MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pb95 vs Pb98 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=32980 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | przemek_r129 [ wt kwie 08, 2008 12:52 pm ] |
Tytuł: | Pb95 vs Pb98 |
Czy tankując Pb98 czujecie różnice w swoich Gwiazdach w porównaniu do Pb95? Chodzi mi o moc i spalanie? |
Autor: | drwalu [ wt kwie 08, 2008 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
ja w nie MB czuje mocna roznice. Silnik pracuje stabilniej, nie ma drgan, czyc troche moc i zauwazylem przy takiej samej jezdzie na 95 i 98 to ze na 98 mam mniejsze spalanie... leje tylko shellowskie paliwo. W mb leje 95. Ale jak kiegys zalalem 98 jeszzce w 280c to tez zauwazylem zanik drgan. generalnie goraco polecam. |
Autor: | przemek_r129 [ wt kwie 08, 2008 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
szczerze mówiąc oprócz tego że odrobinke mniej pali nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy, więc w związku z tym zastanawiam sie czy jest sens lać 98 |
Autor: | leopold [ wt kwie 08, 2008 3:16 pm ] |
Tytuł: | |
Liczba oktanowa określa jedynie odporność paliwa na spalanie detonacyjne, natomiast nie określa jego własności energetycznych. Paradoksalnie, paliwo o większej liczbie oktanowej ma nieco mniejszą energie spalania. Jeżeli więc silnik spala paliwo o niższej liczbie oktanowej bez detonacji, to wlanie paliwa o wyższej liczbie ale tej samej jakości nic nie daje. Zupełnie innym zagadnieniem jest jakośc paliwa: zawartość energetyczna, ilość związkow siarki etc. Pozdrawia cetanowy Leopold |
Autor: | witek-sec [ wt kwie 08, 2008 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
Od siebie dodam iż przy starszych konstrukcjach silnika ( bez czujnika spalania detonacyjnego) jeśli nie przyspieszymy odpowiednio zapłonu, wlewanie Pb98 też w zasadzie nic nie daje. Paliwo 98 stosuje się przy mocno wysilonych silnikach z wysokim stopniem sprężania , gdzie jest możliwośc wcześniejszego spalania stukowego. Tankowałem kiedyś na próbę Pb98 ale nie odczułem żadnej różnicy w pracy, czy osiągach auta. |
Autor: | przemek_r129 [ wt kwie 08, 2008 3:36 pm ] |
Tytuł: | |
skoro nie widać różnicy .... to po co przepłacać ... niezła pointa ![]() |
Autor: | gizmo [ wt kwie 08, 2008 3:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ja siedzac jeszce w stanach lałem najlepsza jaka byla czyli 92 (nowy meksyk), smigal jak szalony, w polsce leje czesto benzyne zza wschodniej granicy ktora tez ma w granicach 92, czasem zaleje na stacji 95 albo 98, zadnej roznicy nie widze. |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt kwie 08, 2008 3:54 pm ] |
Tytuł: | |
a ja jak zalałem Pb 98 na lotosie to (moze mi sie tlyko wydawało ..) bardziej miękko chodził silniczek (a moze to poprostu różnica w porównaniu do wczesniej zalanego syfu z wiejskiej stacji ![]() no właśnie .. po co przepłącać ![]() ![]() |
Autor: | WojtekW [ wt kwie 08, 2008 7:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Pb95 vs Pb98 |
Ja różnicy w ilości spalanego paliwa ani osiągach nie odnotowałem. Natomiast na 98 lub VPower silniczek pracuje tak bardziej "miękko". Ciężko to opisać - jednak to widać (a właściwie słychać). Być może nie sama ilość oktanów ma tutaj większą wagę, co jakość lanego paliwa. |
Autor: | TrickyKid [ śr kwie 09, 2008 1:16 am ] |
Tytuł: | |
Dopóki silnik nie ma pełnego sterowania elektronicznego [przynajmniej wtrysk elektroczniny + komputerowe sterowanie zapłonem] większa liczba oktanów nic nie daje. Gdy silnik jest sterowany kompem, komp zaczyna sam odkrywać, że może później zapalić mieszankę bez wywołania [i wykrywania] spalania stukowego. Późniejszy zapłon = lepsze wymieszanie = gwałtowniejsza detonacja = więcej mocy przy tej samej ilości paliwa. Mniej więcej tak to działa. Wiem, że w MB są silniki/egzemplarze które mają ręczny przełącznik "oktanów", pozwalający na pozbycie się stuków po zatankowaniu kiepskiego paliwa. Dotyczy to oczywiście silników sterowanych bardzo tradycyjnie. |
Autor: | drwalu [ śr kwie 09, 2008 8:10 am ] |
Tytuł: | |
ja zauwazylem tylko i wylacznie poprawe i bede lal 98 tym bardziej ze producent to zaleca ![]() pozatym paliwo np na orlenie to mega szit i zalanie tam benzynki to strata kasy. W kilka osob porownywalismy lejac zupe na orlenach i wyliczaluismy ile sie przejezdza na tym paliwie w trybie miejskim a potem lalismy na shellu i roznica jest oszalamiajaca ![]() generalnie nie polecam orlenu ![]() wracajac do tematu. Ciekawe czy nasze 95 czy 98 ma tyle oktanow co pisza ![]() generalnie an 98 w kazdym aucie widac roznice w pracy silnika. Pozatym panowie najpierw zalejcie 98 a potem teorie ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ śr kwie 09, 2008 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
heh kiedys na jakiejs stronie poświęconej jednośladom czytałem jak to wygląda w polsce z tymi oktanami ![]() większosć polskich Pb95 osiąga maksymalnie 92 oktany ![]() |
Autor: | WojtekW [ śr kwie 09, 2008 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
A to dziwne co piszecie (Orlen vs np Shell). Zapytałem kiedyś na jednej ze stacji shell we Wrocławiu skąd mają paliwo. Facet odpowiedział, że pb 95 to orlenowskie PB 95, PB 95 vpower (nie wiem czy taka jest dokładna nazwa tego paliwa) to PB 95 od orlenu z dodatkami mieszanymi z paliwem na stacji, a Vpower 99+ jest sprowadzana z Niemiec. |
Autor: | Cremek [ pn lip 07, 2008 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
A ja jestem ciekawy czy lanie 98 do starszych silnikow moze w jakikolwiek sposob zaszkodzic jednostce ?? - czy poprostu nie bedzie widac roznicy a silnik i tak pojedzie... |
Autor: | roadrunner [ pn lip 07, 2008 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: skoro nie widać różnicy .... to po co przepłacać ... niezła pointa
Moim zdaniem roznica moze byc dosc znaczna w jakosci paliwa stad ta cichsza praca i wzrost dynamiki. Bierze sie to z faktu ze 95 jest najczesciej sprzedawana wiec i najbardziej chrzczona. W razie podejrzenia ze bedzie kontrola na stacji zawsze mozna dosc szybko zbiornik opróznic z chodliwego paliwa i zalac to co ma byc. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |