MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Opel vectra B 2.0 16V - opinie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=30819 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Karol [ ndz gru 30, 2007 5:45 pm ] |
Tytuł: | Opel vectra B 2.0 16V - opinie |
Witam! Mam możliwość zakupienia opla vectrę 2.0 16V z '97. Samochód został sporowadzony z Belgii i stoi u ojca mojej dziewczyny w warsztacie blacharskim. Jest delikatnie uderzony przodem, a do wymainy jest przedni zderzak, reflektory i troche malowania. Przekonuje mnie cena - jakieś 6500-6300 zł + naprawa...gdiześ 7500-8000 zł byłby do zwięcia po remoncie, do tego opłąty...czyli, powiedzmy za 9500-10000 byłby do jazdy:) Z tego co obserwuję cto ceny tych opli oscylują w okolicach 11 000 + koszty rejestracji w Polsce. Ten egzemplarz to hatchback co osobiście bardzo mi się podoba zarówno z przyczyn estetycznych jak i praktycznych - własciwie za takim nadwoziem się rozglądam. Ma klimę, szyby i lusterka na prund, wnętrze ładne, skórzaną kierownicą i jeszcze coś pewnie. Wadą albo i zletą jest to, żę jest on koloru białego. NIby wada - no bo biały...ale to jednak '97 czyli lubi sbie zardzewieć, ale nawet jak coś wyskoczy to będę mógł szybko zadziałać, a taki biały kolor w sprayu można kupić. Czytam sobie w necie róne opinie - i są takie, żę rdzeiweje (trudno), zużywa się zawieszenie i że silnik 2.0 16V jest taki sobie, osprzęt lubi siadać i takie tam. Jeślibym go kupił to obowiązkowo muszę założyć gaz - wiecie jaki kolektor tam jest - czy da sięwsadzić zwykłą instalację, czy trzeba montować sekwencję? Ile to może palić? (w cyklu mieszanym 9l Pb/100 km i jakieś 1-12 LPG?). A ceny części z tego co słyszałem sąjedne z niższych jeśli chodzi o auta niemeickie... Generalnie sylwetka mi się podoba i jako "dupowóz" czy pojazd uniwersalny może byc. Zastanawia mnie ogólna trwałość. Co o tym sądzicie? |
Autor: | dobrzan [ ndz gru 30, 2007 6:09 pm ] |
Tytuł: | |
Szwagier przerabial taki silnik... wymienil w nim chyba caly osprzet bo po kolei wszytsko siadalo - przeplywka, czujnik polozenia walka, zawor krokowy, przewody swiec, cewka 2 razy, czujnik polozenia przepustnicy itd.. generalnie auto calkiem calkiem gdyby nie to... plastik no bo plastik. spalanie mial ok 9 - 10 w mieszanym. Z oplami niestety jak i w zasadzie z wieloma autami z obecnej epoki jest tak ze na jaki egzemplarz trafisz taki bedziesz mial.. |
Autor: | kokosz [ ndz gru 30, 2007 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
Ten silnik to dziadostwo,awaryjny jak cholera, jeśli vectra b w benzynie to 1.8 z oznaczeniem XE1-125koni, chodzi zdecydowanie lepiej niż 2.0,tylko niektóre części nie są tanie, z tego co pamiętam termostat powyżej 250zł, listwa na świece(nie ma osobnych przewodów tylko 4 cewki w listwie)ok.600zł, miałem taką i z początku chodziła super ale,że przychytrzyłem na sekwencji(wtedy ok.4000) to instalacja II generacji ją osłabiła, moja była też biała,kombi,czarna skóra, krajowa,po liftingu,lipiec 99r,alu,2pp,abs,2el i w ubiegłym roku sprzedałem ją za 14.200zł |
Autor: | zebda [ ndz gru 30, 2007 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Miedzy 1999 a 2003 ojciec i jego wspolniczka mieli takie auta (Vectry B kombi po faceliftingu, 2,0 16V - czyli 136 koni tam bylo)...w jednym z tych aut jeszcze na gwarancji wymieniono pompe olejowa bo padla, trzeba bylo dosc czesto regulowac tylne zawieszenie bo zabkowaly opony (na koniec okazalo sie - juz po gwarancji - ze trzeba wydluzyc zakres regulacji)...poza tym naprawde nic sie nie dzialo, w tym czasie nie mielismy oznak rdzy (lekko zaczelo sie tylko utleniac aluminium na relingach dachowych w 2 czy 3 punktach). Autem jezdzilo sie super choc przy dynamicznej jezdzie na trasie wynik 10 litrow to byla norma, a i w miescie przy korkach i cisnieciu z 12 nie zaskakiwalo. Bardzo dobrze do dzis wspominam to auto...co wazne bardzo dlugo wnetrze w tych autach zachowuje swiezosc...Po 160 tys km na kierownicy (skorzanej) nie bylo sladu zuzycia, podobnie welurowe wykonczenie siedzen bylo w swietnym stanie... ...a z denerwujacych rzeczy bylo tylko to ze ciezko wchodzila jedynka, ale to przypadlosc wiekszosci skrzyn w Oplach... |
Autor: | gekonos [ ndz gru 30, 2007 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
termostat do silnika 2.0 16V ( x20xev ) to +- 75zł nie wiem czy wszystkie, ale te które widziałem i miałem sposobność coś tam przy nich robić miały jedną cewkę zapłonową i z niej kable do każdej świecy oddzielnie części moim zdaniem są tanie, bardzo dużo części (te które oczywiście można) z demontażu (angliki) ale sądzę, że awaryjność większa niż przeciętna ![]() a wygląd zew i wew to kwestia gustu, mi osobiście się podoba |
Autor: | kokosz [ ndz gru 30, 2007 10:03 pm ] |
Tytuł: | |
Termostat do starego 1.8 kosztował ok.80zł(wiem bo omyłkowo kupiłem)ale xe1 to zupełnie inna bajka,silnik ten z mocą podniesioną do 140koni robiony jest do dziś |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |