MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Patrol,Gelande czy Defender?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=32855
Strona 1 z 2

Autor:  Waciak [ wt kwie 01, 2008 8:13 am ]
Tytuł:  Patrol,Gelande czy Defender?

Którą terenówkę polecacie?
Chodzi o serwis,dostępność części i awaryjność.
Samochód będzie czasem jeździć w ciężkim terenie.
Proszę o rady od osób, które bawiły się w rajdy przeprawowe.
;)

Autor:  Uli [ wt kwie 01, 2008 8:38 am ]
Tytuł: 

A nie myślałeś o Pajero? Moi znajomi mają jakieś starsze już Pajero, a lubią się powłóczyć po lasach i innych takich terenach. Oni mają 2500ccm w dieslu i jest to dość bezawaryjny silnik i sprawdza się w terenie.

Autor:  Thomas [ wt kwie 01, 2008 9:44 am ]
Tytuł: 

Kolega ma Patrola Y60, z 94 roku. Autko i wyglada ladnie i jezdzi ladnie, ale z bezawaryjnoscia to roznie moze byc, w zaleznosci od koknretnego egzemplarza. Wystepowaly 2 wersje silnikowe, obydwie wersje to rzedowe silniki 6-cylindrowe o pojemnosciach 2.8 (z turbina) i 4.2 wolnossacy. Moce są bardzo zbliżone, i każdy ma swoje plusy i munusy - 2.8 potrafi pasc pompa oleju....wydatek 2700, i czekanie okolo miesiaca az przyplynie z Japonii, blad konstrukcyjny w głowicy - najwieksza uwage przy tym silniku nalezy przykladac do jego temperatury. Wskaznik przewaznie dosc nisko lezy, ale jak wzrosnie do polowy to juz tzreba zaczac sie bac, jak powyzej to juz bardzo zle - lekkie pregrzanie moze doprowadzic do pekniecia glowicy - wydatek rzedu 4kzł. Z kolei 4.2 to ciężka locha ktora dosc mocno pogarsza mozliwosc jazdy po grzazkim terenie, ale przy tym jest nie do zajechania. W aucie z tym silnikiem instalacja elektryczna jest na 24V, w Polsce ciezko je znalezc, byly glownie w holandii i anglii. Mosty napędowe bardzo wytrzymałe, rama solidna, ale potrafi podgnić tu i tak i trzeba o nia dbać,, nie jest tak jak w gelandzie ze rama jest fabrycznie ocynkowana. Hmm duzo by sie tu rozwodzić jak chcesz dokladne informacje o Patrolu to z checia pomoge. Ja sie namierzam na Gelande :oops:

Autor:  TReneR [ wt kwie 01, 2008 10:02 am ]
Tytuł: 

Najlepiej popytaj na rajdy4x4, chociaz tam znowu kazdy bedzie swoje auto zachwalal...
Patrol, Pajero to wmiare bezawaryjne auta ale jak cos padnie to czesci kosmos, znowu Defender zrobiony z puszki po coca-coli ale za to prawdziwe auto terenowe!!

Autor:  gelanda [ wt kwie 01, 2008 11:16 am ]
Tytuł: 

Wiec tak
Mialem gelende przez 4 lata, samochod fajny, bo lubie mercedesy, bardzo mocna rama, poza tym silniki nie nadajace sie do samochodu terenowego, mosty od busa, z obciazonymi polosiami, ktore nie daja rady z duzymi kolami, sporo wad konstrukcyjnych, mala dostepnosc elementow tunningowych, bardzo droga w zakupie, kosmicznie cięzka.

Patrole mam 3 lata dlugiego, bardzo czesto jezdze tez krotkim, samochody tez raczej ciężkie, rdzewiejace, dostepne przeważnie z silnikiem 2,8td, ktory ma bardzo slaby moment obrotowy, z awaryjnoscia silnika nie jest najgorzej, wystarczy poprostu o niego dbac. Patrol ma za to bardzo dobre mosty, hamulce, zawieszenie, uklad przeniesienia napedu, ma super dostepnosc elementow tuningowych, dobra dostepnosc czesci, niska awaryjnosc. Zadbany egzemplarz potrafi sie naprawde odwdzieczyc dluga i bezawaryjna eksploatacja. Moj nigdy mnie nie zawiodl, a jezdzimy naprawde daleko.

Pajero dla mnie odpada bo z przodu ma niezalezne zawieszenie na drazkach skretnych, zbyt skomplikowane, bardzo ciezko cos tam zmienic. poza tym 4cyl silniki.

Defender- nie mialem z nim za duzego kontaktu, ale bardzo malo miejsca z przodu w kabinie, 4 cylindrowy silnik, wiem, ze ludzie zmieniaja polosie itp coby jezdzic w terenie.

Tak naprawde jesli szukasz czegos w przeprawe, to wszystkie z ww samochodow sa za ciezkie.

Autor:  Borys [ wt kwie 01, 2008 1:02 pm ]
Tytuł: 

Suzuki Samurai.. juz byly wypowiedzi na jego temat wczesniej...

Autor:  Darius [ wt kwie 01, 2008 9:53 pm ]
Tytuł: 

http://www.blocket.se/vi/15727881.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/13741767.htm?ca=14_s
A moze tu coś znajdziesz - przypomne tylko że korona stoi chyba coś koło 0,37 gr takze ten krótki byłby za jakieś 22 tysiące zł.

Autor:  kuba124 [ wt kwie 01, 2008 10:36 pm ]
Tytuł: 

A ja polecam Jeepa Cherokee 4.0. [oczko] Katuję swojego już ponad 2 lata i gad jest bezawaryjny. [zlosnik]

Autor:  mr_simon [ śr kwie 02, 2008 8:23 am ]
Tytuł: 

Ja polecam UAZa triszczot, piszczot, ale idziot. Można go ładnie przerobic i wstawic silnik od Mercedesa ;)

Oto jak się sprawuje: http://www.youtube.com/watch?v=HuW_m4ZtpsE

UAZ daje radę, niekiety partole, samuraje i inne wysiadają, kiedy podjeżdżają pod stroną górę, a dla UAZa to nie problem. Może mało komfortowo się tym jeździ, ale w tym sporcie chyba nie oto chodzi.

Autor:  peterchen [ śr kwie 02, 2008 8:42 am ]
Tytuł: 

Ja z kolei polecam Toyotę Land Cruisera seria LJ 70, LJ 73, bardzo dobry egzemplarz do liftu, silniki 2L-T praktycznie nie do zajechania jeśli się o nie dba, Toyota praktycznie wszędzie wjedzie bez większych przeróbek. Ciekawym rozwiązaniem jest także Jeep Cherokee 4,0 Benzyna ale radze poczytaj sobie o autach na forum rajdy 4x4 http://www.rajdy4x4.pl/ pozdr

Autor:  Waciak [ śr kwie 02, 2008 8:49 am ]
Tytuł: 

Dzięki wszystkim za pomoc.
Wybór padł na Nissana Patrola rocznik ok. 1999-2002.
Ktoś więcej doradzi na temat tego modelu?
;)

Autor:  broneq [ śr kwie 02, 2008 9:55 am ]
Tytuł: 

Jakiś czas temu był podobny temat.
Generalnie nie wymieniłeś LandCrousera. Bo wielka trójca 4x4 to Gelenda, Deff i Land. Ale właścicieli G-klass mawiają, że jak Cię nie stać na G to kup sobie Deffendera albo LandCrousera. Bo to zasadniczo równie dobre terenówki, ale znacznie tańsze w zakupie. A Pajero czy Parol to przy G i Deffie zabaweczki. 8) //Te informacje mam z tego tu forum, oraz od znajomych jeżdżących autami 4x4//

Autor:  TReneR [ śr kwie 02, 2008 10:05 am ]
Tytuł: 

No stare patrole tez sa bardzo dobre do terenu - przeciez ktokolwiek przerabia terenowke na ciezszy teren to bierze mosty z Patrola ew. z Laplandera. Mosty nie do zdarcia.

Autor:  PK2 [ śr kwie 02, 2008 10:11 am ]
Tytuł: 

Kiedyś miałem przez 5 lat Defendera Tdi i psuł się non stop. Może źle trafiłem.

Pozdrawiam

Autor:  Waciak [ śr kwie 02, 2008 10:19 am ]
Tytuł: 

Nie wymieniłem Land Cruisera bo takie dostałem zamówienie: jeden z tych trzech, które wymieniłem wczesniej.
A teraz już tylko jeden.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/