MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przepraszam, że to nie Mercedes ale potrzebuję porady:/ https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=30733 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Piroman [ śr gru 26, 2007 2:44 pm ] |
Tytuł: | Przepraszam, że to nie Mercedes ale potrzebuję porady:/ |
Witam kupiłem niedawno auto o którym mowa tu: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15 Wszystko było pięknie, byłem bardzo zadowolony dopóki po 3tyś km od zakupu samochód zaczął palić jakoś strasznie dużo paliwa (strasznie dużo jak na silnik 1.5 i w stosunku do wcześniejszych ilości). Na początku jadąc średnio 80-90km/h spalał niewiele ponad 5l max 5.6l/100km. W mieście nie przekraczał NIGDY 9.5l/100km - nawet przy agresywniejszej jeździe. Teraz specjalnie jechałem UWAGA 70km/h cała drogę do domu unikając gwałtownych ruchów pedałem gazu i praktycznie nie używając hamulca i średnia spalania wyniosła aż 7.24l/100km;((( Wszystkie filtry, olej, świece, przewody a nawet opony wymieniłem na nowe po 1000km więc to nie wina tych elementów. Zastanawiając się co może być przyczyną zauważyłam że wskaźnik temperatury silnika w trasie praktycznie nie podnosi się w ogóle. Myślałem że się po prostu zepsuł, ale raz w korku o dziwo temp podniosła się do połowy skali. Wczoraj po nieprzerwanej jeździe specjalnie z rożnymi prędkościami średnia 80km/h (chwilami 150km/h) silnik po 100km nieprzerwanej jazdy był ciepły - znaczy miał z 50 może 60 stopni, tak że można go było ręką spokojnie dotykać - chłodnica też miała podobną temperaturę. Czy to tak ma być??? Czy przyczyną zwiększonego spalania jest ciągle nierozgrzany silnik??? Co muszę wymienić - termostat, czy coś innego??? Czy może w zimie to normalka. W poprzedniej fieście silnik był gorący i przy -20 stopniach. I w końcu ile kosztować będzie taka naprawa? |
Autor: | monster18.09 [ śr gru 26, 2007 2:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witam 1 HP jest od tego 2 Piroman pisze: Czy przyczyną zwiększonego spalania jest ciągle nierozgrzany silnik?
Najprawdopodobniej i tu szukaj przyczyny zwiekszonego apetytu... Pozdrawiam |
Autor: | ghost2255 [ śr gru 26, 2007 3:50 pm ] |
Tytuł: | |
Wymień termostat za ok 30-50zł i ciesz się koreańsko-japońskim dupowozem dalej. |
Autor: | Marcin S [ śr gru 26, 2007 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
termostat na 99% |
Autor: | gekonos [ śr gru 26, 2007 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Termostat środka chłodzącego 4MAX 0212-02-0153.88 cena brutto: 18,36 PLN |
Autor: | adi [ czw gru 27, 2007 10:44 am ] |
Tytuł: | |
gekonos pisze: 4MAX
No to chyba nie jest najlepszy wybór ![]() |
Autor: | roadrunner [ czw gru 27, 2007 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
adi pisze: gekonos pisze: 4MAX No to chyba nie jest najlepszy wybór ![]() Dokladnie nigdy nie kupujcie 4max chocby to miala byc tylko podkladka pod srobe. Ta marka juz ma swoja legende wsrod mechanikow. |
Autor: | gekonos [ czw gru 27, 2007 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
może i przesadziłem, rzeczywiście Wahler kosztuje z 8 złociszy więcej ![]() |
Autor: | darus [ czw gru 27, 2007 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
A jak ogrzewanie działa normalnie? Jeżeli jest dobre a auto jest na wtrysku, przyczyną może byc uszkodzony czujnik temp., przez co podaje zwiększoną dawke paliwa jak na rozruch. |
Autor: | adi [ czw gru 27, 2007 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
Sorry za OT ale.. roadrunner pisze: Dokladnie nigdy nie kupujcie 4max chocby to miala byc tylko podkladka pod srobe. Ta marka juz ma swoja legende wsrod mechanikow.
pewnie takie samo zdanie krąży o kagerze ![]() ![]() |
Autor: | gekonos [ czw gru 27, 2007 8:47 pm ] |
Tytuł: | |
darus pisze: a auto jest na wtrysku
autko autora wątku jest zasilane paliwem przez gaźnik |
Autor: | Piroman [ czw gru 27, 2007 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
gekonos pisze: darus pisze: a auto jest na wtrysku autko autora wątku jest zasilane paliwem przez gaźnik tak przez gaźnik, a ogrzewanie działa, znaczy wieje tyle że zimne powietrze co nie dziwne skoro i silnik ledwo ciepły. W korku jak dochodzi do połowy już daje ciepłe. Jutro jadę kupić termostat - 40zł chyba oryginał w perfekt service. Ostatnio jak szukałem pasującego filtra powietrza to tylko tam mieli - i to do wyboru zamiennik i oryginał, nawet w aso nie mieli. A w innych sklepach już mi z escorta koleś chciał dopasować bo powiedział że prawie taki sam a podobieństwa jakoś nie widziałem:p <br>Dodano po 16 minutach.:<br> A przy okazji nie wiecie co może być przyczyną chwilowego szarpania przy nagłym dodaniu gazu z niskich obrotów? Objawia się to kilkoma szarpnięciami i potem jest OK. Nie ma tego problemu na wyższych obrotach lub gdy ciągle jeżdżę z gazem w pozycji 0-1. Najgorzej jest gdy w trasie przy 80km/h odpuszczę troszkę gazu a potem chce delikatnie przyspieszyć. Auto zaczyna szarpać przez kilka sekund. Gdy wcisnę gaz mocniej prawie natychmiast przestaje. Czy to może być zanieczyszczony filtr paliwa??? Bo tylko tego jeszcze nie zmieniałem i przy okazji wymiany termostatu bym i to zmienił. |
Autor: | Kierowca bombowca [ pt gru 28, 2007 8:09 am ] |
Tytuł: | |
W skodzie żony mam podobne objawy. Szarpanie i dławienie się na niskich obrotach po rozgrzaniu. Wymienione praktycznie wszystko...oprócz filtra paliwa ![]() Mam nadzieję, że u mnie też chodzi o filtr... |
Autor: | el_diablo [ pt gru 28, 2007 8:42 am ] |
Tytuł: | |
Piroman pisze: A przy okazji nie wiecie co może być przyczyną chwilowego szarpania przy nagłym dodaniu gazu z niskich obrotów? Objawia się to kilkoma szarpnięciami i potem jest OK. Nie ma tego problemu na wyższych obrotach lub gdy ciągle jeżdżę z gazem w pozycji 0-1. Najgorzej jest gdy w trasie przy 80km/h odpuszczę troszkę gazu a potem chce delikatnie przyspieszyć. Auto zaczyna szarpać przez kilka sekund. Gdy wcisnę gaz mocniej prawie natychmiast przestaje. Czy to może być zanieczyszczony filtr paliwa??? Bo tylko tego jeszcze nie zmieniałem i przy okazji wymiany termostatu bym i to zmienił.
W gaźnikowej cliówce miałem podobny objaw. Przyczyną był zasyfiona taka siateczka na przewodzie paliwowym przed samym gaźnikiem. Może w Hyundaiu też jest coś takiego? |
Autor: | Piroman [ sob gru 29, 2007 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
No i po wymianie - termostat 45zł i filtr 8zł + wymiana 40zł i autko śmiga jak nowe. Spalanie też spadło i przy baaaardzo dynamicznej jeździe (by sprawdzić czy wszystko jak należy i na odwrót się nie przegrzewa) średnio 100-120km/h a chwilami vmaxem, wyniosło 6,95l/100km:))) Szarpanie też ustało:) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |