MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Na co zwracać uwge przy kupnie automatu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=30392
Strona 1 z 2

Autor:  butek22 [ czw gru 06, 2007 3:32 pm ]
Tytuł:  Na co zwracać uwge przy kupnie automatu

Prosze o wszelkie rady, na zwracać uwage przy kupnie Mercedesa 124 z automatyczną skrzynia biegów, nidy nie miałem samochodu z automatem ani takim nie kierowałem, także jestem zielony w tym temacie :oops:

Autor:  GEORGE P. [ czw gru 06, 2007 4:00 pm ]
Tytuł: 

Witam,

Na forum jest sporo tematów o ASB, wiec warto poszukać, z tym jeden obszerny "Machanie wajchą w Automacie"
polecam również zajrzeć na:

http://www.automat.pl

A przy zakupie trzeba:

- Sprawdzić, czy nie ma stuków w skrzyni i na moście przy ruszaniu wajchą, szczególnie z pozycji
D i R (Przód Tył)
- Sprawdzić czy nie ma wycieków,
Sprawdzić stan i kolor oleju, powinien być czerwony, nie przepalony.
Jazda:
Biegi powinny zmieniać się płynnie (w dobrej ASB tylko słychać zmianę obrotów silnika)
Biegi przełączamy z wciśniętym pedałem hamulca.
Nie nie powinno stukać, zarówno przy zmianie na wyższy, jak i przy redukcji, podczas zmiany nie powinno być również przerw podczas których silnik wchodzi na wysokie obroty i dopiero wpada bieg - może to świadczyć o zużytych tarczkach.

W pozycji D po puszczeniu nogi z hamulca samochód powinien się powoli toczyć bez dodawania gazu, warto również spróbować powolutku podjechać np pod krawężnik, również się przekonamy czy się nie ślizga, w przypadku uszkodzonej to może być nie lada wyzwanie,

KICKdown - pod pedałem gazu jest przycisk, który naciskamy gdy damy "gaz do dechy" skrzynia wtedy powinna zredukować bieg na niższy.
Przydatne przy wyprzedzaniu.

Jak coś jeszcze zapomniałem to proszę o dopisanie,

Najlepiej to chyba poprosić kogoś z forum, kto ma u siebie ASB i wtedy porozmawiać, przejechać się.

Pozdrawiam.

Autor:  butek22 [ czw gru 06, 2007 4:43 pm ]
Tytuł: 

Tak byłoby najlepiej, ale chyba jutro jade obejrzeć auto

Autor:  leopold [ czw gru 06, 2007 6:09 pm ]
Tytuł: 

GEORGE P. pisze:
Jazda: Biegi przełączamy z wciśniętym pedałem hamulca.


Koledze GEORGE P. chodziło z pewnością o to, że zmianę N->D lub N->R dokonujemy w naciśniętym pedałem hamulca, natomiast podczas jazdy oczywiście nie uzywamy hamulca przy zmianach D-3-2. W podręczniku uzytkownika w ogóle nie zaleca się (choć dopuszcza) przełączanie na N podczas jazdy.

GEORGE P. pisze:
(...)warto również spróbować powolutku podjechać np pod krawężnik, również się przekonamy czy się nie ślizga.


Z tym, że oczywiście, jak krawężnik jest wysoki, to samochód nie podjedzie. Konstrukcja skrzyni jest właśnie taka, że można dowolnie długo mieć włączony bieg D i stać z wciśnietym hamulcem, np. przed światłami, bez szkody dla skrzyni.

Pozdrawia Leopold

Autor:  MATHIEW [ czw gru 06, 2007 6:21 pm ]
Tytuł: 

czasami kolor oleju moze byc idealnie czerwony- bo ,na przyklad, wlasnie zostal wymieniony ale pomimo tego chytrego zabiegu i tak bedzie śmierdział spalenizną.

Autor:  Gwizdus [ czw gru 06, 2007 6:25 pm ]
Tytuł: 

Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

Autor:  butek22 [ czw gru 06, 2007 6:35 pm ]
Tytuł: 

Przy pomyślnych wiatrach jutro jade obejrzeć tą kupete, ale z ym olejem to raczej ciężko go sprawdzić, trzeba by na kanał

Autor:  Mirmur [ czw gru 06, 2007 7:04 pm ]
Tytuł: 

Gwizdus pisze:
Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.
Pozdrawiam.

Autor:  Gwizdus [ czw gru 06, 2007 7:14 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.

THX i rowniez pozdro

Autor:  zebda [ czw gru 06, 2007 7:40 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
Przy pomyślnych wiatrach jutro jade obejrzeć tą kupete, ale z ym olejem to raczej ciężko go sprawdzić, trzeba by na kanał


Niekoniecznie...wachnac i kolorek mozna sprawdzic przy pomocy bagnetu...jak otworzysz maske to jest on po prawej stronie silnika blisko podszybia, na koncu rurki jest taki czerwony koreczek z zawleczka, ktora zaciska sie na rurce...jak go wyciagasz to moze lekko mocniej wychodzic, nie tak glatko jak bagnet od oleju silnikowego...


...na zimnym silniku oleju bedzie jakby wiecej, jak sie nagrzeje (jakies 30 minut jazdy) to jest go mniej i trudniej ocenic kolor...

Autor:  leopold [ czw gru 06, 2007 8:33 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Gwizdus pisze:
Pytanie moze troche OT ale w sumie tez dotyczy automatu. Do czego są te biegi 2 i 3 bo zawsze sie nad tym zastanawialem i niebardzo moge to wykminic :lol:

Służy do tego samego co w skrzyni manualnej czyli do ręcznej redukcji biegów.
Pozdrawiam.


Racja, ale należy to trochę rozwinąc. Pozycja 3 oznacza, że skrzynia pracuje wyłacznie w zakresie biegów 1-2-3, pozycja 2 ogranicza zakres zmian do 1-2. Dodatkowo w tych położeniach dzwigni skrzynia startuje zawsze z 1-ki oraz wyłączone jest wolne koło, czyli występuje efekt hamowania silnikiem.
Przy zmianie pozycji dzwigni na 3 lub 2 nalezy zadbać, by obroty silnika po redukcji nie przekroczyły dopuszczalnych (odpowiednie predkości maksymalne na poszczególnych biegach zaznaczone są na predkościomierzu).
Pozycja 3 służy głównie do pokonywania długich podjazdów i zjazdów, 2 do szczególnie stromych podjazdów/zjazdów, ruszania z holowaną przyczepą oraz jazdy w bardzo trudnych warunakch (przy dużych oporach ruchu).

Pozdrawia skrupulatny Leopold

Autor:  Gwizdus [ czw gru 06, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

leopold pisze:
skrupulatny Leopold

hehe rzeczwiscie skrupulatny [zlosnik] dzieki za wyczerpujaca odpowiedz i pozdrawiam

Autor:  butek22 [ czw gru 06, 2007 9:09 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Niekoniecznie...wachnac i kolorek mozna sprawdzic przy pomocy bagnetu...jak otworzysz maske to jest on po prawej stronie silnika blisko podszybia, na koncu rurki jest taki czerwony koreczek z zawleczka, ktora zaciska sie na rurce...jak go wyciagasz to moze lekko mocniej wychodzic, nie tak glatko jak bagnet od oleju silnikowego...

Faktycznie jest zbiorniczek pod maską, ale ogólnie widze że o tej skrzyni trzeba mieć troche pojęcia

Autor:  Martini [ czw gru 06, 2007 11:42 pm ]
Tytuł: 

kolego ASB to nie strach. Pierwsza jazda, to zapomnij że masz lewą nogę. Poprostu przywiąż ją sobie do fotela (pamiętam u mnie jak chciałem "sprzęgło" wdusić przy dojeździe do krzyżowki, o mało nie wypadłem przez przednią szybę [zlosnik] ). Na N podczas jazdy można wrzucić, ale stąd już krok do R co przy kulaniu się z górki i np czepaniu popiołu z papierocha może się skończyć utratą wszelkich właściwości ASB (jak Ci wskoczy R omyłkowo) Na szczęscie jest sekunda w której możesz reagować, ja tak miałem i uratowałem skrzynie, bo mi R weszło właśnie podczas zjazdu. Skrzynia nie zdążyła przejść na revers. Jak przyspieszasz z gazem wduszonym głęboko (bez kickdown) skrzynia będzie ciągnęła do wysokich obrotów przed zmianą. Jak delikatnie będziesz operował gazem, zmieniać będzie biegi w niskich partiach obrotów silnika. Resztę już koledzy napisali wcześniej.

Autor:  butek22 [ pt gru 07, 2007 9:40 am ]
Tytuł: 

Ale chyba w automacie nie da rady wkręcać silnik na maxa, na każdym biegu?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/