MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W116] Znalezione we Francji, MB W116, 1976, 450 SEL https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=29937 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 4:06 pm ] |
Tytuł: | [W116] Znalezione we Francji, MB W116, 1976, 450 SEL |
Ostatnio załapałem się na wypad znajomych po auta - ściągają je itd. Zupełnie przypadkiem natknąłem się na prawdziwą perełeczkę Mam na wstępie pytania. Otóż oznaczenie, a właściwie ślad (słabo na fotce widoczny, gołym okiem znacznie lepiej) po tabliczce 450 SEL znaczy że silnik w nim to 4.5 litrowy model L czy jakoś tak? No więc ile ta bestyjka może palić na 100km? Znalazłem w różnych miejscach w necie że ten silnik wciąga średnio po 20 litrów /100km .......... traaagedia ... Napaliłem się aby sprzedać swojego W123 i nabyć tego W116, ale na razie stygnę, jak widzę takie liczby .... Czy można do takiego silnika zamontować LPG? Czy ewentualnie można wymienić silnik np. na taki z modelu W123 300 D ? Konkretnie chodzi mi o to czy mógłbym wrzucić silnik z mojego W123 300 D lub jakikolwiek inny silnik benzynowy z modelu W123 ? Proszę także nie tylko o te informacje, ale przy okazji o rozkodowanie VIN, bo tak serio to nie wiem który z tych numerów to właściwie jest VIN ![]() VIN/1: 116033 12 049605 - to chyba to... z tej czarnej tabliczki? VIN/2: 116033 12 01241 Papiery na niego są, wszystko tylko czeka aby go zabrać. Na zdjęciach widać brakującego błotnika, zderzaka, lampy i ozdobnika. Wszystko po za ozdobnikiem nad oknem/drzwiami pasażera z przodu jest, tylko nie na zdjęciach. Sporządziłem listę tego wszystkiego co w nim jest nie halo i co warto wiedzieć że jest na 100% ![]() 1. Nadkola - ślady rdzy, po jednym minimalnym pryszku na obu tylnych nadkolach. Dosłownie śladowa ilości, ale jest. 2. Prawy błotnik przedni, atrapa chłodnicy, oraz zderzak, klosze lamp przednich, klosze kierunkowskazów przednich - uszkodzone lub wybrakowane - przyczyną była zapewne niewielka stłuczka przodem. 3. Klapa silnika z prawej strony (od pasażera) lekko podgięta od przodu - minimalnie, jednak wymagać będzię pracy sprostowanie - dzień roboty. 4. Komora silnika nie przesunięta, nie jest tknięta, ani trochę do tyłu, ani trochę do przodu. Zerowa ilość rdzy w komorze - czego nie można powiedzieć o samym silniku. 5. Kielichy - stan cacy. Żadnych pęknięć czy zagnieceń, zero rdzy. 6. Brak wspomnianej już listwy ozdobnej z przodu nad drzwiami pasażera (przód). Zapewne ukradziona - w ogóle jej tam w okolicy nie znalazłem. 7. Najważniejsze - obcięte końcówki od radia ![]() 8. Pasy pasażerów (wszystkich), wszystkie pasy z wyjątkiem pasa kierowcy) blokują się - ciężko się je wyciąga, ale to ponoć da się "rozchodzić" (autko stało tam minimum 3 lata - ale na hali) 9. Opony: 217/70 VR14 - bieżniki jak nowe. Dwie tylne OK chociaż na bokach lekko pękają (starość nie radość), obie przednie przecięte - pewnie wózkiem widłowym który tam szaleje. 10. Felgi: aluminiowe MB, tzw. barok 11. Brak akumulatora - ale jakiś tam zawsze się znajdzie na dojechanie. 12. Pęknięty klosz (uszczerbek) tylnej lampy prawej (od pasażera) 13. Luz w kierownicy 14. Końcówki kierownicze widać że po wymianie, więc luz jest w innym miejscu, pewnie na tej regulacji ale nie sprawdzałem. 15. Głośniki z tylnej półki wyłupane przez szabrownika wraz z osłonkami. 16. Brak listwy ozdobnej na błotniku lewym (przód) - od strony kierowcy 17. Listwa ozdobna na lewym progu (kierowca) jest lekko podgięta, po przeciwnej stronie w stanie idealnym. Pewnie pieprzony znowu ten wózek widłowy. 18. Brak wycieraczek. 19. Silnik - spore ilości korozji w różnych miejscach. znaczy się że dobrze się spisywał ![]() 20. Rocznik kwiecień 1976 21. Skrzynia biegów - automat 22. Wnętrze zadbane, żadnych przetarć czy pęknięć. Nic nie zwisa, nic nie odstaje. Nówka jak diabli ![]() Powiem szczerze. Jestem napalony na to auto jak szczerbaty na suchary i na poważnie chcę je sprowadzić. Jednak boję się pomyśleć o kosztach jego eksploatacji - stąd moje pytanie o silnik. Znam siebie i wiem że jeśli nic z tym silnikiem nie zrobię to będę bankrutem - bo i tak będę go użytkował na co dzień ..... chociaż pewnie takiego auta nie należy tak użytkować ... ale ja wiem że i tak będę, nawet jeśli gwoździe wbije w siedzenie łebkami w dół .... No... to teraz foty. Aby nie pieprzyć forum i nie rozjeżdżać ramek - zamieściłem fotki na swoim blogu - wraz z treścią tego posta - zapraszam więc do oglądania ich pod adresem : Mercedes W116 - znaleziony we Francji poprawiłem link - zapraszam ![]() |
Autor: | MajsterGarage [ sob lis 17, 2007 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
amatox pisze: y można do takiego silnika zamontować LPG? amatox pisze: Czy ewentualnie można wymienić silnik np. na taki z modelu W123 300 D ? Zaraz zosaniesz "zlinczowany" za pisanie takich rzeczy ![]() ![]() amatox pisze: 116033 12 049605
W116, 450SEL, kierownica z lewej strony, automatyczna skrzynia biegów. |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 4:48 pm ] |
Tytuł: | |
MajsterGarage pisze: Zaraz zosaniesz "zlinczowany" za pisanie takich rzeczy Spoko, przetrzymam ![]() No i chcę się cieszyć z jazdy nim na co dzień Cytuj: W116, 450SEL, kierownica z lewej strony, automatyczna skrzynia biegów.
Nie ma nic o tapicerce? Lub innych pierdółkach? No i jeśli opis jest 450 SEL, to znaczy że jest to silnik 4.5 litra typ L ? ... co znaczą te kolejne literki SEL? <br>Dodano po 18 minutach.:<br> Na stronie http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng nie znalazłem dosłownie żadnych informacji, wyłącz tyle co na http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5211 gdzie tylko potwierdziłem że jest to W116 i że model to 450 SEL a na pewno nie 450 SEL 6.9 i tyle... Nie ma info o radiu albo coś? ![]() |
Autor: | marcin280e [ sob lis 17, 2007 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
To ładne auto -jak masz zamiar go psuć dieslem czy tez gazem to sobie odpuść-nie dlatego ze orginał ,zabytek itp, ale dlatego że po prostu wyjdzie Cie to dość drogo i efekt będzie marny. |
Autor: | Mirmur [ sob lis 17, 2007 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
Skrót SEL oznacza Super Elegancką Limuzynę ![]() Tak naprawdę to S jest zdaje się od słowa Spitzenklasse (najwyższa klasa, model). E oznacza silnik benzynowy a litera L oznacza Lang czyli długi - wersja przedłużona. Pozdrawiam. |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: L oznacza Lang
dłuugi ![]() ![]() Powiem serio - autko mnie zaczarowało od pierwszej chwili - byłem na tym placu prawie przez 3 dni i co chwile siedziałem w nim, otwierałem, zamykałem - gdyby nie psy spuszczane na noc to bym w nim spał Teraz żałuję że nie porobiłem lepszych i większych fotek, rzutu z boku itp. |
Autor: | holyfido [ sob lis 17, 2007 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Jestem napalony na to auto jak szczerbaty na suchary i na poważnie chcę je sprowadzić. Jednak boję się pomyśleć o kosztach jego eksploatacji - stąd moje pytanie o silnik. Znam siebie i wiem że jeśli nic z tym silnikiem nie zrobię to będę bankrutem - bo i tak będę go użytkował na co dzień ..... chociaż pewnie takiego auta nie należy tak użytkować ... ale ja wiem że i tak będę, nawet jeśli gwoździe wbije w siedzenie łebkami w dół .... Odpusc. Jak masz zamiar jezdzic na codzien, to nawet jak zamontujesz gaz nie wyjdzie Ci tanio. Moim zdaniem sprowadzenie ma sens gdy auto bedzie uzytkowane sporadycznie, jako trzecie auto w rodzinie ![]() Przez grzecznosc nie napisze co sadze o pomysle wymiany silnika... 450 oznacza, ze jest tam silnik 4,5 litrowy, a L na koncu oznacza, ze rozstaw osi masz wiekszy o 10 (12?) cm. Wieksza fura po prostu ![]() |
Autor: | t.king [ sob lis 17, 2007 5:55 pm ] |
Tytuł: | |
437 - automatic safety belts, rear left and right (from 01.02.1972 up to 31.05.1979) 580 - Behr air conditioner (from 01.04.1970 up to 31.10.1982) 592 - green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (from 01.01.1972) 629 - version for France (from 01.04.1964 up to 29.02.1988) 636 - elimination of warning triangle (from 01.03.1973) 735 - astral silver metallic (from 01.01.1972 up to 31.12.1990, from 1994) |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
kurde ... więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło Teraz tylko pytanie, tak z ciekawości - skąd t.king masz te dane? Jeśli można - daj linka. No i dzięki ![]() |
Autor: | MajsterGarage [ sob lis 17, 2007 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
amatox pisze: więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło To nie "Polska Beczka" ![]() amatox pisze: skąd t.king masz te dane?
Z tabliczki lakierowanej. Kody wystarczy wpisać tu i wsio... |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
Ja już mówiłem ... starość nie radość ... takim młodym a takim ślepym być ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lis 17, 2007 6:42 pm ] |
Tytuł: | |
Albo jestem slepy albo ceny niepodałes za to cudo..... jesli za mała kase to mozna brac bo troche trzeba porobić a jak sporo kasy to odpusc bo to trzeba sie liczyc z sporą inwestycją ![]() |
Autor: | amatox [ sob lis 17, 2007 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
a no nie podałem ceny ![]() Koleś dał za to około 2500 EURO - stoi u niego już ponad 3 lata, dopiero teraz wyciągnął to cudne MB na parking, gdzie biedactwo będzie gniło ..... Jako że tyle czasu stoi pytał się ile możemy za nie dać, zaproponowałem 500 EURO ![]() Facet broni się że nie chce na tym zbyt wiele stracić i nie chce ceny większej niż sam dał - są papiery na te transakcje więc to żadne klepanie na słowo. Jego firma skupuje autka z ubezpieczalni i od osób prywatnych, ma jakieś tam umowy czy coś - więc wszystkie takie transakcje ma skrupulatnie notowane - nie jak na naszych polskich szrotach gdzie tylko pozostaje wiara w słowo ![]() Sprowadzenie autka to średnio 400 EURO - paliwo dla wozu z lawetą tam i z powrotem ... myślałem o powrocie na kołach ... ale kurde ... 20 litrów / 100km? i to średnio ... Do tego dochodzą koszty pierwszej rejestracji i akcyza. No i właśnie - jak to jest z tą akcyzą? 3% dla auta powyżej 30 lat czy więcej? |
Autor: | Sokol [ sob lis 17, 2007 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
na temat twoich pomysłów co planujesz zrobić się nie wypowiem ale zaproponuję: zostaw beczkę do jazdy na codzień a tego używaj w niedzielę pod warunkiem że nie pada. mam pytanie czy ten monterey co stoi za nim jest w dieslu i ile ma kosztować?? ![]() pozdro |
Autor: | Jacku [ sob lis 17, 2007 7:38 pm ] |
Tytuł: | |
amatox pisze: kurde ... więc jest to autko 100% zgodne z VIN ? ... ale mi się trafiło
Jak na Europę zachodnią to dość normalnie ci się trafiło ![]() Proponuję ochłonąć, daj sobie parę dni i zaczniesz wszystko oceniać normalnie.Zobaczysz, że wcale nie będzie to interes życia. Poza wszystkim auto wymaga niezłego wkładu, a tak ogólnie zapytam czy wogóle odpala i jeździ. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |