MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Felicja 1.9D opinie, na co zwracać uwagę https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=33480 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Xytras [ pt maja 02, 2008 4:04 pm ] |
Tytuł: | Felicja 1.9D opinie, na co zwracać uwagę |
Witam Dzisiaj oglądałem Skodę Felicję 1.9D z '99 roku, dziewczyna chcę ja kupić i potrzebuję kilku wskazówek na co zwrócić uwagę. Z opisu to auto miało jedno nadkole wymienione z uwagi na rdzę, co widać bo lakiernik kiepskie oko miał przy doborze laku ![]() Troszkę pod reflektorami odstają błotniki, jeden reflektor ma mocowania klejone zatem sądzę iż przodem gdzieś klepnął... Mechanicznie po przeglądzie wszystko w normie, prócz lewego tylnego koła, które to prawie wcale nie hamuje, lekki wyciek z silnika. Przebieg niby 130tysiaków, jak na ten silnik malutko. Prosiłbym o jakieś uwagi, na co zwrócić uwagę by nie wdepnąć w kupę, co zobaczyć by zejść z ceny i takie tam. Co do ceny to stoi za 7tysiaków, mam nadzieję że z uwagi na hamulce i wycieki zejdzie do 6 .... Auto w przyszłym tygodniu jedzie do mojego zaufanego mechanika, więc wyjdzie szydło z worka, czy był bity, czy silnik jeszcze pojeździ i takie tam... Pytanie, czy rozrząd też wymienia się jak w tedeiku co 70kkm ?? Czy to jest ogólnie wyższa filozofia i można coś spierdzielić przy tym, czy mając podstawową wiedzę i standardowe narzędzia samemu da radę wymienić ?? |
Autor: | maximad [ pt maja 02, 2008 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Zwróć uwagę na rdzewiejące błotniki i tylną klapę oraz sprawdz na ile to mozliwe podszybie, gdyż często wychodzą nieszczelnosci i woda w środku przez właśnie podrdzewiałe ( nie zawsze widać) poszybie szyby przedniej. A tylna klapa standarwodo leci w okolicach czarnego plastikowego paska poziomego. Myślę że głownie silnik i rdza moze być problemem bo reszta to raczej tania jest (np. zawieszenie). |
Autor: | Xytras [ sob maja 03, 2008 9:44 am ] |
Tytuł: | |
No co do rdzy to akurat jedno nadkole miał już robione, klapa zdrowa i reszta, podłoga zdrowiutka. Co do podszybia to jeszcze sprawdzę. Generalnie o ile mechanik nie znajdzie jakichś dowodów na przeszłość powypadkową, to jedynie zostaje silnik, wyciek to może nic strasznego, ale trzeba go sprawdzić ![]() |
Autor: | Kubitus [ sob maja 03, 2008 9:49 am ] |
Tytuł: | |
Sprawdź pompę wtryskową. To jest lucas. Jak silnik jest rozgrzany i nie chce palić od pierwszego obrotu to może być pompa już zajechana. A poza tym silniczek prosty i niezawodny, zdaje się że jest to silnik VW. |
Autor: | Xytras [ sob maja 03, 2008 9:55 am ] |
Tytuł: | |
Tzn. powiem Ci tak, mam jedynie tedeika w domu i on wyraźnie szybciej kręci, dlatego teoretycznie dłuższy czas zapalania może wynikać z niższej prędkości obrotowej przy odpalaniu. Co do tego to się nie martwię, mechanik dokładnie sprawdzi mi kwestię silnikową, wycieku, a w zasadzie wszystkiego ![]() Kwestia tylko na co jeszcze zwracać uwagę ![]() |
Autor: | Kubitus [ sob maja 03, 2008 10:15 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: Kwestia tylko na co jeszcze zwracaæ uwagê
To jest proste jak budowa cepa ![]() Jak masz tam w "opcji" elektryczne szyby,to sprawdź czy ładnie chodzą.... Wiem że nie występuje osobno podnośnik i motor i całość kosztuje jakieś chore pieniądze ![]() |
Autor: | Xytras [ sob maja 03, 2008 11:13 am ] |
Tytuł: | |
No wiadomo, tylko mnie tam chodzi o typowe usterki, jak koledzy np. wspomnieli o tylnej klapie chociażby ![]() |
Autor: | mic21 [ sob maja 03, 2008 12:00 pm ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: No wiadomo, tylko mnie tam chodzi o typowe usterki, jak koledzy np. wspomnieli o tylnej klapie chociażby
![]() Tylna klapa w mojej fel była troche pod tą listwą zardzewiała. A jak już rdza wyjdzie poza tylną listwą to już zapóźno na konserwacje. Więc musisz z klapy wyjąć od strony bagażnika tą płyte ona jest na zatrzaski i odkręcić listwe bo ona jest od środka przykręcona. I podnosisz klape do góre bierzesz drabinke i malujesz pokostem tą rdze i zostawiasz to na cały dzień by wyschło nawet dwa dni schnie. 3 warstwy dasz i masz spokój. Jak będzie ściekać pokost to czyścisz to ropą te zacieki. Tyle jeśli chodzi o klape. W klapie tam gdzie listwa to jest spaw i dlatego rdzewieje to połączenie. To jest mankament w feliciach i ciągle z tym problem bo tam farba pęka i rdzewieje. |
Autor: | Xytras [ sob maja 03, 2008 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
No jeśli kupimy te paści to skontroluję przy okazji klapę od wnętrza ![]() |
Autor: | mic21 [ sob maja 03, 2008 4:11 pm ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: No jeśli kupimy te paści to skontroluję przy okazji klapę od wnętrza
![]() na zewnątrz pod listwą rdzewieje. Odkręcisz ją to bedziesz widzieć jak tam wygląda. Nad tabliczką ta listwa. |
Autor: | Xytras [ sob maja 03, 2008 4:59 pm ] |
Tytuł: | |
No rozumiem dokładnie ocb, przed kupnem już pooglądam czy jakieś małe purchelki nie wyłażą ![]() |
Autor: | Janfocus [ sob maja 03, 2008 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
mic21 pisze: i malujesz pokostem tą rdze
że jak? rdzę pokostem? ![]() |
Autor: | mic21 [ sob maja 03, 2008 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: mic21 pisze: i malujesz pokostem tą rdze że jak? rdzę pokostem? ![]() dokładnie tak Pokost Lniany |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |