MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
CITROEN AX -opinie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=34753 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | masterdizaster [ czw lip 03, 2008 4:07 am ] |
Tytuł: | CITROEN AX -opinie |
witam przymierzam sie do kupna AX-a,chodzi o jezdzidlo do pracy,oczywiscie z silnikem diesla.Jakie sa wasze opinie o tym"aucie"ew.na co zwrocic uwage przy kupnie???? |
Autor: | Junak [ ndz lip 06, 2008 1:11 am ] |
Tytuł: | |
Witaj Ja miałem 106tkę 1,5D, ale mechanicznie to auto odpowiada AXowi (zawieszenie to samo, silnik 1.4 i 1.5 też). Auto spisywało się świetnie, silnik bez zarzutu-oszczędny i dość dynamiczny (AX jest lżejszy od 106, więc będzie jeszcze lepiej). Generalnie zwrócić musisz uwagę na stan tylnej belki, czy nie skrzypi przy "uginaniu" zawieszenia i czy (o zgrozo) koła nie stoją "pod skosem". Pierszy objaw oznacza zużyte łożysko, co jeśli szybko zdiagonozowane nie jest drogą naprawą, jeśli za późno to tak jak w przypadku drugim trzeba regenerować czopy wahaczy, a to już droga zabawa. W 2002roku zapłaciłem za to chyba 1200zł w tanim warsztacie. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, ale wymiany silentblocków to pikuś, do tego części tanie. Generalnie zawieszenie jest bardzo komfortowe (wygodniej niż np a Astrze 1), ale jednocześnie auto świetnie "trzyma się" drogi, można jeździć bardzo ostro. W silniku zwróć uwagę na wycieki. Luzy zaworowe regulowane są płytkami i w miarę eksploatacji się zmniejszają, co po pewnym czasie powoduje niedomykanie zaworów na zimnym silniku. Wtedy porannym startom towarzyszą chmury błękitnego dymku i nierówna praca silnika, po rozgrzaniu jest ok. Objawy typowe dla uszkodzonej świecy żarowej... ale spowodowane luzami zaworowymi. Płytki zaworowe można szlifować na magnesówce na pożądany wymiar, ale ich wyjęcie z silnika jest dość upierdliwe. Zużycie paliwa w cięższej 106tce oscylowało od 3,8litra (spokojna trasa do 120km/h) aż do 5,6 litra (zima, miasto, krótkie odcinki). Uwaga, lubi oranżadę ![]() Zwróć uwagę na blachę, szczególnie z tyłu - podłoga w okolicach belki zawieszenia. Jeśli auto było mocnawo bite, to z korozji już chyba nie wyjdziesz. Z tego co pamiętam to AXy były ocynkowane. Szczerze polecam ten samochodzik, sam się często zastanawiam, czy by sobie znów nie kupić takiego toczydełka. |
Autor: | voytas [ ndz lip 06, 2008 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
Junak pisze: Generalnie zwrócić musisz uwagę na stan tylnej belki, czy nie skrzypi przy "uginaniu" zawieszenia i czy (o zgrozo) koła nie stoją "pod skosem". Pierszy objaw oznacza zużyte łożysko, co jeśli szybko zdiagonozowane nie jest drogą naprawą, jeśli za późno to tak jak w przypadku drugim trzeba regenerować czopy wahaczy, a to już droga zabawa. W 2002roku zapłaciłem za to chyba 1200zł w tanim warsztacie.
Remont belki w najlepszym zakładzie w PL to ok 600zł. No chyba że nie nadaje się do remontu... Piszę tu o belce w 405 / BX / Berlingo, w AX chyba nie powinno być drożej... |
Autor: | Wakabayashi [ ndz lip 06, 2008 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
voytas - 600 zł kosztuje remont samej belki tj. wbicie nowych czopów. Kolega wyżej płacił te 1200 pewnie za komplet, czyli jeszcze łożyska w wahaczach (igiełkowe, po 2 na stronę) Pamiętam że za części - 1 czop (drugi był dobry) i komplet łożysk (na obie strony) płaciłem 550zł - a wymianę zrobiłem sobie sam. W warsztacie we Wrocławiu chcieli za to ok. 1000zł (robota+części) |
Autor: | Stomek [ pn lip 07, 2008 6:53 am ] |
Tytuł: | |
W Bydgoszczy jest zaklad, ktory zajmuje sie modernizacja tego typu tylko zawieszen. Zabawa polega na wywaleniu wszytkich lozysk i zastapieniu ich tulejami brazowymi smarowanymi zewnetrznie (kalamitki). Konwersja zajmuje jeden dzien z denomtazem i montazem. Znajomy 2 lata temu zaplacil za to 550zl i do teraz jest zadowolony. Nawiazujac do tematu, u mnie w rodzinie jest AX 1.4 D od 4 lat. Jedyne co w nim trzeba robic to regularna regulacja luzow zaworowych, inaczej silnik zaczyna coraz gorzej palic. Spala w porywach do 5 l/100km, a na autostrzadzie 120 km/h jak podrozna to nic takiego. Niestety nie nalezy uzywac dluzej niz 2 godz. dziennie, bo mozna sie nabawic wady kregoslupa. Siedzenia sa o tyle lepsze w AX od 2CV, ze na szmate polozyli troche pianki i obszyli nastepna szmata. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |