MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czego to Polak nie wymyśli... ;) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=32604 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Szumek [ śr mar 19, 2008 9:04 pm ] |
Tytuł: | Czego to Polak nie wymyśli... ;) |
http://moto.allegro.pl/item331363257_polonez_1500_okazja_bielsko.html Trąci koncepcją bardziej artystyczną, niż ekonomiczną. ![]() ![]() Swoją drogą (jako przyszły inżynier mechanik) podziwiam pomysłowość, bo miałem styczność z Polonezami i wiem, że wsadzenie w produkty FSO takiego silnika to nie taka prosta sprawa. Ciekawe, jak to się sprawuje? ![]() |
Autor: | Elwood BLUES MOBIL [ śr mar 19, 2008 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Hahahahha wspomnienia powracają, mój ojciec też kiedyś zanabył taki wynalazek, tylko że czerwony, więc szybszy ![]() |
Autor: | Darius [ śr mar 19, 2008 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
I jak profesjonalnie poszerzona Chłodnica ![]() Kupe lat ganiałem (czerwonym czyt. szybszym ![]() ![]() |
Autor: | Szumek [ śr mar 19, 2008 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
W każdym razie z awaryjnością silnika w porównaniu z oryginałem nie powinno być problemu. ![]() Polonez ma zupełnie inne mocowanie silnika, naprawdę musieli nieźle rzeźbić. ![]() Mogli włożyć automat, jak już tyle narzeźbili, to dopiero byłby luksus. ![]() Swoją drogą, to nawet w samochodzie z FSO ludzie chcą mieć coś z Mercedesa. ![]() |
Autor: | monster18.09 [ śr mar 19, 2008 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: nawet w samochodzie z FSO ludzie chcą mieć coś z Mercedesa.
przykry jest fakt ze w druga strone tez sie zdarza ![]() A Polonez daje rade ![]() Pozdrawiam |
Autor: | richie [ czw mar 20, 2008 12:03 am ] |
Tytuł: | |
W latach 80-tych FSO miało eksperymentalną serię polonezów z silinikami Isuzu diesla. Jako że nie jestem ekspertem od poldków nie wiem dużo więcej na ten temat ale mój znajomy ma takiego jeszcze z foliami na podłodze i mówi że spoko daje rade. A tak swoją drogą to kwadrat i trapez to auta które jako 12-14 letni chłopak niemiłośernie katowałem po szutrach i polnych drogach i powiem że dawały radę ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Szumek [ czw mar 20, 2008 12:12 am ] |
Tytuł: | Re: Czego to Polak nie wymyśli... ;) |
Szumek pisze: Ciekawe, jak to się sprawuje?
![]() Miałem na myśli jakość przeróbki, tzn. czy podłużnice wytrzymują, itp. ![]() Że Porschonezem można pośmigać i że daje radę, to wiem z własnego doświadczenia. ![]() Gdyby tylko montowali lepsze silniki, niż 1.5 i 1.6, a do 1.4 16V i 1.9D mocniejsze skrzynie i mosty, to już w ogóle byłoby nieźle (jak na cenę tych aut). ![]() |
Autor: | Sikor [ czw mar 20, 2008 12:20 am ] |
Tytuł: | |
richie pisze: W latach 80-tych FSO miało eksperymentalną serię polonezów z silinikami Isuzu diesla. Jako że nie jestem ekspertem od poldków nie wiem dużo więcej na ten temat ale mój znajomy ma takiego jeszcze z foliami na podłodze i mówi że spoko daje rade
No właśnie dlatego byłą tylko eksperymentalna, bo trumny poldolotów się rozpadały od wibracji |
Autor: | richie [ czw mar 20, 2008 12:50 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: No właśnie dlatego byłą tylko eksperymentalna, bo trumny poldolotów się rozpadały od wibracji Nonie wiem, jak samo napisałem u kolego jeździ do dzisiaj tak samo w truck-u chodzą diesle, myślę że wpoldek nie był tragiczną konstrukcją w poruwnaniu np. z Zapołrożcem lub Trabim. |
Autor: | Szumek [ czw mar 20, 2008 1:07 am ] |
Tytuł: | |
W latach 78-85 może nie, ale potem szybko się zestarzał. ![]() W RWPG był to jeden z lepszych samochodów, lepsze były może Wołgi i później Łady Samary... Trochę samochodów poszło na eksport (te kilka sztuk ![]() Ale w porównaniu z MB W201 czy nawet Fordem Sierrą to samochód wypada blado. ![]() Kiedyś miałem jazdę, żeby kupić od kolegi Poloneza Caro z zajechanym silnikiem i włożyć diesla z W201 z automatem, tak na próbę... ![]() ![]() |
Autor: | WSR [ czw mar 20, 2008 9:50 am ] |
Tytuł: | |
Oj na pewno polonez nie był lepszy od łady 2107, mam porównanie eksploatacji tych 2 modeli w bardzo trudnych warunkach i powiem, ze nie dorasta ladacznicy do pięt (łada ma lepszą, mocniejszą blachę, lepsze zawieszenie, lepszy silnik (wałek rozrządu w głowicy), lepsze zderzaki - na amortyzatorach no i lepsze wnętrze - bardziej bogate w serii) łada jest skonstruowana bardziej pieczołowicie, a i jakość wykonania (przynajmniej tych w Polsce) stoi na wyższym poziomie |
Autor: | m87 [ czw mar 20, 2008 10:42 am ] |
Tytuł: | |
a co powiecie o moskwiczu 1500 (2140) to byla dopiero radziecko ja maszina, szedl jak burza , kiedys ojciec takim jezdzil a pozniej jak go wziolem w swoje rece ale to juz byly jego ostatni dni ![]() ![]() ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ czw mar 20, 2008 2:59 pm ] |
Tytuł: | |
m87 pisze: a co powiecie o moskwiczu 1500
a mam teraz do kupienia dwa moskwicze... za jakieś tam grosze. stoją kilka lat, troszke im sie korozji nałapało .. ale pomyśle nad tym czy może wziaść sie za nie ![]() ![]() |
Autor: | Szumek [ czw mar 20, 2008 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam zawsze marzyłem o czarnej Wołdze GAZ-24 i włożeniu do niej jakiegoś V8, wyszedłby radziecki muscle car. ![]() Ale póki co mnie nie stać, może kiedyś... ![]() |
Autor: | Szumek [ pt mar 21, 2008 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
Tutaj to już ktoś po bandzie normalnie pojechał... ![]() http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4708898 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |