MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 5:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 30, 2007 8:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
czesć
Szukalem szukalem ale mi sie poplątało.
Jak to jest z oszczędnoscią przy dojeżdzaniu na luzie np do świateł?
Słyszałem że na LPG jest to oszczedne .. ale na czym dokladnie polega cut-off?
Jak to jest na Pb na np KE-Jetronicu... ? Na cyzm polega ta zasada??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 8:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
ALPAq nie wiem jak to jest w starszych autach, ale w nowych z elektronicznym wtryskiem jesli jade bez gazu na jakims biegu to do cylindrow wpada minimalna ilosc paliwa (czyt. prawie nic), natomiast jadac na luzie silnik sie kreci jak na normlanych obrotach i paliwo musi podtrzymywac to zeby chodzil (nie wiem czy dobrze to tlumacze)...i to powoduje ze pali wiecej paliwa...

...w Vectrze C 2,2 diesel komp pokazuje takie "cuś"

1. stoje na luzie, dojezdzam na luzie saplanie 0,6-1,2l/h (zaleznie od klimy, swiatel itp)
2. dojezdzam na biegu, po zdjeciu nogi ze sprzegla jest 1 do 0,6 litra, a potem spada do 0,0l.

W nowch autach zawsze dojezdzam na biegach do swiatel (ot taka maniere sobie wyobilem).

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 8:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Cut-off odcina paliwo, dojezdzajac na luzie silnik spali wiecej niz jak puscisz calkowicie gaz na odpowiednio niskim biegu. Cut-off u mnie jest umieszczony przy mechanizmie "gazu".
Spalanie chwilowe np. przy cut-offie 0.0 a toczac sie na luzie 3.5 na 100 pokazuje tak mi komp w Omie.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 8:53 pm przez trocin, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 8:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm ... ale silnik .. to tak nie lubi moim zdaniem takiego niemiłego hamowania silnikiem ... ;) ja to zawsze dojezdzam na luzie ... ale wiem ze sa rozne za i przeciw (np w górach ;) )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A mi sie wydaje ze silnikow to tak bez roznicy, wazne jak masz turbine raczej ze jak przychamujesz silnikiem na skrzyzowaniu i za 100 metrow parkujesz to zebys potrzymal silnik na wolnych obrotach ze 30 sekund i potem wylaczyl dopiero...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 9:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
turbiny w 300ce 24v niemam ;)
ja tam zawsze slyszalem ze dla silnika to nie jest fajnie jak jest ciagle tak "tłamszony"...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 9:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Hamowanie silnikiem szkodliwe jest tylko dla dwusuwów. W 4t i dieslu, pompa daje olej cały czas. W starszych autach były montowane elektrozawory w gaźniku, teraz jest to sterowane komputerowo. Jeżdżąc starszym autem bez takiego zaworu, nauczyłem się dojeżdżać na luzie. Teraz hamuję motorem. Powodów jest kilka. Oszczędzasz paliwo, klocki i tarcze a poza tym w jakiejś awaryjnej sytuacji mozesz dodać gazu i wyprowadzić auto z poślizgu czy uciec przed kimś kto Ci zajechał drogę, a wrzucenie biegu może zająć zbyt dużo cennych sekund...

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 30, 2007 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
W poprzednich autach hamowania silnikiem nauczyłem się przy LPG, po prostu wciskając sprzęgło i wyrzucając na luz nieraz gasło, a teraz przy tdi jak znalazł, a przy coupe na gaźniku to inna bajka-nim sie delektuję [zlosnikz]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 12:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Krzysiek W123c pisze:
po prostu wciskając sprzęgło i wyrzucając na luz nieraz gasło

to ja już nauczyłem się hamować lewą nogą zeby ciagle prawa na gazie trzymac :D

Sikor pisze:
Hamowanie silnikiem szkodliwe jest tylko dla dwusuwów

Czyli mowicie, że np:
Jade sobie 90km/h na 5 biegu i czerwone swiatlo sie ukazuje, puszczam gaz i tak sie tocze (wspomagajac hamulcem?) i do zatrzymania (i przed zatrzymaniem oczywiscie luz) <--- i to bedzie oszczedne i zdrowe dla silnika??
I hamujac silnikiem (przykładowo na 4 czy 5 biegu) pomagajac hamulcem nadal jest zdrowo??
Tak sie dopytuje bo wyrzucam LPG z 300CE .. a wiadomo ze nie niesie to za soba oszczędnosci ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 12:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
ALPAq pisze:
Jade sobie 90km/h na 5 biegu i czerwone swiatlo sie ukazuje, puszczam gaz i tak sie tocze (wspomagajac hamulcem?)


przy 90 na 5 za wiele nie wyhamujesz. Przy pewnych obrotach(np. 1500obr/min) auto nie bedzie hamowalo silnikiem. Redukujesz na 4 albo na 3. Czekasz az obroty spadna do 2000 obr/min i znowu redukcja na nizszy bieg. Ja to tak robie.

Jak juz jest taki temat, to jeszcze dwie rzeczy. Pierwsza: auto przy dojezdzaniu na luzie moze zgasnac - wtedy tracimy wspomaganie ukladku kierowniczego i HAMULCOW. Czym to grozi w przypadku wyjatkowego pecha i debila ktory akurat zajedzie ci droge, albo ktos wyjdzie na ulice??...
Druga sprawa. Kiedys kolega chwalil mi sie ze rozpedza sie na autostradzie do 160 km/h i wtedy dla oszczednosci zrzuca z biegu [szalone] To juz jest kretynizm, zapytalem go czy moze jego rodzina z tych "oszczednosci" kupi mu trumne, czy moze zbije z desek wyrwanych z plota, bo tak jest taniej.. mam nadzieje graniczaca z pewnoscia, ze nikt takich szopek nie robi, ale jesli ktos nie jest do konca przekonany, to dodam ze przy takich predkosciach auto "na luzie" jest nieobliczalne, szczegolnie na luku. Kazda dziura, koleina, wiekszy podmuch wiatru prowadzi do piachu, albo przy odrobinie szczescia do wlasnych 4 kolek z napedem recznym.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Tak, zdrowo, najbardziej zdrowy jest LPG dla twojego silnika, skoro wywalasz LPG i zamierzasz się kulać do skrzyżowań żeby było tylko oszczędniej to polecam wsadzić silnik z malucha, będziesz mieć wtedy 650 CE ;), a jak będzie jeszcze za drogo to polecam rower, bo benzyna raczej nie stanieje.

Z kursów na prawo jazdy na jakie uczęszczałem B i C wszyscy Panowie instruktorowie zakazywali jazdy na biegu do skrzyżowania, można nawet za to oblać egzamin i tu nie chodzi o oszczędności a i bezpieczeństwo jak już ktoś wspomniał o utracie wspomagania hamulców,

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Hamujac biegami dojezdzajac do swaitel moze byc oszczedniejsze.
Majac np. 3000 tys obrotow i nagle puszczajac noge z gazu komputer sterujacy odcina doplyw paliwa lub zmiejsza jego ilosc tak ze prawie nic nie leci (spowodowane jest to ekonomia jak i ochrona srodowiska).
Natomiast jak np. z tych 3tysi spadnie do np 1200 to komputer zaczyna podawac normalna dawke, jaka powinna isc na wolnych obrotach. Wtedy nalezy zrzucic bieg z 4 na np 3 i znowu sie sytuacja powtarza .itd.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 1:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Z kursów na prawo jazdy na jakie uczęszczałem B i C wszyscy Panowie instruktorowie zakazywali jazdy na biegu do skrzyżowania, można nawet za to oblać egzamin i tu nie chodzi o oszczędności a i bezpieczeństwo jak już ktoś wspomniał o utracie wspomagania hamulców,


Chyba kolega zle napisal i chodzilo koledze o jazde na luzie...

...a co do oszczednosci...moze nie beda to wielkie oszczednosci na paliwie, ale jesli tak kazdy by dojezdzal do swiatel na biegu i kazdy dzieki temu oszczedzal 5% paliwa to o ile mniej paliwa bysmy na swiecie zuzyli ;) [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
NO faktycznie, oczywiście chodziło o dojeżdżanie na luzie, już myślę o dzisiejszej imprezie ;)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 31, 2007 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Kupcie se aftomata [zlosnik]
Ja czasami dojezdzam do skrzyzowania na luzie (autem w manualu) ale z niewielkimi predkosciami (czerwone swiatlo itp.) Natomiast na "luzie" nie powinno sie jezdzic na zakretach (gorsza sterownosc auta) Sprawne auto na "luzie" nie gasnie, nawet jak zgasnie w ukladzie jest wystraczajace podcisnienie aby zahamowac, gorzej ze wspomaganiem na zakretach przy zgaszonym silniku . Generalnie nowoczesne silniki przy hamowaniu biegami ,oszczedzaja paliwo takze lepiej jest jezdzic "na biegu" a przy niewielkich predkosciach mozna sie toczyc na luzie.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl