MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 4:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pb95 vs Pb98
Post: wt kwie 08, 2008 12:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Czy tankując Pb98 czujecie różnice w swoich Gwiazdach w porównaniu do Pb95? Chodzi mi o moc i spalanie?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 12:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
ja w nie MB czuje mocna roznice. Silnik pracuje stabilniej, nie ma drgan, czyc troche moc i zauwazylem przy takiej samej jezdzie na 95 i 98 to ze na 98 mam mniejsze spalanie...

leje tylko shellowskie paliwo.

W mb leje 95. Ale jak kiegys zalalem 98 jeszzce w 280c to tez zauwazylem zanik drgan.

generalnie goraco polecam.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
szczerze mówiąc oprócz tego że odrobinke mniej pali nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy, więc w związku z tym zastanawiam sie czy jest sens lać 98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Liczba oktanowa określa jedynie odporność paliwa na spalanie detonacyjne, natomiast nie określa jego własności energetycznych. Paradoksalnie, paliwo o większej liczbie oktanowej ma nieco mniejszą energie spalania. Jeżeli więc silnik spala paliwo o niższej liczbie oktanowej bez detonacji, to wlanie paliwa o wyższej liczbie ale tej samej jakości nic nie daje. Zupełnie innym zagadnieniem jest jakośc paliwa: zawartość energetyczna, ilość związkow siarki etc.
Pozdrawia cetanowy Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Od siebie dodam iż przy starszych konstrukcjach silnika ( bez czujnika spalania detonacyjnego) jeśli nie przyspieszymy odpowiednio zapłonu, wlewanie Pb98 też w zasadzie nic nie daje. Paliwo 98 stosuje się przy mocno wysilonych silnikach z wysokim stopniem sprężania , gdzie jest możliwośc wcześniejszego spalania stukowego. Tankowałem kiedyś na próbę Pb98 ale nie odczułem żadnej różnicy w pracy, czy osiągach auta.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 4:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
skoro nie widać różnicy .... to po co przepłacać ... niezła pointa :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Ja siedzac jeszce w stanach lałem najlepsza jaka byla czyli 92 (nowy meksyk), smigal jak szalony, w polsce leje czesto benzyne zza wschodniej granicy ktora tez ma w granicach 92, czasem zaleje na stacji 95 albo 98, zadnej roznicy nie widze.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 3:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a ja jak zalałem Pb 98 na lotosie to (moze mi sie tlyko wydawało ..) bardziej miękko chodził silniczek (a moze to poprostu różnica w porównaniu do wczesniej zalanego syfu z wiejskiej stacji ;) )
no właśnie .. po co przepłącać ;) niedaleko mnie na lotosie w weekend Pb98 kosztuje tyle co 95 .. taka promocja :)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: wt kwie 08, 2008 7:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Ja różnicy w ilości spalanego paliwa ani osiągach nie odnotowałem. Natomiast na 98 lub VPower silniczek pracuje tak bardziej "miękko". Ciężko to opisać - jednak to widać (a właściwie słychać). Być może nie sama ilość oktanów ma tutaj większą wagę, co jakość lanego paliwa.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 1:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Dopóki silnik nie ma pełnego sterowania elektronicznego [przynajmniej wtrysk elektroczniny + komputerowe sterowanie zapłonem] większa liczba oktanów nic nie daje. Gdy silnik jest sterowany kompem, komp zaczyna sam odkrywać, że może później zapalić mieszankę bez wywołania [i wykrywania] spalania stukowego. Późniejszy zapłon = lepsze wymieszanie = gwałtowniejsza detonacja = więcej mocy przy tej samej ilości paliwa. Mniej więcej tak to działa.
Wiem, że w MB są silniki/egzemplarze które mają ręczny przełącznik "oktanów", pozwalający na pozbycie się stuków po zatankowaniu kiepskiego paliwa. Dotyczy to oczywiście silników sterowanych bardzo tradycyjnie.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 8:10 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
ja zauwazylem tylko i wylacznie poprawe i bede lal 98 tym bardziej ze producent to zaleca :P :D

pozatym paliwo np na orlenie to mega szit i zalanie tam benzynki to strata kasy. W kilka osob porownywalismy lejac zupe na orlenach i wyliczaluismy ile sie przejezdza na tym paliwie w trybie miejskim a potem lalismy na shellu i roznica jest oszalamiajaca ;)

generalnie nie polecam orlenu :P

wracajac do tematu. Ciekawe czy nasze 95 czy 98 ma tyle oktanow co pisza ;)

generalnie an 98 w kazdym aucie widac roznice w pracy silnika. Pozatym panowie najpierw zalejcie 98 a potem teorie :lol:

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 1:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
heh kiedys na jakiejs stronie poświęconej jednośladom czytałem jak to wygląda w polsce z tymi oktanami :P ...
większosć polskich Pb95 osiąga maksymalnie 92 oktany ;) .. z kolei 98 miała w teście te ok 95 oktanow

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2008 3:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
A to dziwne co piszecie (Orlen vs np Shell). Zapytałem kiedyś na jednej ze stacji shell we Wrocławiu skąd mają paliwo. Facet odpowiedział, że pb 95 to orlenowskie PB 95, PB 95 vpower (nie wiem czy taka jest dokładna nazwa tego paliwa) to PB 95 od orlenu z dodatkami mieszanymi z paliwem na stacji, a Vpower 99+ jest sprowadzana z Niemiec.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A ja jestem ciekawy czy lanie 98 do starszych silnikow moze w jakikolwiek sposob zaszkodzic jednostce ?? - czy poprostu nie bedzie widac roznicy a silnik i tak pojedzie...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 07, 2008 4:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
skoro nie widać różnicy .... to po co przepłacać ... niezła pointa


Moim zdaniem roznica moze byc dosc znaczna w jakosci paliwa stad ta cichsza praca i wzrost dynamiki. Bierze sie to z faktu ze 95 jest najczesciej sprzedawana wiec i najbardziej chrzczona. W razie podejrzenia ze bedzie kontrola na stacji zawsze mozna dosc szybko zbiornik opróznic z chodliwego paliwa i zalac to co ma byc.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl