MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ciptung 1,9 TDi - grupa VW https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=31723 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nagro [ ndz lut 10, 2008 9:54 pm ] |
Tytuł: | Ciptung 1,9 TDi - grupa VW |
Witam. Mam do was pytanie. Wujek mój szuka jakiegoś auta do ciągnięcia lawety (Sprinter 312) ale dopóki nie znajdzie odpowiedniego egzemplarza chce lawete ciągnąć Fordem Galaxy rocznik 1996 z silnikiem 1,9 TDi 90 konnym. Te 90 koni to trochę mało i zastanawia się nad chiptuningiem. Do tego silnika są dostępne chipy podnoszące moc do 110 koni i nad takim właśnie myśli, ponieważ takie silniki 110 konne chyba także były montowane oryginalnie w Galaxy. Czy te silniki różniły się tylko oprogramowaniem, czy fizycznie także je coś różnilo. Czy ktos spotkał sie z chipowanym silnikiem 1,9 tdi grupy VW, jesli tak to jak silnik się zachowuje, czy były jakies problemy. Pozdrawiam |
Autor: | Xytras [ ndz lut 10, 2008 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Różniły się również turbiną. |
Autor: | Seweryn [ ndz lut 10, 2008 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
nagro pisze: Czy te silniki różniły się tylko oprogramowaniem, czy fizycznie także je coś różnilo
Te silniki różnią się wieloma szczegółami od turbiny po stop metali, z jakich odlany jest blok silnika. Pozdrawiam. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 10, 2008 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
po pierwsze poczytaj www.tdi-tuning.pl.Po 2 to zadne BOX-y i gotowe programy z Allegro bo silnik pod lawetą pojdzie na złom!.Wiem ze profi chips kosztuje -ale silnik wtedy długo pozyje jeszcze.Ja bym polecal najpierw same wtryski od silnika AFN lub hybrydowe jakies....poczytaj na tej stronce i wszystko bedzie jasne!. |
Autor: | micab [ ndz lut 10, 2008 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
znajomy miał silnik 1.9 tdi 90ps zchipowany na 120ps i jeździło to bardzo fajnie, program został zmieniony przy przebiegu ok. 200tyś. km i do 260tyś km auto dojeździło bez problemów, później zostało sprzedane, ale z tego co wiem dalej śmiga i ma się dobrze, |
Autor: | kokosz [ pn lut 11, 2008 8:04 am ] |
Tytuł: | |
Mój miał chip przy 10tys teraz ma 78 i żadnych problemów, ale chip tylko po to aby ciagnąć przyczepę?????????? <br>Dodano po 53 sekundach.:<br> Przeciez kiedys robiły to diesle 50 konne |
Autor: | Monter [ pn lut 11, 2008 8:23 am ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem będzie to trochę ryzykowne, ponieważcały ukł. napędowy przystosowany jest do przyjmowania i przekazywania danego momentu obrotowego - może pójśc tobie np. sprzęgło przy intensywnej eksploatacji do jakiej planuje się wykorzystać auto. Ja tak załatwiłem sprzęgło w mojej corsie pomimo, że auto nic nie ciągnęło, jeździło w trasach a ja nie mam zwyczju jeździć "na sprzęgle". Auto miało box V-Tech'u i z hamowni wynikało, że zamiast 83 koni miało 95 a moment wzrósł z 190 nm na 219 nm. Autem przejechałem na chipie ponad 100.000 km. box/chip to fajna rzecz do zabawy a nie złoty środek do tworzenia z auta osobowego woła pociągowego. Ja na miejscu znajomego nie bawiłbym się w podnoszenie mocy tylko jak trzeba pojeżdził trochę wolniej z lawetą do czasu kupna MB 312 . Nawiasem mówiąc nie spodziewałbym sie gigantycznej poprawy dyanmiki auta po zainstalowaniu chip'a. Pozdrawiam Paweł |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lut 11, 2008 10:50 am ] |
Tytuł: | |
Monter-włsnie sie niespodziewasz bo miałes BOX-a.A box działa na zasadzie rezystora z allegro-oszukuje nastawnik i pompa dolewa paliwa i jest NIBY moc ![]() |
Autor: | blackmilk [ pn lut 11, 2008 11:11 am ] |
Tytuł: | |
kumpel ciagnal sharanem 1,9tdi 90ps ale po kilku trasach siadlo turbo niech ciagnie takim jakie jest przynajmniej nic nie nadwyreza ale tez niech go oszczedza i mysle ze na pewno przez ten okres ktory nie znajdzie sprintera nic nie powino sie stac a jezeli nie znajdzie sprintera to polecam 210 kombi 300td24v pod lawete raz ze jest moc i nawet nie czuc ze sie cos ciagnie to prowadzi sie samochod jak po szynach (raczej zasluga nivo) - chyba nie ma lepszego samochodu osobowego pod lawete a no i 2100kg na haku |
Autor: | Monter [ pn lut 11, 2008 11:47 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Monter-włsnie sie niespodziewasz bo miałes BOX-a.A box działa na zasadzie rezystora z allegro-oszukuje nastawnik i pompa dolewa paliwa i jest NIBY moc Jak bedzie odpowiednia moc i moment to auto bedzie zdecydowanie lepiej ciagło lawete.
Zgadza się, że najlepiej zmieniać kompleksowo wszystkie usawienia a nie bawić się boxami, bo tak jak kol wspomniał zmieniami dawkowanie paliwa a nie prace innych współpracujących urządzeń: sprężarka itd.... Pamietajmy, że silniki konstrukcyjnie mają o wiele wyższa moc niż fabryczna - np. według goscia który hamował mi corsę pare lat temu mówił ,że silnik 1,3 diesel fiata ma moc maksymalną ok 120km! a mój miał 70 km - takee ustawienia sa wypadkową wielu czynników wpływających na trwałośc - okresy miedzyprzeglądowe, jakość paliwa, warunki atmosferyczne w jakich silnik bedzie pracował, zapotrzebowanie na paliwo czy po porstu ekologia.... Jak zmienisz moc na wyższą jak fabryczna nie zmieniając wielu innych czynników możesz na pewno spodziewać się spadku trwałości jednostki napędowej. Może nie być dramatu, ale jesli auto ma słuzyc do pracy to po co wprowadzać element ryzyka, który skróci dwa wyjazdy a trzeci zakończy sie awaryjnymi na autostradzie. Podwyższanie mocy dla zabawy TAK do pracy NIE. Wiem bo sam na sobie sprawdziłem. |
Autor: | zegarek [ pn lut 11, 2008 11:53 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Monter-włsnie sie niespodziewasz bo miałes BOX-a.A box działa na zasadzie rezystora z allegro-oszukuje nastawnik i pompa dolewa paliwa i jest NIBY moc
![]() Dokładnie. Majsterkowicze tutaj znajdą schemat jak zmontować układzik za 15pln czyli box'a, którego można kupić na allegro za pare stów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |