MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Sprowadzenie auta tylko dla silnika, opłacalne? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=33540 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | voytas [ pn maja 05, 2008 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, planuję eksperyment podobny do tych które przeprowadził Bary123, czyli W/C126 z klekotem na pokładzie. Po co? Mam taki kaprys, ma być to auto na miasto, głównie dojazdy do pracy. Myślę że w tej roli dieselek średniej mocy w zupełności wystarczy. Ktoś zapyta: czemu nie standardowe W124? Bo mi się nie podoba! W126 to trochę inny styl... Taki właśnie lubię! Przeglądałem oferty sprzedaży samych silników OM602 i nowszych / mocniejszych. Jednak wychodzi mi na to że korzystniej będzie sprowadzić sobie całe auto. Cena podobna, ale mam cały osprzęt silnika, skrzynię itp. Do tego po skończonej transplantacji można wyprzedać pozostałości po dieslu i ewentualnie benzynowy silnik z osprzętem... Czy ktoś już kupował auto z podobnymi zamiarami? Wydaje mi się że auto kupione za granicą nie musi być rejestrowane w kraju, prawda? To oznacza że mogę je legalnie rozebrać i sprzedać w częściach. Czy dobrze rozumuję? Gdzie najlepiej szukać takiego dawcy? Na wyspach? PS Proszę miejcie na uwadze że to Hyde Park i nie czepiajcie się tematu kundlenia S-klasy itp. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> PS2 Oczywiście nie mam zamiaru kundlić obecnego auta ![]() |
Autor: | NIEBIESKI [ wt maja 06, 2008 1:08 am ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Wydaje mi się że auto kupione za granicą nie musi być rejestrowane w kraju, prawda? To oznacza że mogę je legalnie rozebrać i sprzedać w częściach. Czy dobrze rozumuję?
Dokładnie tak się hurtowo dzieje przecież z wszelkiej maści "anglikami" ![]() Co do koncepcji, to pewnie się narażę poniektórym, ale mi sie podoba ![]() Dla mnie W126 to marzenie i klasa sama w sobie. Nawet z wszczepionym grzechotnikiem ![]() |
Autor: | Szumek [ wt maja 06, 2008 1:20 am ] |
Tytuł: | |
A czemu OM602 a nie OM617? ![]() Do W126 z I serii beczkowy klekot bardzo łatwo się przekłada, a moc podobna, za to moment większy... Silniki i skrzynie są też tańsze... Zużycie paliwa większe niż w OM602, ale nie ma tragedii... |
Autor: | *beczka* [ wt maja 06, 2008 7:36 am ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: czyli W/C126 z klekotem na pokładzie.
... a nie lepiej kupić ładne 300sd lud 300sdl za oceanem . Jeszcze w tym roku będę leciał po auto dla siebie , więc mógłbym się rozejrzeć za czymś takim . |
Autor: | witek-sec [ wt maja 06, 2008 10:25 am ] |
Tytuł: | |
Ja się tylko zastanawiam,czy jest to ekonomicznie uzasadnione. Diesel napewno mniej spali (miasto 12/100) ,ale kiedy taka zabawa się zwróci ? A tak wogóle to będziesz woził tym autem siebie i 4 grubasów , czy siebie i powietrze ? ![]() |
Autor: | _me: how_ [ wt maja 06, 2008 10:39 am ] |
Tytuł: | |
witek-sec pisze: Ja się tylko zastanawiam,czy jest to ekonomicznie uzasadnione. Diesel napewno mniej spali (miasto 12/100) ,ale kiedy taka zabawa się zwróci ?
Witek, znowu zaczynamy? ![]() Nakarmisz Eskę, egal jaki motor, dwunastoma litrami Pb w mieście (średnia całoroczna)? Nie rozśmieszajcie mnie. Taki swap jest nijak nieuzasadniony, ale akurat ekonomicznie ewidentnie. |
Autor: | witek-sec [ wt maja 06, 2008 10:45 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: ekonomicznie ewidentnie.
Moim skromnym zdaniem słowo ekonomia i Mercedes ,się nawzajem wykluczają. Może po kilku latach cała zabawa się zacznie zwracać (różnica w spalaniu na korzyść ON - koszty swapa) , ja osobiście wolałbym dobrze "zagazowane" 300SE. |
Autor: | buckswizz [ wt maja 06, 2008 11:18 am ] |
Tytuł: | |
WASYL292 pisze: co do rejestracji auta to musisz zapłacić tylko podatek akcyzowy
nie musisz płacic ,zadnych akcyz, tego pojazdu niegdzie nie zgłaszasz do żadnego organu. to tak jakbyś wwoził szafe z przedziałem na fortepian. |
Autor: | voytas [ wt maja 06, 2008 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podwierdzenie legalności pomysłu. Co do OM617 to zdecydowanie wyklucza go spalanie, taniej wyjdzie kupić W123 z takim motorem... Mam zamiar wozić powietrze, stać w korkach, po prostu się turlać. Liczę na spalanie na poziomie 11 litrów. Co do opłacalności to chcę mieć W126 do jazdy na codzień. Musi to być diesel bo jazda głównie w mieście. Chciałbym się zamknąć w 10-15tyś zł. Silnik od W124 ma jeszcze tę przewagę że względnie łatwo będzie zreanimować klimę oraz to że jest bardzo duże zaplecze używanych części. |
Autor: | PiotrH [ wt maja 06, 2008 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć, ciekaw jestem w jaki sposób uda się to zarejestrować. Swego czasu wymagane były dokumenty na zakup silnika, a numery choć niewidoczne w dowodzie to jednak są sprawdzane na stacji diagnostycznej i figurują w ewidencji wydzialu komunikacji. W zasadzie obecnie nie ma opłat zwiazanych z importem części zamiennych, ale czy do rejestracji wystarczy umowa zakupu sprzedaży z obokrajowcem? p.s. szkoda eSkę rzucać w błoto...... ![]() |
Autor: | buckswizz [ wt maja 06, 2008 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
No przecież zarejestrowanego auto po zmianie silnika nie rejestrujesz na nowo. W dowodzie nie ma wpisanych numerów silnika,tylko jego rodzaj. Zminiasz silnik,jedziesz do diagnosty na badanie,dostajesz zaświadczenie.Zaświadczenie przedkladasz w WK ,tym samym wystepujesz o dokonanie zmiany w DR.za to oplata jest bodajże w wysokości 60 zł. dostajesz nowy dowód i po sprawie.a umowe możesz mieć na potwierdzenie legalności pochodzenia części.numer silnika nigdzie juz nie jest wpisywany,do żadnej ewidencji-ino VIN |
Autor: | Szumek [ wt maja 06, 2008 2:39 pm ] |
Tytuł: | |
witek-sec pisze: Moim skromnym zdaniem słowo ekonomia i Mercedes ,się nawzajem wykluczają. witek-sec pisze: ja osobiście wolałbym dobrze "zagazowane" 300SE. Skoro się wykluczają, to LPG też chyba odpada? ![]() Wracając do tematu, popieram taką przeróbkę. Sam mam jedno W126 z dieslem typ OM617 i nie odczuwam wyrzutów sumienia o portfel przy każdym odpaleniu/jeżdżeniu na krótkich odcinkach/jeżdżeniu po mieście. ![]() Zresztą nie wiem, czemu producent nie wprowadził W126 300SD na Europę, przecież auta te często były używane jako służbowe, a diesel zapewnia duże przebiegi... A Amerykanie mają tanią benzynę i nie potrafili diesla docenić. ![]() Mi OM617 pali od 9-11l ON, tak więc jeszcze przemyśl sprawę, W126 nawet z OM617 to już nie to samo co W123 300D. ![]() A ew. klimę da się wtedy uratować... Zresztą zależy do której serii W126 będziesz wkładał diesla, do I-szej najlepszy OM617, do II-giej OM602/OM603... |
Autor: | bary123ce [ wt maja 06, 2008 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
jak chcesz to ja sprzedam Ci mojego SEC'a za 15.000zł ale do końca czerwca będziesz musiał jeździć na moim OC i to bezwypadkowo! ![]() ![]() |
Autor: | voytas [ wt maja 06, 2008 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: ak chcesz to ja sprzedam Ci mojego SEC'a Gdyby to było OM602/3A to bym się zastanowił, ale nie chcę się wpakować w OM617A. Za dużo się naczytałem o problemach z częściami i naprawami... Chcę mieć auto które do warsztatu będzie jeździło tylko na przeglądy i zawsze o własnych siłach ![]() Szumek pisze: Zresztą zależy do której serii W126 będziesz wkładał diesla, do I-szej najlepszy OM617, do II-giej OM602/OM603... Szumek pisze: A ew. klimę da się wtedy uratować... No nie wyobrażam sobie znaleźć części do beczkowej klimy... Cytuj: Zresztą zależy do której serii W126 będziesz wkładał diesla, do I-szej najlepszy OM617, do II-giej OM602/OM603...
A tu mnie zagiąłeś. Czy pomiędzy seriami wprowadzono jakieś szczególne zmiany w konstrukcji które powodują że istotny jest wybór silnika? |
Autor: | kondrix123 [ wt maja 06, 2008 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: Gdyby to było OM602/3A to bym się zastanowił, ale nie chcę się wpakować w OM617A. Za dużo się naczytałem o problemach z częściami i naprawami... Chcę mieć auto które do warsztatu będzie jeździło tylko na przeglądy i zawsze o własnych siłach Przecież widziałeś jak moje jedzie od 2 lat i jakiś 60000 km nic się z nim nie dzieje i masz mnie w miare blisko ostatnio znajomemu robiłem spalanie 11l w mieście bo było już 15 a kręciłem tylko jedną śrubką Cytuj: No nie wyobrażam sobie znaleźć części do beczkowej klimy...
Fota i Intercars twoim przyjacielem ewentualnie ebay w stanach za moim pośrednictwem i nie ma problemu |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |