MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 8:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 17, 2007 4:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Ostatnio załapałem się na wypad znajomych po auta - ściągają je itd. Zupełnie przypadkiem natknąłem się na prawdziwą perełeczkę :D ... zresztą, oceńcie sami.

Mam na wstępie pytania. Otóż oznaczenie, a właściwie ślad (słabo na fotce widoczny, gołym okiem znacznie lepiej) po tabliczce 450 SEL znaczy że silnik w nim to 4.5 litrowy model L czy jakoś tak?

No więc ile ta bestyjka może palić na 100km? Znalazłem w różnych miejscach w necie że ten silnik wciąga średnio po 20 litrów /100km .......... traaagedia ...

Napaliłem się aby sprzedać swojego W123 i nabyć tego W116, ale na razie stygnę, jak widzę takie liczby ....

Czy można do takiego silnika zamontować LPG?
Czy ewentualnie można wymienić silnik np. na taki z modelu W123 300 D ?
Konkretnie chodzi mi o to czy mógłbym wrzucić silnik z mojego
W123 300 D lub jakikolwiek inny silnik benzynowy z modelu W123 ?

Proszę także nie tylko o te informacje, ale przy okazji o rozkodowanie VIN, bo tak serio to nie wiem który z tych numerów to właściwie jest VIN :oops: (widoczne tabliczki na zdjęciach)

VIN/1: 116033 12 049605 - to chyba to... z tej czarnej tabliczki?
VIN/2: 116033 12 01241


Papiery na niego są, wszystko tylko czeka aby go zabrać. Na zdjęciach widać brakującego błotnika, zderzaka, lampy i ozdobnika. Wszystko po za ozdobnikiem nad oknem/drzwiami pasażera z przodu jest, tylko nie na zdjęciach.

Sporządziłem listę tego wszystkiego co w nim jest nie halo i co warto
wiedzieć że jest na 100% :)

1. Nadkola - ślady rdzy, po jednym minimalnym pryszku na obu tylnych nadkolach. Dosłownie śladowa ilości, ale jest.

2. Prawy błotnik przedni, atrapa chłodnicy, oraz zderzak, klosze lamp przednich, klosze kierunkowskazów przednich - uszkodzone lub wybrakowane - przyczyną była zapewne niewielka stłuczka przodem.

3. Klapa silnika z prawej strony (od pasażera) lekko podgięta od przodu - minimalnie, jednak wymagać będzię pracy sprostowanie - dzień roboty.

4. Komora silnika nie przesunięta, nie jest tknięta, ani trochę do tyłu, ani trochę do przodu. Zerowa ilość rdzy w komorze - czego nie można powiedzieć o samym silniku.

5. Kielichy - stan cacy. Żadnych pęknięć czy zagnieceń, zero rdzy.

6. Brak wspomnianej już listwy ozdobnej z przodu nad drzwiami pasażera (przód). Zapewne ukradziona - w ogóle jej tam w okolicy nie znalazłem.

7. Najważniejsze - obcięte końcówki od radia [zlosnik] (nie no żart, ale faktycznie jak listwe tak i te końcówki dopadł szabrownik).

8. Pasy pasażerów (wszystkich), wszystkie pasy z wyjątkiem pasa kierowcy) blokują się - ciężko się je wyciąga, ale to ponoć da się "rozchodzić" (autko stało tam minimum 3 lata - ale na hali)

9. Opony: 217/70 VR14 - bieżniki jak nowe. Dwie tylne OK chociaż na bokach lekko pękają (starość nie radość), obie przednie przecięte - pewnie wózkiem widłowym który tam szaleje.

10. Felgi: aluminiowe MB, tzw. barok

11. Brak akumulatora - ale jakiś tam zawsze się znajdzie na dojechanie.

12. Pęknięty klosz (uszczerbek) tylnej lampy prawej (od pasażera)

13. Luz w kierownicy

14. Końcówki kierownicze widać że po wymianie, więc luz jest w innym miejscu, pewnie na tej regulacji ale nie sprawdzałem.

15. Głośniki z tylnej półki wyłupane przez szabrownika wraz z osłonkami.

16. Brak listwy ozdobnej na błotniku lewym (przód) - od strony kierowcy

17. Listwa ozdobna na lewym progu (kierowca) jest lekko podgięta, po przeciwnej stronie w stanie idealnym. Pewnie pieprzony znowu ten wózek widłowy.

18. Brak wycieraczek.

19. Silnik - spore ilości korozji w różnych miejscach. znaczy się że dobrze się spisywał :P a tak poważnie, to tylko tyle co mogę o nim powiedzieć, ponoć pracował do momentu wyjęcia akumulatora bez najmniejszych zarzutów.

20. Rocznik kwiecień 1976

21. Skrzynia biegów - automat

22. Wnętrze zadbane, żadnych przetarć czy pęknięć. Nic nie zwisa, nic nie odstaje. Nówka jak diabli :)

Powiem szczerze. Jestem napalony na to auto jak szczerbaty na suchary i na poważnie chcę je sprowadzić. Jednak boję się pomyśleć o kosztach jego eksploatacji - stąd moje pytanie o silnik. Znam siebie i wiem że jeśli nic z tym silnikiem nie zrobię to będę bankrutem - bo i tak będę go użytkował na co dzień ..... chociaż pewnie takiego auta nie należy tak użytkować ... ale ja wiem że i tak będę, nawet jeśli gwoździe wbije w siedzenie łebkami w dół ....

No... to teraz foty.

Aby nie pieprzyć forum i nie rozjeżdżać ramek - zamieściłem fotki na swoim blogu - wraz z treścią tego posta - zapraszam więc do oglądania ich pod adresem : Mercedes W116 - znaleziony we Francji
poprawiłem link - zapraszam :P

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT
BMW E32 750iA '91 magia V12 8)
Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)
Honda VT 1100 SHADOW
Ex: MB W123 300 d '79
Ex: BMW E32 735i '87
Ex: Honda VF 750 F


Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 4:50 pm przez amatox, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 4:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
amatox pisze:
y można do takiego silnika zamontować LPG?


amatox pisze:
Czy ewentualnie można wymienić silnik np. na taki z modelu W123 300 D ?


Zaraz zosaniesz "zlinczowany" za pisanie takich rzeczy :evil: [zlosnik]


amatox pisze:
116033 12 049605

W116, 450SEL, kierownica z lewej strony, automatyczna skrzynia biegów.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
MajsterGarage pisze:
Zaraz zosaniesz "zlinczowany" za pisanie takich rzeczy

Spoko, przetrzymam ;) ale zaznaczam - moje pytania póki co są czysto teoretyczne, nie chcę zrobić temu W116 krzywdy, chcę go stamtąd wyratować od zniszczenia.

No i chcę się cieszyć z jazdy nim na co dzień :D

Cytuj:
W116, 450SEL, kierownica z lewej strony, automatyczna skrzynia biegów.


Nie ma nic o tapicerce? Lub innych pierdółkach?
No i jeśli opis jest 450 SEL, to znaczy że jest to silnik 4.5 litra typ L ? ... co znaczą te kolejne literki SEL? <br>Dodano po 18 minutach.:<br> Na stronie http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng nie znalazłem dosłownie żadnych informacji, wyłącz tyle co na http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5211 gdzie tylko potwierdziłem że jest to W116 i że model to 450 SEL a na pewno nie 450 SEL 6.9 i tyle... Nie ma info o radiu albo coś? ;) tak jak to było z moim W123 - wszystkie informacje tam były. Kiedy go zamówiono, kiedy wyprodukowano, jakie dodatki. Etc.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 4:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
To ładne auto -jak masz zamiar go psuć dieslem czy tez gazem to sobie odpuść-nie dlatego ze orginał ,zabytek itp, ale dlatego że po prostu wyjdzie Cie to dość drogo i efekt będzie marny.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Skrót SEL oznacza Super Elegancką Limuzynę [zlosnikz].

Tak naprawdę to S jest zdaje się od słowa Spitzenklasse (najwyższa klasa, model). E oznacza silnik benzynowy a litera L oznacza Lang czyli długi - wersja przedłużona.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 4:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Mirmur pisze:
L oznacza Lang

dłuugi :) to zdaje się to czego szukałem [zlosnik] Dzięki za rozszyfrowanie.

Powiem serio - autko mnie zaczarowało od pierwszej chwili - byłem na tym placu prawie przez 3 dni i co chwile siedziałem w nim, otwierałem, zamykałem - gdyby nie psy spuszczane na noc to bym w nim spał :D

Teraz żałuję że nie porobiłem lepszych i większych fotek, rzutu z boku itp.

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jestem napalony na to auto jak szczerbaty na suchary i na poważnie chcę je sprowadzić. Jednak boję się pomyśleć o kosztach jego eksploatacji - stąd moje pytanie o silnik. Znam siebie i wiem że jeśli nic z tym silnikiem nie zrobię to będę bankrutem - bo i tak będę go użytkował na co dzień ..... chociaż pewnie takiego auta nie należy tak użytkować ... ale ja wiem że i tak będę, nawet jeśli gwoździe wbije w siedzenie łebkami w dół ....

Odpusc. Jak masz zamiar jezdzic na codzien, to nawet jak zamontujesz gaz nie wyjdzie Ci tanio. Moim zdaniem sprowadzenie ma sens gdy auto bedzie uzytkowane sporadycznie, jako trzecie auto w rodzinie :)

Przez grzecznosc nie napisze co sadze o pomysle wymiany silnika...

450 oznacza, ze jest tam silnik 4,5 litrowy, a L na koncu oznacza, ze rozstaw osi masz wiekszy o 10 (12?) cm. Wieksza fura po prostu :)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 5:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
437 - automatic safety belts, rear left and right (from 01.02.1972 up to 31.05.1979)
580 - Behr air conditioner (from 01.04.1970 up to 31.10.1982)
592 - green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (from 01.01.1972)
629 - version for France (from 01.04.1964 up to 29.02.1988)
636 - elimination of warning triangle (from 01.03.1973)
735 - astral silver metallic (from 01.01.1972 up to 31.12.1990, from 1994)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 5:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
kurde ... więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło :D
Teraz tylko pytanie, tak z ciekawości - skąd t.king masz te dane? Jeśli można - daj linka. No i dzięki ;)

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 6:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
amatox pisze:
więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło

To nie "Polska Beczka" [zlosnik]


amatox pisze:
skąd t.king masz te dane?

Z tabliczki lakierowanej. Kody wystarczy wpisać tu i wsio...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 6:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja już mówiłem ... starość nie radość ... takim młodym a takim ślepym być ;) ale na przyszłość już będę wiedział :D

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 6:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Albo jestem slepy albo ceny niepodałes za to cudo..... jesli za mała kase to mozna brac bo troche trzeba porobić a jak sporo kasy to odpusc bo to trzeba sie liczyc z sporą inwestycją [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 6:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:13 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Bolesławiec
a no nie podałem ceny [zlosnik]
Koleś dał za to około 2500 EURO - stoi u niego już ponad 3 lata, dopiero teraz wyciągnął to cudne MB na parking, gdzie biedactwo będzie gniło .....

Jako że tyle czasu stoi pytał się ile możemy za nie dać, zaproponowałem 500 EURO 8) odparł że mowy nie ma .... myślę że może za 1000 by poszło ... ale nie zaproponowałem mu tej ceny - zamierzam niebawem znowu się tam pojawić i walczyć dalej o 500 EURO :D Za 2000 EURO lub coś w bliskiej granicy pewnie by poszło od ręki...

Facet broni się że nie chce na tym zbyt wiele stracić i nie chce ceny większej niż sam dał - są papiery na te transakcje więc to żadne klepanie na słowo.

Jego firma skupuje autka z ubezpieczalni i od osób prywatnych, ma jakieś tam umowy czy coś - więc wszystkie takie transakcje ma skrupulatnie notowane - nie jak na naszych polskich szrotach gdzie tylko pozostaje wiara w słowo ;)

Sprowadzenie autka to średnio 400 EURO - paliwo dla wozu z lawetą tam i z powrotem ... myślałem o powrocie na kołach ... ale kurde ... 20 litrów / 100km? i to średnio ...

Do tego dochodzą koszty pierwszej rejestracji i akcyza.

No i właśnie - jak to jest z tą akcyzą? 3% dla auta powyżej 30 lat czy więcej?

_________________
www.arahnet.org - usługi i bezpieczeństwo IT

BMW E32 750iA '91 magia V12 8)

Ford Fiesta 1.3 [LPG] (do pracy)

Honda VT 1100 SHADOW

Ex: MB W123 300 d '79

Ex: BMW E32 735i '87

Ex: Honda VF 750 F


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 7:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
na temat twoich pomysłów co planujesz zrobić się nie wypowiem ale zaproponuję: zostaw beczkę do jazdy na codzień a tego używaj w niedzielę pod warunkiem że nie pada.
mam pytanie czy ten monterey co stoi za nim jest w dieslu i ile ma kosztować?? ;)
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 7:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
amatox pisze:
kurde ... więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło

Jak na Europę zachodnią to dość normalnie ci się trafiło [zlosnik].

Proponuję ochłonąć, daj sobie parę dni i zaczniesz wszystko oceniać normalnie.Zobaczysz, że wcale nie będzie to interes życia.
Poza wszystkim auto wymaga niezłego wkładu, a tak ogólnie zapytam czy wogóle odpala i jeździ.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl