MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jawa 350TS...dywagacje.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=29942
Strona 1 z 1

Autor:  ZORTOX [ sob lis 17, 2007 9:47 pm ]
Tytuł:  Jawa 350TS...dywagacje.

Widzę że temat 2 kołowców też jest tu poruszany, to i ja pochwale się przy okazji swoim wynalazkiem [zlosnik]
Jest to JAWA 350 TS rama 89r ,silnik 90r która nabyłem 3 lata temu w częściach a dokładnie w skrzynkach. Była w 100% kompletna ale w stanie agonalnym (szkoda że ni mam zdjęć) :lol: Jedna wielka rdza i rozpierducha...
Zlitowałem się na nią i postanowiłem przywrócić dożycia. Cała ram została oczyszczona do żywej blachy, jak również wszystkie pozostałe elementy metalowe. Silnik został rozebrany i wymienione zostały na nowe :
-tłoki
-sworznie
-pierścienie
-wszystkie łożyska
-regeneracja wału z wyważeniem
-wałki zdawcze skrzynki biegów
-simeringi, uszczelki
-przewinięte i "wzmocnione" zwoje alternatora
-szotki,kowadełka i młoteczki
-tarcze sprzęgłowe
-wszystkie śruby skręcające 2 kartery zastąpiłem imbusowymi, przez co lepszym momentem dało się skręcić kartery i wyeliminowało to odwieczny problem cieknącego/pocącego się silnika od spodu.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy silnik pracował wyjątkowo równo i cicho. Wymieniłem też wkłady tłumików na nowe i muszę powiedzieć ,że to naprawdę pomogło, praca silnika to równiutkie mruczenie [oczko]
Zapodałem też całą nową instalację elektryczną wraz z instalacją halogenów 55W. Zainstalowałem większe cewki od Fiata 125p co polepszyło nieco iskrę...
Pospawałem stelaż pod tylni kufer i osadziłem we właściwym miejscu, bez ingerencji w oryginalny wygląd ramy. Niestety nie miałem dość dobrego oryginalnego akumulatora więc zmuszony byłem do władowania w kufer akumy od malucha. Na szczęście nic się nie pogięło czy wypaczyło, dalej "trzyma linię" [zlosnik]
Tylna opona METZELER chyba 18' ale szerokości nie pamiętam :/ Przednia oryginalny Czeski Barum.

Rama została pomalowana platynowym metalikiem i położyłem 4 warstwy klaru. Na resztę "blach" położyłem lakier z palety Opla..chyba Astry?? no i klar oczywiście też. Wszytko uprzednio zostało oszlifowane i wyrównane na lustro.
Pracy było na 3 miesiące a oto efekt końcowy...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Generalnie motor sprawuje/ował się bardzo dobrze...po generalce przejechane ma może 300km i możliwe że etap dotarcia ma już za sobą....nigdy nie miałem z nim żadnego problemu i palił od kopnięcia...wystarczyło czasami tylko 2 ząbki przeskoczyć na "księżycu" (niektórzy wiedzą o co chodzi :-)))) i silnik już pracował. Po regulacji gaźnika i zapłonu średnie spalanie wychodziło 5-6l/100km Oczywiście potrafi ten silnik spalić nawet 8-9l ale to przy 150-160km/h czego osobiście nie testowałem.

No i teraz nie wiem co z nim zrobić mam...stoi i czeka na mnie a ja nie zamierzam szybko wracać do Pl więc czai się w mej głowie opcja sprzedaży?? Jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę śmiało pytać...moja cena wywoławcza to 650pln a do tego jeszcze dodam z 2 ramy 2 silniki i dużo części do Jawy

Pozdrawiam Artur

Autor:  beet [ sob lis 17, 2007 11:53 pm ]
Tytuł: 

Motorek jak rozumiem stacjonuje gdzies w okolicach Wroclawia? Troche mi to utrudnia podjecie szybkiej decyzji, ale jakby Ktos z szanownych forumowiczow mialby po drodze do Lbn z transportem (za odpowiednia oplata oczywiscie), to bylbym zainteresowany. No i stargowac ciut trzeba [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/