MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Ustawianie fotela kierowcy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=32193
Strona 1 z 2

Autor:  TrickyKid [ ndz mar 02, 2008 7:54 pm ]
Tytuł:  Ustawianie fotela kierowcy

Zgodnie z tym, że bartekmw zaproponował mi, abym założył taki wątek, zakładam, bo uważam temat za ciekawy i niebłahy.
Pytanie : Jak macie ustawiony fotel kierowcy w aucie, jak opisalibyście to ustawienie, czym się kierujecie ustawiając fotel w aucie, jakie punkty odniesienia bierzecie pod uwagę?

Autor:  Wika [ ndz mar 02, 2008 8:17 pm ]
Tytuł: 

Dla mnie jest ważne bym widział koniec maski i aby kolana od wewnątrz były podparte tzn. nie wisiały w powietrzu,bo wtedy mniej się nogi męczą .

Autor:  filippo [ ndz mar 02, 2008 8:55 pm ]
Tytuł: 

Zasadniczo wygodnie musi być bo jak nie jest to się człowiek męczy i dekoncentruje. Więc najpierw odpowiednie ustawienie siedziska i oparcia względem siebie a później odległość od kierownicy czyli - plecy przylegające obiema łopatkami do oparcia, wyciągnięta ręka gdzie kierownica jest na wysokości nadgarstka - zazwyczaj takie ustawienie powoduje, że noga przy wysprzęglaniu czy hamowaniu nie jest wyprostowana a lekko ugięta w kolanie, jeśli nie, podsuwam się do przodu. Do tego dochodzi ustawienie zagłówka i lekkie korygowanie wcześniejszych ustawień już w czasie jazdy.

Moje doświadczenia z jazdą długotrwałą nie są specjalnie bogate ale zwycięzcą jest - MB W124 300TD RHD - 600km a na miejscu drugim VW Sharan 2,0TDI - 1200km choć coś mi się zdaje, że nie o to w tym pytaniu chodziło.

Autor:  Wika [ ndz mar 02, 2008 9:02 pm ]
Tytuł: 

To ja jeszcze dodam ,że fotela nie ustawiam do kierownicy ,bo jest ona regulowana elektrycznie i ustawiam ją na końcu .
Nie lubię też pozycji "leżącej" - jak w niskich sportowych autach .

Autor:  _me: how_ [ ndz mar 02, 2008 9:04 pm ]
Tytuł: 

Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa, odkręcam plecy i je kładę ile się da, lekko pochylam się, żeby patrzeć na drogę przez celownik, a zagłówek niziutko jak u Kojaka w służbowym wozie i do tego fajnie pochylony do przodu. I niech mi tu nikt nie pitoli, że źle jeżdżę. Moje plecy, mój kręgosłup. A w ogóle to umiejętności mam ponadprzeciętne, a na pewno lepsze niż nie jeden dziadek w kapeluszu w Tico, więc o co chodzi.

Pozdrawiam wszytskich ustawiających fotel książkowo. I tak pewnie nie jesteście święci i zdarzało wam się kiedyś ruszyć fotel choć na kilometr jazdy, co odbiera wam moralne prawo do pouczania mnie. [zlosnik]

Acha, skoro mam auto z homologacją i takie ustawienia sa możliwe tzn, że są dobre.

Autor:  kokosz [ ndz mar 02, 2008 9:20 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś kładłem oparcie ile się dalo do tyłu, kiera na kolana i pole widzenia kończyło mi się na dole przedniej szyby, ostatnio trochę stopniowo podniosłem siedzisko, bo zlośliwy kolega z pracy(nota bene 187cm w starszej micrze) powiedział że widział samochód bez kierowcy [zlosnik] , a w 123 ręka na leniucha i delektowanie się jazdą, a regulacji wysokości fotela nie dotykałem po przeczytaniu jednego z pierwszych wątków na forum i opinii-nie ruszać

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz mar 02, 2008 9:22 pm ]
Tytuł: 

Ja padam jak obserwuje kobitki za kierownica...Facet to ma zawsze oparcie fotela ze słupkiem rowno.Kobiety przysuniete na maxa do kierownicy,rece ugiete i krecą kierownica metodą"doimy krówke" nie mam pojecia co by było jak by dosżło do wypadku i odpaliła sie poduszka powietrzna.

Autor:  Wika [ ndz mar 02, 2008 9:22 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa...

To tak samo jak mój 5-letni synek,gdy się bawi w aucie . Zwyczajnie nie dosięga jeszcze do pedałów :) Ale dorośnie .

Autor:  kokosz [ ndz mar 02, 2008 9:34 pm ]
Tytuł: 

ja takie małe OT odnośnie uwagi Mercedesa 4 ever i kobietek-dzis na ruchliwym przejeździe w Falenicy(subdzielnica W-wy) kobiecie zgasł Space Star na samych torach-Pani nie wysiadła, nie próbowała zepchnąć auta (a w takiej sytuacji wiele osób by pomogło) tylko nie właczając awaryjnych wyjęła komórkę i dzwoniła, zapewne wydzwoniła nie mniej inteligentnego pana, bo wracając po kilku minutach auto stało nadal na torach z otwartą maską a pochylony pan ogladał cos przy silniku i.....rozmawiał przez komórkę

Autor:  Monika [ pn mar 03, 2008 6:26 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja padam jak obserwuje kobitki za kierownica...Facet to ma zawsze oparcie fotela ze słupkiem rowno.Kobiety przysuniete na maxa do kierownicy,rece ugiete i krecą kierownica metodą"doimy krówke" nie mam pojecia co by było jak by dosżło do wypadku i odpaliła sie poduszka powietrzna.

Damy radę, bo mamy kontrpoduszki [zlosnikz]. Bliskość kierownicy to nowe nieznane wrażenia i doznania szczególnie przy ostrych skrętach.

(me: how) pisze:
Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa, odkręcam plecy i je kładę ile się da, lekko pochylam się, żeby patrzeć na drogę przez celownik

Mój kolega też tak jeździł dopóki nie miał czołowego z Jelczem.

Autor:  Perzu126 [ pn mar 03, 2008 7:08 pm ]
Tytuł: 

Bez obrazy dla niektórych z forum [zlosnikz] ale moim zdaniem pozycja typu "fotel na maksa do przodu a oparcie w pozycjo póllezacej" pasuje bardziej pod remize i w autach:
- wzselkiej masci BMW
- VW Golfy
-Opel Calibra

Ale w zabytkowym Mercedesie?

Kiedys jechalem Polo i faktycznie w tym VW jakos ta pozycja mi pasowala. Probowalem tak jechać u siebie... Moze ktos mi napisze jak ta pozycja może byc wygodna???? :-?


Ja u siebie lubie sie rozsiąść jak na fotelu przed telewizorem ale nie leżeć
Kolano lekko ugiete przy wciśnietym sprzęgle

Autor:  Gerri [ pn mar 03, 2008 7:34 pm ]
Tytuł: 

Należy raczej wystrzegać się takiego ustawienia siedzenia, żeby przy awaryjnym hamowaniu "na maxa" doszło do całkowitego wyprostowania nogi. Jeżeli w takiej sytuacji nastąpi wypadek - to z nóżką może być bardzo źle...
Ostatnio widziałem naukowe opracowanie regulacji miejsca kierowcy w autobusie miejskim Mercedes - Citaro. Parę stron A4 z dokładnymi rysunkami wszelakich kątów i dokładnie wyszczególnioną kolejnością regulacji poszcz. elementów. A niby sprawa wydawałaby się taka banalna...

Autor:  TrickyKid [ pn mar 03, 2008 7:40 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Należy raczej wystrzegać się takiego ustawienia siedzenia, żeby przy awaryjnym hamowaniu "na maxa" doszło do całkowitego wyprostowania nogi.


No przy manualnej skrzyni, to częściej sprzęgło wpada głębiej niż hamulec. Jak hamulec wciskasz przy wyprostowanej nodze, to znaczy że podczas zmian biegów nie jesteś w stanie wciskać sprzęgła do końca. Oczywiście jedno i drugie jest niepożądane.

Autor:  BrunoGiamatti [ pn mar 03, 2008 7:47 pm ]
Tytuł: 

a ja jeżdżę jak moi czarni bracia .. na leżąco z głową za słupkiem a klatką piersiową dokłądnie schowaną za drzwiami... wiadomo .. sstrzelaniny, wojny gangów takie tak tam [zlosnik]
a tak serio .. strasznie nie lubie pionowo oparcia... ale ustawienie fotela ciezko opisać. moze wstawimy fotki swojego ustawienia ??:)

Autor:  Sebian [ pn mar 03, 2008 11:46 pm ]
Tytuł: 

Staram się mieć jak najmniej pochyloną pozycję do tyłu. Im bardziej naturalna (oparcie w zasadzie w pionie), tym wygodniej. Do tego dobrze podparte nogi. Tyle na temat wygody.

Ww. dopasowanie jest w zasadzie punktem numer dwa. Najważniejsze, żebym oprócz wygody siedział i czuł się bezpiecznie, tj. miał możliwość wykonania wszystkich ruchów kierownicą w prawidłowy sposób. Podczas jazdy moge swobodnie obydwoma rękami (w sposób zgodny z nauką jazdy) obracać kółkiem i manewrować pojazdem. Podczas manewrów moje plecy (łacznie z barkami/łopatkami) nie odrywają się od oparcia fotela. Zagłówek mam ustawiony tak, aby moja potylica opierała się o niego na wysokości odpowiadającej wysokości oczu po drugiej stronie głowy. Z powyższego ustawienia i nie odrywania pleców wynika prawidłowa odległość od kirownicy i pedałów. Wszystkie przełączniki i wybierak skrzyni biegów mam na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Tak ustawiałem fotel w Eminencji (choć czasem na wyboju waliłem głową w sufit) i tak też mam ustawiony w Geli. Jeśli chodzi o fotele pasażerów, to staram się dbać o to, żeby zagłówki były ustawione prawidłowo wg powyższgo opisu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/