MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Syntetyk do tylnego mostu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=31683 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | *beczka* [ sob lut 09, 2008 7:37 am ] |
Tytuł: | Syntetyk do tylnego mostu |
Zastanawiam się czy warto byłoby zalać synetyk do tylnego mostu. Mobil ma w swojej ofercie taki olej - oznaczenie 75W90 . Instrukcja obsługi podaje 85W90 , czyli mineralny. Co sądzicie o takiej zamianie? Może przyniesie więcej szkód niż pożytku? |
Autor: | Mor [ sob lut 09, 2008 9:29 am ] |
Tytuł: | |
W201 przeleciała na tym syntetyku Mobila już ponad 100tys km. Czy się coś zmieniło na lepsze ? Nie wiem. Nie wyło, nie wyje i tyle. Pozostałe moje MB też na nim jeżdżą. |
Autor: | BrunoGiamatti [ sob lut 09, 2008 9:59 am ] |
Tytuł: | |
a przy jakim przebiegu został zalany? |
Autor: | Mor [ sob lut 09, 2008 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
ALPAq pisze: a przy jakim przebiegu został zalany?
160 tys km w W201. Dokładnie takim zalewam: ![]() |
Autor: | leopold [ sob lut 09, 2008 5:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Syntetyk do tylnego mostu |
*beczka* pisze: Zastanawiam się czy warto byłoby zalać synetyk do tylnego mostu. Mobil ma w swojej ofercie taki olej - oznaczenie 75W90 . Instrukcja obsługi podaje 85W90 , czyli mineralny. Co sądzicie o takiej zamianie? Może przyniesie więcej szkód niż pożytku?
Szanowni Koledzy, weźcie coś na wstrzymanie i przestańcie poprawiać fabrykę... Jak w instrukcji napisali 85W90 to znaczy, że po długich i ciężkich obliczeniach oraz próbach chłopcy ze Stuttgartu doszli do wniosku, że 75W90 się nie nadaje, także 95W90 jest do kitu a tylko trzeba 85W90. I finał. 1000 razy było juz wałkowane, że odczucia szwagra mają się nijak do rzeczywistych parametrów pracy mechanizmów. Pozdrawia znudzony Leopold PS. Sama klasa lepkosci oleju nie decyduje, czy jest on mineralny czy syntetyczny. |
Autor: | Mor [ sob lut 09, 2008 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
leopold pisze: chłopcy ze Stuttgartu doszli do wniosku, że 75W90 się nie nadaje, także 95W90 jest do kitu a tylko trzeba 85W90
Poczytaj WIS, w szczególności w zakresie olei do mostu, a dojdziesz do innych wniosków. |
Autor: | leopold [ sob lut 09, 2008 5:30 pm ] |
Tytuł: | |
Ja się opierałem na tym, co napisal sam kolega "beczka" inicjując wątek (o tym, co "stoi" w instrukcji ![]() Pozdrawia swawolny Leopold |
Autor: | boss87 [ sob lut 09, 2008 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
Mor Co w tym WIS ciekawego piszą? Może jakieś konkretne info podasz, np co lepiej lać przy duzym przebiegu. |
Autor: | Mor [ sob lut 09, 2008 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Ciekawe to różne tam są rzeczy ![]() A tak poważnie to tylko tyle, że nie ma przeszkód do stosowania olei syntetycznych, jeśli spełniają odpowiednie parametry. A co lać przy dużym przebiegu to trudno powiedzieć. Ja zawsze leję syntetyki z powodzeniem. Są jednak tacy, co im się różne cuda działy po takiej zmianie. Znajomy do W123 300D na automacie zalał też synt Mobila do mostu z przebiegiem na pewno powyżej 500tys km (trudno powiedzieć ile naprawdę ma ta auto...) i jezdzi zadowolony do dzisiaj. W ogóle się ucieszył, że mam odpowiedniego imbusa, żeby tam móc zaglądnąć. Co by było, jakby nie wymienił oleju... Może też by do dzisiaj jezdził bez problemów. Ja napewno przy następnej zmianie zaleję syntetyka. A każdy zrobi jak zechce, nikogo na to nie namawiam. |
Autor: | *beczka* [ ndz lut 10, 2008 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
Zobaczcie jak wygląda olej w dyferencjale po kilku latach użytkowania ( zapożyczone z forum BMW ) : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 56739d6624 |
Autor: | Emil200D [ ndz lut 10, 2008 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
link nie hula |
Autor: | *beczka* [ ndz lut 10, 2008 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
Szukając w informacji o stosowanych olejach do dyferencjałów natknąłem się na amerykańską stronę . Polecają syntetyk 75w90 http://dieselgiant.com/mercedesreardiff ... lfluid.htm |
Autor: | leopold [ ndz lut 10, 2008 7:43 pm ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: ...jeśli spełniają odpowiednie parametry..
No, kolego Mor, gdzie rzymska logika, gdzie kartezjański rozum i mędrca szkiełko? Najpierw negujesz Waść moją opinię, a potem to samo piszesz... Pozdrawia rozbawiony Leopold |
Autor: | Mor [ ndz lut 10, 2008 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego leopold tam parametry nie są sprowadzone do 85W90. Wskazano odpowiednie właściwości dotyczące redukcji tarcia, temperatur itp. Jeśli olej synt je spełnia, można go zalać, a ponieważ te oleje mają z reguły lepsze parametry, to odpowiedź jest oczywista. |
Autor: | leopold [ pn lut 11, 2008 8:03 am ] |
Tytuł: | |
Kolego Mor, obawiam się, iż nie przeczytałes mojego postu dośc uważnie. Ja wypowiadałem się wyłacznie o klasie lepkości i podkreślałem konieczność zachowania zalecanego 85W90. Point. Ne napisałem ani słowa, że nie można lać syntetyku. Point. Wręcz odwrotnie, podkreśliłem, że klasa lepkości nie decyduje, czy olejk jest mineralny czy tzw. syntetyczny. Point. Ponieważ nie mogę skłonić Cię do spokojnego przeczytania jeszcze raz całego wywodu, uznajmy, że dyskusja sie wyczerpała :0, byśmy zgorszenia publicznego sobie a Alma Mater naszej nie czynili. Pozdrawia niezwykle przyjacielski Leopold PS. Klasa lepkości (np. 85W90) to nie to samo co klasa jakości i nie to samo co skład chemiczny, możliwe sa różne kombinacje tych parametrów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |