MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jerzy Woźniak
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=30309
Strona 1 z 1

Autor:  Jokker [ ndz gru 02, 2007 1:03 pm ]
Tytuł:  Jerzy Woźniak

Witam!! czytałem o silniku Wankla i trafiłem na konstrukcję silnika Pana Jerzego, bardzo ciekawe rozwiązanie, próbowałem znaleźć więcej informacji na ten temat ale nie ma tego za wiele, http://www.gigawat.net.pl/article/articleview/268/1/32/ jeżeli ktoś z was ma jakieś dokładniejsze dane na ten temat to proszę o link.

Autor:  Worek [ ndz gru 02, 2007 1:38 pm ]
Tytuł: 

Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Pozdrawiam

Worek

Autor:  gibber [ ndz gru 02, 2007 4:20 pm ]
Tytuł: 

Tak jak promienie X. Przypominam, ze prom. Roentgena poczynily mala rewolucje we wszystkich dziedzinach nauki i gospodarki. Nie negowalbym, czegos, czego nie znam. Jak to powiedzial Einstein: "Postep w nauce jest jak pustynia, pelnia szkieletow teorii, o ktorych kiedys myslano, ze beda twaly wiecznie"

Autor:  Worek [ ndz gru 02, 2007 5:04 pm ]
Tytuł: 

gibber pisze:
Tak jak promienie X. Przypominam, ze prom. Roentgena poczynily mala rewolucje we wszystkich dziedzinach nauki i gospodarki. Nie negowalbym, czegos, czego nie znam. Jak to powiedzial Einstein: "Postep w nauce jest jak pustynia, pelnia szkieletow teorii, o ktorych kiedys myslano, ze beda twaly wiecznie"


Promienie X, kiedy je Roentgen nazywal, to ten X powodowal pewna tajemniczosc, cos nowego, czego jeszcze nie wyjasniono i nie zbadano. Ale wybacz nazwyanie silnika - silnikiem X jest w obecnych czasach odrobine smieszne.
I tylko to oceniam.

Pozdrawiam

Worek

Autor:  voytas [ ndz gru 02, 2007 5:45 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Nazwa X sama na myśl przyszła gdy zobaczyłem układ tłoków w cylindrze tego silnika...

Autor:  Worek [ ndz gru 02, 2007 8:11 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Cytuj:
Silnik "X" - to brzmi baardzo powaznie.

Nazwa X sama na myśl przyszła gdy zobaczyłem układ tłoków w cylindrze tego silnika...


E tam. Dla mnie to motylek.

Pozdrawiam

Worek

Autor:  TReneR [ pn gru 03, 2007 11:54 am ]
Tytuł: 

Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?

Autor:  Martini [ pn gru 03, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?


trener, tam nie ma zapadek, to jest rozwiązane na owalno-stożkowatym umocowaniu. Nie ma możliwości niekontrolowanego zapłony "wstecz". tyle z tego zrozumiałem. I to jest właśnie ten system przekładni, moim skromnym zdaniem mało skomplikowany, jedynie starannie dobrane momenty zmiany krzywej mimośrodu dopasowane i rura. Im dokładniejsze w pełni tego słowa znaczeniu dobrane parametry tym ten silnik jest efektywniejszy. Pewnie częśto wyrabiać się będą te właśnie owale itp. Ale jak dla mnie wygląda obiecująco. Znając życie już łapę na tym położyło US Army albo inna agencja ds. ściśle ścisłych

Autor:  Jokker [ śr gru 05, 2007 10:15 am ]
Tytuł: 

Mogłaby jakaś polska firma zająć się tym projektem, i stworzyć coś polskiego, może byłby to strzał w dziesiątkę. Powinni wznowić produkcję polskich aut i montować silniki X, znowu pojawiły by się Warszawy, Syreny i inne fajne bryki na naszych drogach to by było piękne :P

Autor:  TReneR [ śr gru 05, 2007 12:11 pm ]
Tytuł: 

Martini pisze:
TReneR pisze:
Ciekawe rozniazanie - duzo mniej klopotow z uszczelniaczaczmi... troche tylko skomplikowany system przekladni i koniecznosc wymuszenia kierunku krecenia - system zapadkowy?


trener, tam nie ma zapadek, to jest rozwiązane na owalno-stożkowatym umocowaniu. Nie ma możliwości niekontrolowanego zapłony "wstecz". tyle z tego zrozumiałem. I to jest właśnie ten system przekładni, moim skromnym zdaniem mało skomplikowany, jedynie starannie dobrane momenty zmiany krzywej mimośrodu dopasowane i rura. Im dokładniejsze w pełni tego słowa znaczeniu dobrane parametry tym ten silnik jest efektywniejszy. Pewnie częśto wyrabiać się będą te właśnie owale itp. Ale jak dla mnie wygląda obiecująco. Znając życie już łapę na tym położyło US Army albo inna agencja ds. ściśle ścisłych


To ja nie rozumiem w takim razie w jaki sposob w tym silniku przeciwdziala sie kreceniu w przeciwna strone... w trakcie "suwu" pracy oba na oba ramiona dziala taka sama sila...

Autor:  Martini [ czw gru 06, 2007 12:30 am ]
Tytuł: 

ta, ale z tego co widze wówczas jedna parka idzie szybciej i wektory sił nie są równe (te owale to sprawiają) i siłą bezwładnosci przechodzi do kolejnego suwu. Nie wiem czy dobrze to ująlem w słowa. Moim zdaniem chodzi tu o dokładne ustawienie prędkości ramion tłoków w stosunku do faz pracy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/