MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 19, 2008 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
Witam od jakiegoś dłuższego czasu zanoszę sie o kupno MB 124, i tu pytanie mam opcje kupienia e-klase z 1993 roku kremowego i sedana 124 z 86' roku bez szerokiej listwy w białym kolorze, obydwa w podobnej cenie, mam taki dylemat czy e-klasa czy nie?? pomóżcie koledzy obydwa autka bez rdzy i uszkodzeń, silniki 200D (letkie muły ale radzą sobie) , aha i jeszcze jedno pytanie e-klasa ma 84KM a ten z 86' roku 75KM od czego to zależy?? różnią sie takim czymś przy kolektorze wydechowym, dzieki za podpowiedzi :-)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 8:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
groocha pisze:
e-klasa ma 84KM a ten z 86' roku 75KM od czego to zależy?? różnią sie takim czymś przy kolektorze wydechowym, dzieki za podpowiedzi

200D (do 89 roku) - 72 hp / 53 kW at 4600 /min;
E200 Diesel - 75 hp / 55 kW at 4600 /min

inna głowica nieco itp (aha - no i jeszcze pokrywa zaworów jest inna ;) )
To przy kolektorze to EGR

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: śr mar 19, 2008 9:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Kup tego, który jest w lepszym stanie. Oba mogą mieć po milionie kilometrów (albo i więcej) - więc przy takich przebiegach zaczyna się wkładanie kasy non stop.

Po prostu - popatrz, przejedź się, pojedź i oglądnij z kimś kto się dobrze zna. Przed zakupem sprawdź ciśnienie w cylindrach, spaliny, wycieki (ew. doktor w silniku)

Teoretycznie nowsze auto powinno mieć w lepszym stanie blacharkę - ale to tylko teoretycznie

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
to sie pomylił gość jak ogłoszenie wystawiał pewnie

a konkretnie chodzi mi o model e-klasy z otomoto.pl

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4263913 <br>Dodano po 2 minutach.:<br> WojtekW jakie powinien mieć ciśnienie na rozgrzanym a jakie na zimnym??

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Na zdjęciach kiepsko widać, ale kierownica wygląda na mocno
wytartą. Mówię to na podstawie oględzin mojej MB (oficjalnie ma 370.000km) także musisz się liczyć z większym przebiegiem niż podany.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony śr mar 19, 2008 9:24 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Na kremowego bym uważał... taksówkarski kolor. ;)

Kup ten, który jest w lepszym stanie, bo w MB stan się liczy, a nie wiek.

Przy oględzinach na ciepłym, pracującym silniku odkręć korek na wlewie oleju, jeśli spaliny zasuwają jak z wydechu, to sobie odpuść, bo później silnik w zimie może nie odpalać...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Szumek pisze:
Przy oględzinach na ciepłym, pracującym silniku odkręć korek na wlewie oleju, jeśli spaliny zasuwają jak z wydechu, to sobie odpuść, bo później silnik w zimie może nie odpalać...


na ile to jest miarodajny sposób oceny? Tzn czy w ogóle nie powinno nic
wydmuchiwać? Jak to ma wyglądać w zdrowym motorze?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
groocha pisze:
WojtekW jakie powinien mieć ciśnienie na rozgrzanym a jakie na zimnym??


Nie mam w tej chwili książki - komp mi padł. Musisz dopytać. Ale nie chodzi o wskazanie wskaźnika - lecz o ciśnienie na cylindrach.

Najlepiej przed zakupem niech jakiś zaufany mechanik go obada i tyle. Te 300 000 km w budyniowym aucie wygląda tak "trochę" za mało ... ciężko w to uwierzyć (przeca to ex-taxi jest a na taksówkach robią i po 60-80 000 kkm rocznie - w 97 roku został sprowadzony do Polski, a więc jest tutaj już 10 lat, pomnóż sobie 70 kkm x10 i dodaj jeszcze jakieś 150 000 kkm - 200 000 kkm z użytkowania w Niemczech w pierwszych latach po zakupie, wyjdzie ci jakotaki przybliżony przebieg auta ... ).

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
MercBeginner pisze:
Szumek pisze:
Przy oględzinach na ciepłym, pracującym silniku odkręć korek na wlewie oleju, jeśli spaliny zasuwają jak z wydechu, to sobie odpuść, bo później silnik w zimie może nie odpalać...


na ile to jest miarodajny sposób oceny? Tzn czy w ogóle nie powinno nic
wydmuchiwać? Jak to ma wyglądać w zdrowym motorze?


Może się trochę dymić (tak jakby para wodna się unosiła), ale nie powinien być to jakiś strumień spalin (taki jak z rury wydechowej).

Jeżeli jest strumień spalin, to prawdopodobnie pierścienie tłokowe już są zużyte. Poza tym w takim przypadku wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i mogą pojawiać się wycieki, a na ciepłym silniku też może wtedy trudniej odpalać, bo przez odmę taki silnik zasysa spaliny i często olej...

Ja zawsze tak sprawdzam diesle przed zakupem, mój obecny w takim teście tworzy tylko chmurkę... no i odpala za pierwszym przy -10/-15 stopniach. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
starszy pan ma go od 9 lat, do tej pory przejechal nim 160 tys. i byl jedynym kierowcą w domu, garazowany byl, i mial robioną klapę nad chromem (u lakiernika ktorego znam) nie ma na nim rdzy na zewnatrz lecz lekko ja widać od strony jak się wsiądzie przy szerokich listwach, jezdzilem nim, nawet nieźle sie prowadzi,abs działa, automat chodzi dobrze (był robiony 2 lata temu), nie wiem co jeszcze moge powiedziec :-) ,powiem wam że jak nic nie znajde jutro to chyba przytarguje troszke i pojade po niego, ale wczesniej na diagnostyke planuje pomknąć i sprawdzić od dołu jak to wygląda, gdzie jeszcze moge coś luknąć o czym nie wspomniałem ?? dziex Pany :-)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl