MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

No to mam V8 - masa pytań:)))
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=32252
Strona 1 z 1

Autor:  Piroman [ śr mar 05, 2008 1:12 pm ]
Tytuł:  No to mam V8 - masa pytań:)))

W niedzielę 2.03.2008 roku stałem się szczęśliwym (jak na razie i mimo wszystko) posiadaczem Audi V8 4.2 z 92 roku widocznego na zdjęciach poniżej. Jest to zlepek przypadkowych fotek wykonanych przez koleżankę, auto było masakryczne brudne w drodze z wybrzeża do swojego nowego domu. Samochód z przebiegiem 230tyś - wiele skazuje na to, że to przebieg oryginalny. Niestety bardzo zaniedbane estetycznie. Mechaniczne jest OK, nawet UFO tarcze wymienione na nowe, automat zmienia biegi niezauważalnie, do pełni szczęścia brakuje wymiany rozrządu. Jaki to może być koszt przy silniku V8? Olej na bagnecie wygląda jakbym go zanurzył w świeżej butelce! Osiągi masakrują, jeszcze na zimówkach w rozmiarze 225:o Dziwna kierownica ale zakręty pokonuję się z nią po prostu super, niestety zasłania większą część wskaźników i prędkościomierz w najbardziej przydatnym zakresie od 80km/h do 160km/h.
Auto ma teoretycznie odłączoną instalacje gazową, nawet butla jest pełna gazu ale chcę ją wywalić i zapomnieć, że kiedykolwiek była w tym aucie. Jak to wygląda z kosztami i czy Ci co zakładają zdejmą też to bez problemu. Może jakieś części da się odsprzedać? Jakbym wywalił instalację przed zarejestrowaniem auta to osunęli by mi ten gaz z dowodu czy to wymaga jakichś zaświadczeń? I co jeśli usunę ją potem - będę dalej droższe przeglądy musiał płacić?

Auto na trasie spaliło średnio uwaga 11.8l/100km i wcale go za bardzo nie oszczędzałem. Ekonomizer przy 100km/h pokazuje chwilowe 8.4l no ale jak wdepnie się gaz do kick-downa to ponad 50l/100km:P

Niestety nie obyło się bez usterki, nagle komputer pokazał ikonkę informującą o niskim stanie płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Nie spojrzałem dokładnie ile było wcześniej ale teraz było mało więc na najbliższej stacji zatrzymałem się i zdziwiony widzę że wali para spod maski. Temp silnika, oleju, ciśnienie, kompletnie wszystkie wskaźniki w normie a tu para jakby się zagotował. Zaglądam pod spód i coś cieknie, coś to zapewne ten płyn i kapie przy okazji na blok silnika przez co wrze i ta para. Tylko kompletnie nie widać skąd to może cieknąć. Zjawisko to jest prawie niezauważalne przy spokojnej jeździe ale każde mocniejsze dodanie gazu powoduje chwilowe wskazanie komputera na zbyt niski płyn. Auto spokojnie dotoczyło się do domu a ja musiałem wyjechać ponym do Wawy na zajęcia i tak zostało. Teraz zastanawiam się co tam sie zwaliło - cz to tylko pękł, zsunął się jakiś wężyk czy jakaś masakra. Kompletnie nie ma różnicy w osiągach czy czymkolwiek tylko ta para i komputer daje świadomość, że jest wyciek. wyciek jest z tyłu silnika, przed samą kabiną.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  voytas [ śr mar 05, 2008 1:20 pm ]
Tytuł: 

Gratuluje zakupu, świetne autko. Też rozważałem zakup tego modelu, ale właśnie specjalnie pod LPG.

Co do wywalenia instalacji LPG to niedawno pojawił się taki temat, poszukaj :)

Autor:  leopold [ pt mar 07, 2008 7:56 am ]
Tytuł:  Re: No to mam V8 - masa pytań:)))

Piroman pisze:
Kompletnie nie ma różnicy w osiągach czy czymkolwiek tylko ta para i komputer daje świadomość, że jest wyciek. wyciek jest z tyłu silnika, przed samą kabiną.


Hmmm, dajesz w palnik, to rosną obroty, wydatek pompy i ciśnienie w ukladzie chłodzenia. Jak coś jest tylko pękniete czy obluzowane, to będzie przeciekać właśnie przy podniesionym ciśnieniu. Pojechałbym na kanał i oblukał silnik ze wszystkich stron, gdy ktoś go będzie utrzymywał na wysokich obrotach.
Pozdrawia Leopold

Autor:  MarcinL [ sob mar 08, 2008 7:41 pm ]
Tytuł: 

Rozrząd to koło 2000 i nie kupuj tanich zamienników ... brrrrr

i wywal tą kierownice ... nie jestem "zboczeńcem" oryginalności ale ale ... [zly] założ sportową z audi A6/S6 pasuje że hoho ...

Jak już będziesz po wymianie rozrządu to daj znać ile Cie wyniosło

Pozdro i miłego użytkowania

Autor:  kuba124 [ sob mar 08, 2008 7:43 pm ]
Tytuł: 

Kolega to raczej na forum audi już nadaje. [zlosnik]

Autor:  Piroman [ ndz mar 09, 2008 11:55 am ]
Tytuł: 

kuba124 pisze:
Kolega to raczej na forum audi już nadaje. [zlosnik]


Hehe zarejestrowałem się na forum Audi o musze się kilku szczegółów dowiedzieć, ale gdyby się zdarzyła okazja to bez namysłu bym wymienił na E420/500E:P <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
misiak123 pisze:
Rozrząd to koło 2000 i nie kupuj tanich zamienników ... brrrrr

i wywal tą kierownice ... nie jestem "zboczeńcem" oryginalności ale ale ... [zly] założ sportową z audi A6/S6 pasuje że hoho ...

Jak już będziesz po wymianie rozrządu to daj znać ile Cie wyniosło

Pozdro i miłego użytkowania


Spokojnie jestem biednym studentem:p Najpierw muszę uzbierać na ubezpieczenie i usunięcie tego wycieku. Do tego czasu V8-emka będzie delikatnie przepalana i myślę prze wakacjami zrobię rozrząd. Musze się zorientować kto to zrobi dobrze i niedrogo...

Kilka nowych fotek po umyciu:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Piroman [ pn mar 10, 2008 7:49 am ]
Tytuł: 

A jeśli można niech spece od "wypadkowej przeszłości na podstawie zdjęć" wypowiedzą swoje zdanie na temat mojego auta.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/