MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 19, 2009 9:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
Witam
Wybieram się w lipcu do Berlina i zastanawiam się jaką normę Euro spełnia mój Mercedes Czy dostanę czerwoną plakietkę dla spełniających normę Euro 2 , czy nie dostanę żadnej :( Czy plakietkę mogę kupić tylko w DE czy w Pl też gdzieś można kupić?
Auto to W 124 E250 diesel z 1995r z września

Tu coś jest ale nie wiem czy moje auto ma filtr

http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqua ... nfo_pl.pdf

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r
W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
Post: wt maja 19, 2009 9:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
nie przejmuj sie tym tak! jeszcze nie slyszalem by komus w ogole dali mandat za to, ze nie ma plakietki, a tym bardziek autu z poza D.Ogolnie Polizei podchodzi do tematu delikatnie i jest bardzo trudno wylapac wszystkich bez nalepek.Twoj benz dostanie conajwyzej czerwona plakietke jesli juz koniecznie chcesz takowa nakleic i z nia tez nie do wszystki miast mozna wjechac.Ogolnie paranoja z ktorej sie w D wszyscy smieja i nie ma to nic wspolnego z ochrona srodowiska :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Ma przy pogodzie,ale to zależy od korków. Od 1 kwietnia w D mają obowiązek karać mandatami. Do 1 kwietnia był program instruktarzowy.

Ogólnie mam 250D silnik 125 jak dobrze czytam z VIN'u i nawet czerwonej plakietki nie dostało autko.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ght=umwelt

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
Dzięki za wszelkie info ale nadal nie wiem czy moje auto spełnia normę Euro 2...

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r

W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Czyli wg. tego linka i postów zamieszczonych + artykułów prasowych różnie z tym bywa. Jedni mówią, o emisji silników, a drudzy o datach narodzin pojazdu. W końcu to chyba te drugie przeważa, bo mój MB spełnia euro2 i jakoś nie dostał czerwonej plakietki...

Powinien spełniać. Z tego co wydaje mi się, już ma katalizator, jak mój, który jest z 1993

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 12:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
michele pisze:
Czyli wg. tego linka i postów zamieszczonych + artykułów prasowych różnie z tym bywa. Jedni mówią, o emisji silników, a drudzy o datach narodzin pojazdu. W końcu to chyba te drugie przeważa, bo mój MB spełnia euro2 i jakoś nie dostał czerwonej plakietki...

Powinien spełniać. Z tego co wydaje mi się, już ma katalizator, jak mój, który jest z 1993


Auto musi spelniac odpowiednia norme, dla benzyny Euro 2 to zielona, dla diesla Euro 2 to czerwona, Euro 3 zolta, Euro 4 zielona. Musisz miec papier jaka norme spelnia Twoj samochod (np. Brief) inaczej liczy sie rocznik. Norma Euro 2 obowiazuje dla wszystkich nowych aut >1997 roku, wczesniej bylo to tylko dobra wola producenta. Moze byc ze masz kat i Twoje auto spelnia tylko Euro 1, za to nie nalezy sie plakietka.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 9:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Ale w brief jest napisane, że euro2. Natomiast z HU wynika, że auto nie klasyfikuje się do czerwonej nalepki. Pomyślę jeszcze nad tym i poczytam.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 6:24 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Podejrzewam, że nie spełnia... Moja G z rocznika 1996 ledwo załapała się na czerwoną nalepkę.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 2:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
@ RAFAŁ 99: sam przytoczyles dokument, ktorym podane sa WSZYSTKIE potrzebne ci informacje. Jako uzupelnienie: diesel z 1995 roku nie dostanie plakietki z marszu ale... 99,9 % samochodow zarejestrowanych w Niemczech wyposazonych jest w rozne smieszne diwajsy pozwalajace na zakwalifikowanie do wyzszej normy EURO. Jezeli wiec samochod byl sprowadzony z Niemiec to prawdopodobnie spelnia EURO 2 i fakt ten jest odnotowany w niemieckich dokumentach - wtedy wystarczy przedlozyc Brief lub dowod rejestracyjny i na tej podstawie plakietka zostanie wydana (wyslij mi kopie Briefu i niemieckiego dowodu rejestracyjnego to sprawdze czy sie kwalifikujesz ;)). Istnieje rowniez inna mozliwosc: wielu producentow (wszyscy niemieccy) wprowadzalo na rynek samochody spelniajace wymagania odpowiednich norm EURO na rok, czasami juz dwa lata przed wejsciem ich w zycie. Tak wiec twoj Benz najprawdopodobniej spelnia norme EURO 2 ale baba w okienku o tym nie wie ;). Aby ja przekonac nalezaloby przedstawic zaswiadczenie od producenta samochodu odnoszace sie do konkretneggo egzemplarza (numeru nadwozia). Takie zaswiadczenie (w ktoryms z europejskich jezykow - najlepiej od razu niemieckim) powinni ci wystawic w kazdej ASO w kraju i za granica. W Niemczech nieodplatnie - w Polsce nie wiem.

@ aegm: fatalnie jest, jak o sprawie wypowiadaja sie osoby, ktore najmniej maja do powiedzenia :evil:. Po pierwsze: akurat Berlin jest tym miastem, w ktorym przepisy dot. Umweltzone egzekwuje sie dosyc rygorystycznie. 150 EUR za niemanie plakietki, i nie wazne czy samochod moglby ja miec ale wlascicielowi nie chcialo sie jej zamowic czy po prostu nie spelnia odpowiedniej normy. Posiadanie plakietek sprawdzane jest nie tylko przez policje ale rowniez przez Ordnungsamt (odpowiednik Strazy Miejskiej) - to sa te same osoby, ktore wlepiaja mandaty za parkowanie bez oplaty. Kontrole przeprowadzane sa rowniez w niedziele i swieta! Jak wjedziesz w Umweltzone (nie caly Berlin - patrz: mapka w dokumencie przytoczonym przez RAFAŁ 99) to raczej napewno wyjedziesz z niej lzejszy o 150 ojro. "Przepisy sa po to zeby je lamac" to raczej specjalnosc poludniowcow i slowian - nordycy maja inne poczucie humoru... Po drugie: nie ma jeszcze miasta w Niemczech, w ktorym samochody z czerwona plakietka nie mialyby prawa wjazdu. Pierwszy bedzie wlasnie Berlin - tam takie auta moga poruszac sie do konca biezacego roku.
@ michele "Schadstoffarm E2" nie oznacza EURO 2! O wszystkim decyduje tzw. klucz (kod) emisyjny.
Sebian pisze:
Moja G z rocznika 1996 ledwo załapała się na czerwoną nalepkę
Nie zalapala sie tylko po prostu spelniala odpowiednie wymagania okreslone przepisami (czerwona plakietka dla dieseli zarejestrowanych za granica (Niemiec) nalezy sie samochodom z data pierwszej rejestracji po 01.01.1996).
Sebian pisze:
Podejrzewam, że nie spełnia...
A ja wlansie podejzewam, ze spelnia ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 11:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kielbik pisze:
Po drugie: nie ma jeszcze miasta w Niemczech, w ktorym samochody z czerwona plakietka nie mialyby prawa wjazdu. Pierwszy bedzie wlasnie Berlin - tam takie auta moga poruszac sie do konca biezacego roku.


I tu sie mylisz Kielbik. W Hannoverze od 1.1.2009 nie uswiadczysz juz poczciwego w201 lub w124 z dieslem na pokladzie. Co wiecej od 1.1.2010 wjada tam juz tylko powiadacze zielonej plakietki, dla diesli oznacza to min. Euro4, a wiec >2004 roku. Z benzyniakami jest mniejszy problem, bo wystarczy Euro 2, a wiec kat + sonda lamba. To bylo juz w wiekszosci MB z poczatku lat 90.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Sprawdzilem i rzeczywiscie zonk :o. Czyli okazuje sie, ze w Niemczech tez sa glupi i glupszy. Jak oni w tym Hannoverze zamierzaja do konca roku wypedzic wszystkie diesele bez DPF? Teraz dopiero doatrlo do mnie, ze w zupelnie przewidywalnej przeszlosci (3-4 lata) wiekszosc nie takich znowu starych dieseli bedzie musiala zniknac z ulic. Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie. Przypuszczam, ze w innych miastach z Umweltzone jest lub bedzie podobnie.
laudan pisze:
wystarczy Euro 2, a wiec kat + sonda lamba
Kat + sonda λ = EURO 1
Kat + sonda λ + KLR = EURO 2
Ale w przypadku benzyniakow zielona plakietka jest juz od EURO 1 wzyz ;)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 11:11 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kielbik pisze:
Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie.


Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
kielbik pisze:
Ale cos czuje, ze bedzie pojawiac sie coraz wiecej naprawde kopcacych staruchow na tablicach historycznych - ten trend jest juz zauwazalny w Stuttgarcie.


Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.


Czyli zabytkiem można wjechać do tych stref? A jak się ma sprawa, jeżeli auto jest zarejestrowane w Polsce? Musi mieć żółte blachy? Mam jeszcze dwa pytania jak jest z samochodami specjalnymi (autolaweta)? A jak z autami z LPG (zielona plakietka)?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 12:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
laudan pisze:
Co do tablic historycznych to zaostrzyli chyba jakis czas temu przepisy. Poza tym takim autem nie mozna poruszac sie na codzien. Coz pozostaja benzyniaki zamiast klekotow.
Mylisz pojecia: na codzien nie mozna sie poruszac na tablicach 07 (tez historyczne ale dla wielu samochodow i czerwone a nie czarne) i niczego nie zaostrzyli - zawsze tak bylo. W dodatku zeby je otrzymac musisz miec zarejestrowany samochod do codziennej jazdy. Natomiast na tablicach historycznych (zwykle czarne z litera "H" na koncu numeru rejestracyjnego) mozesz hulac na codzien bez zadnych ograniczen to we wszystkich Umweltzonen bez wyjatku. Czasami zdarza sie, ze samochod jest zarejestrowany jako historyczny ale nie ma tej literki - najczesciej w przypadku kiedy tablice sa jeszcze oryginalne albo przynajmniej starego typu. Aha, i nie trzeba miec innego samochodu do "do codziennego uzytku".
Conrad pisze:
Czyli zabytkiem można wjechać do tych stref? A jak się ma sprawa, jeżeli auto jest zarejestrowane w Polsce? Musi mieć żółte blachy? Mam jeszcze dwa pytania jak jest z samochodami specjalnymi (autolaweta)? A jak z autami z LPG (zielona plakietka)?
Samochody zarejestrowane za granica i posiadajace status historycznego (czyli np polskie "zolte tablice") maja wolny wjazd do wszystkich stref bez wyjatku. Pojazdy specjalne i ciezarowe musza miec plakietke - nie ma zmiluj sie. LPG do niczego nie uprawnia - liczy sie norma emisji spalin, ktora dany samochod spalnia na paliwie "fabrycznym".

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl