MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 02, 2008 10:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zastanawiam sie na d zakupem campera i po ogladnieciu amerykanskiego ebaya takie pytanie mnie naszło: jakie niespodzianki moga mnie czekac przy sprowadzeniu takiego autka. Jak wogule wygląda procedura od wygrania aukcji do odebrania auta?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 4:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Temat rzeka, mogę się podzielić moimi doświadczeniami.
1. Przed zakupem TRZEBA sprawdzić auto po VIN, najlepszy jest serwis Carfax http://www.carfax.com, serwis na 10 raportów kosztuje 30USD. Są tam wszystkie wydarzenia, w których auto uczestniczyło, zwykle same raporty z przeglądów (co jest dobrą informacją) ale też są tam wypadki, spłaty kredytów lub zmiany instytucji finanowych, odpalenia airbagów itp. Rozkodowanie VIN innych samochodów niż Mercedesy na przykład na stronie http://www.decodethis.com. Pełny raport niestety kosztuje znów parę złotych, ale bezwzględnie TRZEBA.
2. Jak auto drogie to można też zamówić inspekcję przez np. SGS. Kosztuje 100USD. Link jest zawsze na stronie aukcji.
3. Generalnie zawsze warto zadzwonić i pogadać ze sprzedawcą. Ja dlatego odpuściłem jeden samochód, bo sprzedający był lewy. Poza tym wszystkiego na stronie i tak nie ma (ja np. przez telefon się dowiedziałem że samochód był przemalowywany).
4. Przewoźników jest wielu, są specjalne strony internetowe do poszukiwania najlepszej oferty (np. http://www.shipmyvehicle.com). Ja zebrałem kilka ofert od przewoźników: http://www.rinkens.com, http://www.dasautoshippers.com, http://www.showroomtransport.com, http://www.overseascarshipper.com, http://www.ShipOverseas.com. Zasadniczo wszyscy przewoźnicy są w stanie odebrać auto ze wskazanej lokalizacji, przewieśź do portu i zapakować do konterera. Wszystko (czyli zamówienie transportu) można załatwić mailem, telefon jako uzupełnienie. Ja za transport z Kalifornii zapłaciłem 1.650USD frachtu plus 350USD transport lądowy (około 150 mil) plus ubezpieczenie 2%.
5. Ja nie miałem problemów po wpłacie ceny za auto z wydaniem go przewoźnikowi przez sprzedającego. Warto postarać się o amerykański Bill of Sale faxem, plus ja wysłałem do podpisania zwykłą umowę w dwóch językach.

Tyle dobrych wiadomości. Teraz schody na jakie natrafiłem:
1. Samochód zamiast do Gdyni został skierowany do Bremerhaven. Przewoźnik stwierdził że omyłkowo ale podejrzewam że po prostu nie miał innego auta płynącego do Polski i wpakował samochód do pierwszego wolnego kontenera do Europy. Jak samochód przypłynął do Niemiec, zadzwoniła agencja z Bremerhaven że mam sobie sam przyjechać i zabrać auto. Przez 3 tygodnie walczyłem z nimi żeby przywieźli mi samochód w umówionej cenie, ale się udało. Zapłaciłem jedynie dodatkowo ok. 80EUR za obsługę agencyjną w Niemczech, i musiałem wpłacić zabezpieczenie na tranzyt celny (bo odprawiałem auto w Polsce - na zabytek, w Niemczech by to nie przeszło). Czyli jeszcze stracę parę złotych na różnicach kursowych. Nauczka: trzeba być bezwzględnie konsekwentnym i upierać się że to co zamówione ma być dostarczone.
2. Samochód przyjechał podrapany. Przytomnie poprosiłem sprzedawcę o zrobienie zdjęć bezpośrednio przed wydaniem przewoźnikowi, ale okazały się za mało dokładne. Nauczka: należy dokładnie poinstruować sprzedającego jakie zdjęcia ma zrobić. Bez tego szanse na uzyskanie odszkodowania są marne (ja jeszcze walczę).
3. Samochód przyjechał tylko z amerykańskim dowodem rejestracyjnym i fakturą za transport. Po poszukiwaniach okazało się że obie umowy sprzedaży (w oryginale) zostały najprawdopodobniej w Kalifornii, chociaż tłumaczyłem że potrzebuję oryginałów i dostałem obietnicę że przyjadą razem z samochodem. Teraz walcę jeszcze o przysłanie mi tych dokumentów kurierem. Dobra wiadomość jest taka, że UC właśnie odprawił mi auto bez tych umów (miali bill of sale faxem), zła (potencjalnie) że mogą być trudności z rejestracją w Polsce. Nauczka: jak w 1 - trzeba być upartym i walczyć o swoje.

W sumie ciekawe doświadczenie, okazuje się że w USA wszystko można załatwić mailem. Ale trzeba uważać na różne pułapki (pewnie inni koledzy wskażą jeszcze kilka), być stanowczym i poświęcić sporo czasu i energii. Satysfakcja tym większa. I nie dać się nabrać na oferty różnych szmondrackich firm, które zrobią Ci to samo za na przykład 1.000 USD ekstra. Chyba że masz taką kasę do wydania. Ja nie miałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 6:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A jakie sa opłaty celne przy wprowadzeniu auta na teren UE?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 9:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
jeżeli to UE jest w Polsce to: 22% vat, 13% akcyzy i 10% cła + opłata za wycenę rzeczoznawcy (którą i tak celnik może zakwestionować) + opłata dla agencji celnej za przygotowanie dokumentów do odprawy.

pomysły celników - BEZCENNE!!!! [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 2:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Sokol pisze:
jeżeli to UE jest w Polsce to: 22% vat, 13% akcyzy i 10% cła + opłata za wycenę rzeczoznawcy (którą i tak celnik może zakwestionować) + opłata dla agencji celnej za przygotowanie dokumentów do odprawy.


Albo jedno albo drugie.

Jak masz auto młodsze niż 25 lat albo starsze i masz kasę na pełne opłaty to faktycznie jest 10% cło, 13,6% akcyza (jak silnik większy niż 2.000 cm3) i 22% VAT (w tej kolejości). Liczone od wartości zakupu plus koszt transportu (WAŻNE).

Jak masz auto starsze niż 25 lat i chcesz sprowadzić na zabytek to rzeczoznawca skasuje około 1.500 zł. Warto jest robić wstępną ocenę na podstawie samych zdjęć gdy auto jeszcze przemierza Atlantyk i dostać promesę od konserwatora. Celnicy zwykle wtedy puszczają zaraz po przybyciu i nie trzeba płacić kosmicznych stawek za parking celny (na terminialu kontenerowym w Gdyni 100 zł za dzień :evil:).
Ja zapłaciłem agencji 160 zł plus parkowanie przez tydzień czekając na kwity (40 zł dziennie :evil:), w innej mi powiedzeli około 500 zł więc na jedno wychodzi. A nie robiłem wstępnej oceny rzeczoznawcy tylko od razu ostateczną, na co celnicy początkowo kręcili nosem, ale ostatecznie się udało :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 8:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
marpie pisze:
Albo jedno albo drugie.


kiedy to ostatnio byłeś w tym ciekawym miejscu zwanym UC?? :D bo chyba nie załapałeś tego folkloru który jest teraz, a inna sprawa że co urząd to inne obyczaje :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Sokol pisze:
kiedy to ostatnio byłeś w tym ciekawym miejscu zwanym UC?? :D bo chyba nie załapałeś tego folkloru który jest teraz, a inna sprawa że co urząd to inne obyczaje :lol:


Tak się składa że właśnie dziś odebrałem auto dostarczone z USA po opłaceniu jedynie 7% VAT. UC Gdynia, Oddział Celny Basen IV. Umowę miałem faxem z USA, nie trzeba było nic tłumaczyć. Agencja wzięła 160 zł + VAT (Hartwig), rzeczoznawca 1.500 zł, wpis konerwatorski w dwa dni. I nie jestem żadną szychą, po prostu egzekwuję skutecznie należne mi prawa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 04, 2008 9:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
marpie pisze:
jedynie 7% VAT

ale wątpię żeby kolega targał campera w zabytku.
ja nie mam tyle szczęścia i walczę o swoje już od tygodnia( i chyba nie wywalczę).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 2:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Sokol udało Ci się wywalczyć swoje w UC?

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
szyki Coś ty!! przyjebali się wtedy i odpuściłem sobie wycieczki do szwajcarii, to teraz przyjebali się do aut z przed 2lat i chcą po jakieś kilkaset zł dopłaty cła, odwołałem się bo to już lekka przesada tym bardziej że jest preferencja pochodzenia na fakturze, rzeczoznawca którego mi narzucili też cudem stwierdził że ford mondeo został wyprodukowany w niemczech a teraz jak już nikt u debili w kaliszu się nie cli i nie mają co robić to stwierdzili że mało ich to i cło należy dopłacić ze 3 celników pracowało z tydzień i mi doliczyli 350zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Sokol pisze:
tym bardziej że jest preferencja pochodzenia na fakturze, rzeczoznawca którego mi narzucili też cudem stwierdził że ford mondeo został wyprodukowany w niemczech

o co z tym chodzi?
że jak wyprodukowany w UE, to powinieneś płacić coś mniej?

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl