na forum jakiegoś porównania 201 ze 123, ale nic takiego nie znalazłem, a z tej tabelki ciężko wszystko porównywać. 201 jest dużo mniejszy od 123? Który silnik 201 jest najlepszy pod względem jakość/cena/ekonomia? |
Autor: | Milosh [ sob lip 05, 2008 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
Az znowu taki maly nie jest. Osobiscie mierze 192 cm.n.p.m. Myslelm ze bedzie masakra ale jakos 3 lata objezdzilem w miare dobrym komforcie podrozowania. Nigdy tego zakupu nie zalowalem. Naprawde fajne autko. ZADNE NIE MA TAKIEGO SKRETU!!! doslownie zawracasz na raz na ulicy.Ja mialem 2.0D i jakos w tej budzie to daje rade i malo pali. Jakas szczatkowa dynamika juz jest.Mysle z 88PS 300D W123 ma podobne osiagi (beczunia jest ciezsza), okupione duzo nizszym spalaniem. Kiedys bylem nim sluzbowo w Austrii. Jechalem caly czas 110km/h i spalil mi srednio 4,9l/100km!!!!. W PL nie udalo mi sie zejsc ponizej 5,5l ale nie ma takiego W123, ktore tyle spali. Chyba ze na postoju. W123 to niewatpliwie kultowa jednostka jednakze statystycznie duzo wiecej czasu spedzisz dlubiac przy nim lub w warsztaci niz przy W201.Podkreslam tu pojecie statystycznie. Z drugiej strony czy musi to byc diesel???? W 201 byl taki silniczek 2.0 (nie E) na gazniczku, 90PS idealny do gazu I gen. I smigasz az milo. Zaden diesel nie bedzie mial takich osiagow. Jest tez duza gama silnikow ale niestetey na mechanicznym wtrysku i gaz z tego co tu sie wszyscy rozpisuja nie jest najlepszym rozwiazaniem. Przemysl. Jak sie zdecydujesz na konkretny model to na pewno Ci ktos poradzi konkretna wersje silnikowa aby polaczyc ekonomie z dynamika jazdy. Ja mialem 2 MB w dieslu. Oczywiscie reaktory byly niezniszczalne ale przesiadlem sie na W124 220E. Ten silnik ma juz elektroniczny wtrysk wiec jest idealny do gazu sekwencyjnego. Porownujac dynamike jazdy z poprzednimi dieslami nie ma w ogole o czym mowic. Finansowo tez jest taniej. Mercedes nie tylko diesle robi dobre ![]() |
Autor: | Prezeslaw [ sob lip 05, 2008 3:31 pm ] |
Tytuł: | |
marsam36 pisze: Który silnik 201 jest najlepszy pod względem jakość/cena/ekonomia?
Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D. Ekonomiczny, tani w zakupie i utrzymaniu, niemal bezawaryjny (jeśli się zadba), a ekonomia, to niemal science fiction (ok. 5-6l/100km). Tylko mocy trochę mało (zwykle 76, albo 72 hp). Ale da się rozbujać to do 160, a więcej przecież nie trzeba. |
Autor: | aegm [ sob lip 05, 2008 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
Prezeslaw pisze: Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D.
wg.mnienie ma nic lepszego jak 2.5D.Pali wlasciwie tyle samo no moze 0.5L wiecej,ale za to osiagi dzieki 94KM sa zadowalajace i kultura pracy o wiele lepsza. |
Autor: | Prezeslaw [ sob lip 05, 2008 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: Prezeslaw pisze: Bezsprzecznie najlepszy do 129tki jest 2.0D. wg.mnienie ma nic lepszego jak 2.5D.Pali wlasciwie tyle samo no moze 0.5L wiecej,ale za to osiagi dzieki 94KM sa zadowalajace i kultura pracy o wiele lepsza. Oczywiście tam miało być 190. Nie pomyślałem o 2.5. Taki rzeczywiście byłby idealny. Tylko tych 2.5 jest mniej, a co za tym idzie, trudniej dostać dobry egzemplarz i są chyba ciut droższe. Ale gdyby trafił się taki w niezłym stanie za dobrą cenę, to chyba nie ma co się zastanawiać. |
Autor: | MercSwir [ ndz lip 06, 2008 11:37 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj mój rówieśniku! Też mam 18 lat, lecz niestety prawa jazdy nie zdałem... Równo tydzień temu miałem egzamin, który oblałem ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | marsam36 [ pn lip 07, 2008 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
MercSwir a jak zacząłeś? Uczyłeś się podstaw od jakiegoś znajomego/w szkole czy sam z instrukcji napraw/forum? |
Autor: | MercSwir [ pn lip 07, 2008 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
Ja zacząłem w wieku 10 lat ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |