MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 02, 2008 7:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Zgodnie z tym, że bartekmw zaproponował mi, abym założył taki wątek, zakładam, bo uważam temat za ciekawy i niebłahy.
Pytanie : Jak macie ustawiony fotel kierowcy w aucie, jak opisalibyście to ustawienie, czym się kierujecie ustawiając fotel w aucie, jakie punkty odniesienia bierzecie pod uwagę?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dla mnie jest ważne bym widział koniec maski i aby kolana od wewnątrz były podparte tzn. nie wisiały w powietrzu,bo wtedy mniej się nogi męczą .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 8:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Zasadniczo wygodnie musi być bo jak nie jest to się człowiek męczy i dekoncentruje. Więc najpierw odpowiednie ustawienie siedziska i oparcia względem siebie a później odległość od kierownicy czyli - plecy przylegające obiema łopatkami do oparcia, wyciągnięta ręka gdzie kierownica jest na wysokości nadgarstka - zazwyczaj takie ustawienie powoduje, że noga przy wysprzęglaniu czy hamowaniu nie jest wyprostowana a lekko ugięta w kolanie, jeśli nie, podsuwam się do przodu. Do tego dochodzi ustawienie zagłówka i lekkie korygowanie wcześniejszych ustawień już w czasie jazdy.

Moje doświadczenia z jazdą długotrwałą nie są specjalnie bogate ale zwycięzcą jest - MB W124 300TD RHD - 600km a na miejscu drugim VW Sharan 2,0TDI - 1200km choć coś mi się zdaje, że nie o to w tym pytaniu chodziło.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
To ja jeszcze dodam ,że fotela nie ustawiam do kierownicy ,bo jest ona regulowana elektrycznie i ustawiam ją na końcu .
Nie lubię też pozycji "leżącej" - jak w niskich sportowych autach .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa, odkręcam plecy i je kładę ile się da, lekko pochylam się, żeby patrzeć na drogę przez celownik, a zagłówek niziutko jak u Kojaka w służbowym wozie i do tego fajnie pochylony do przodu. I niech mi tu nikt nie pitoli, że źle jeżdżę. Moje plecy, mój kręgosłup. A w ogóle to umiejętności mam ponadprzeciętne, a na pewno lepsze niż nie jeden dziadek w kapeluszu w Tico, więc o co chodzi.

Pozdrawiam wszytskich ustawiających fotel książkowo. I tak pewnie nie jesteście święci i zdarzało wam się kiedyś ruszyć fotel choć na kilometr jazdy, co odbiera wam moralne prawo do pouczania mnie. [zlosnik]

Acha, skoro mam auto z homologacją i takie ustawienia sa możliwe tzn, że są dobre.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś kładłem oparcie ile się dalo do tyłu, kiera na kolana i pole widzenia kończyło mi się na dole przedniej szyby, ostatnio trochę stopniowo podniosłem siedzisko, bo zlośliwy kolega z pracy(nota bene 187cm w starszej micrze) powiedział że widział samochód bez kierowcy [zlosnik] , a w 123 ręka na leniucha i delektowanie się jazdą, a regulacji wysokości fotela nie dotykałem po przeczytaniu jednego z pierwszych wątków na forum i opinii-nie ruszać

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja padam jak obserwuje kobitki za kierownica...Facet to ma zawsze oparcie fotela ze słupkiem rowno.Kobiety przysuniete na maxa do kierownicy,rece ugiete i krecą kierownica metodą"doimy krówke" nie mam pojecia co by było jak by dosżło do wypadku i odpaliła sie poduszka powietrzna.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
(me: how) pisze:
Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa...

To tak samo jak mój 5-letni synek,gdy się bawi w aucie . Zwyczajnie nie dosięga jeszcze do pedałów :) Ale dorośnie .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 02, 2008 9:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
ja takie małe OT odnośnie uwagi Mercedesa 4 ever i kobietek-dzis na ruchliwym przejeździe w Falenicy(subdzielnica W-wy) kobiecie zgasł Space Star na samych torach-Pani nie wysiadła, nie próbowała zepchnąć auta (a w takiej sytuacji wiele osób by pomogło) tylko nie właczając awaryjnych wyjęła komórkę i dzwoniła, zapewne wydzwoniła nie mniej inteligentnego pana, bo wracając po kilku minutach auto stało nadal na torach z otwartą maską a pochylony pan ogladał cos przy silniku i.....rozmawiał przez komórkę

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 6:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 4:12 pm
Posty: 33
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja padam jak obserwuje kobitki za kierownica...Facet to ma zawsze oparcie fotela ze słupkiem rowno.Kobiety przysuniete na maxa do kierownicy,rece ugiete i krecą kierownica metodą"doimy krówke" nie mam pojecia co by było jak by dosżło do wypadku i odpaliła sie poduszka powietrzna.

Damy radę, bo mamy kontrpoduszki [zlosnikz]. Bliskość kierownicy to nowe nieznane wrażenia i doznania szczególnie przy ostrych skrętach.

(me: how) pisze:
Ja podsuwam fotel do przodu ma maksa, odkręcam plecy i je kładę ile się da, lekko pochylam się, żeby patrzeć na drogę przez celownik

Mój kolega też tak jeździł dopóki nie miał czołowego z Jelczem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 7:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Bez obrazy dla niektórych z forum [zlosnikz] ale moim zdaniem pozycja typu "fotel na maksa do przodu a oparcie w pozycjo póllezacej" pasuje bardziej pod remize i w autach:
- wzselkiej masci BMW
- VW Golfy
-Opel Calibra

Ale w zabytkowym Mercedesie?

Kiedys jechalem Polo i faktycznie w tym VW jakos ta pozycja mi pasowala. Probowalem tak jechać u siebie... Moze ktos mi napisze jak ta pozycja może byc wygodna???? :-?


Ja u siebie lubie sie rozsiąść jak na fotelu przed telewizorem ale nie leżeć
Kolano lekko ugiete przy wciśnietym sprzęgle

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 7:38 pm przez Perzu126, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 7:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Należy raczej wystrzegać się takiego ustawienia siedzenia, żeby przy awaryjnym hamowaniu "na maxa" doszło do całkowitego wyprostowania nogi. Jeżeli w takiej sytuacji nastąpi wypadek - to z nóżką może być bardzo źle...
Ostatnio widziałem naukowe opracowanie regulacji miejsca kierowcy w autobusie miejskim Mercedes - Citaro. Parę stron A4 z dokładnymi rysunkami wszelakich kątów i dokładnie wyszczególnioną kolejnością regulacji poszcz. elementów. A niby sprawa wydawałaby się taka banalna...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 7:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Gerri pisze:
Należy raczej wystrzegać się takiego ustawienia siedzenia, żeby przy awaryjnym hamowaniu "na maxa" doszło do całkowitego wyprostowania nogi.


No przy manualnej skrzyni, to częściej sprzęgło wpada głębiej niż hamulec. Jak hamulec wciskasz przy wyprostowanej nodze, to znaczy że podczas zmian biegów nie jesteś w stanie wciskać sprzęgła do końca. Oczywiście jedno i drugie jest niepożądane.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 7:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a ja jeżdżę jak moi czarni bracia .. na leżąco z głową za słupkiem a klatką piersiową dokłądnie schowaną za drzwiami... wiadomo .. sstrzelaniny, wojny gangów takie tak tam [zlosnik]
a tak serio .. strasznie nie lubie pionowo oparcia... ale ustawienie fotela ciezko opisać. moze wstawimy fotki swojego ustawienia ??:)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 03, 2008 11:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Staram się mieć jak najmniej pochyloną pozycję do tyłu. Im bardziej naturalna (oparcie w zasadzie w pionie), tym wygodniej. Do tego dobrze podparte nogi. Tyle na temat wygody.

Ww. dopasowanie jest w zasadzie punktem numer dwa. Najważniejsze, żebym oprócz wygody siedział i czuł się bezpiecznie, tj. miał możliwość wykonania wszystkich ruchów kierownicą w prawidłowy sposób. Podczas jazdy moge swobodnie obydwoma rękami (w sposób zgodny z nauką jazdy) obracać kółkiem i manewrować pojazdem. Podczas manewrów moje plecy (łacznie z barkami/łopatkami) nie odrywają się od oparcia fotela. Zagłówek mam ustawiony tak, aby moja potylica opierała się o niego na wysokości odpowiadającej wysokości oczu po drugiej stronie głowy. Z powyższego ustawienia i nie odrywania pleców wynika prawidłowa odległość od kirownicy i pedałów. Wszystkie przełączniki i wybierak skrzyni biegów mam na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Tak ustawiałem fotel w Eminencji (choć czasem na wyboju waliłem głową w sufit) i tak też mam ustawiony w Geli. Jeśli chodzi o fotele pasażerów, to staram się dbać o to, żeby zagłówki były ustawione prawidłowo wg powyższgo opisu.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl