MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 17, 2007 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Widzę że temat 2 kołowców też jest tu poruszany, to i ja pochwale się przy okazji swoim wynalazkiem [zlosnik]
Jest to JAWA 350 TS rama 89r ,silnik 90r która nabyłem 3 lata temu w częściach a dokładnie w skrzynkach. Była w 100% kompletna ale w stanie agonalnym (szkoda że ni mam zdjęć) :lol: Jedna wielka rdza i rozpierducha...
Zlitowałem się na nią i postanowiłem przywrócić dożycia. Cała ram została oczyszczona do żywej blachy, jak również wszystkie pozostałe elementy metalowe. Silnik został rozebrany i wymienione zostały na nowe :
-tłoki
-sworznie
-pierścienie
-wszystkie łożyska
-regeneracja wału z wyważeniem
-wałki zdawcze skrzynki biegów
-simeringi, uszczelki
-przewinięte i "wzmocnione" zwoje alternatora
-szotki,kowadełka i młoteczki
-tarcze sprzęgłowe
-wszystkie śruby skręcające 2 kartery zastąpiłem imbusowymi, przez co lepszym momentem dało się skręcić kartery i wyeliminowało to odwieczny problem cieknącego/pocącego się silnika od spodu.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy silnik pracował wyjątkowo równo i cicho. Wymieniłem też wkłady tłumików na nowe i muszę powiedzieć ,że to naprawdę pomogło, praca silnika to równiutkie mruczenie [oczko]
Zapodałem też całą nową instalację elektryczną wraz z instalacją halogenów 55W. Zainstalowałem większe cewki od Fiata 125p co polepszyło nieco iskrę...
Pospawałem stelaż pod tylni kufer i osadziłem we właściwym miejscu, bez ingerencji w oryginalny wygląd ramy. Niestety nie miałem dość dobrego oryginalnego akumulatora więc zmuszony byłem do władowania w kufer akumy od malucha. Na szczęście nic się nie pogięło czy wypaczyło, dalej "trzyma linię" [zlosnik]
Tylna opona METZELER chyba 18' ale szerokości nie pamiętam :/ Przednia oryginalny Czeski Barum.

Rama została pomalowana platynowym metalikiem i położyłem 4 warstwy klaru. Na resztę "blach" położyłem lakier z palety Opla..chyba Astry?? no i klar oczywiście też. Wszytko uprzednio zostało oszlifowane i wyrównane na lustro.
Pracy było na 3 miesiące a oto efekt końcowy...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Generalnie motor sprawuje/ował się bardzo dobrze...po generalce przejechane ma może 300km i możliwe że etap dotarcia ma już za sobą....nigdy nie miałem z nim żadnego problemu i palił od kopnięcia...wystarczyło czasami tylko 2 ząbki przeskoczyć na "księżycu" (niektórzy wiedzą o co chodzi :-)))) i silnik już pracował. Po regulacji gaźnika i zapłonu średnie spalanie wychodziło 5-6l/100km Oczywiście potrafi ten silnik spalić nawet 8-9l ale to przy 150-160km/h czego osobiście nie testowałem.

No i teraz nie wiem co z nim zrobić mam...stoi i czeka na mnie a ja nie zamierzam szybko wracać do Pl więc czai się w mej głowie opcja sprzedaży?? Jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę śmiało pytać...moja cena wywoławcza to 650pln a do tego jeszcze dodam z 2 ramy 2 silniki i dużo części do Jawy

Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 11:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Motorek jak rozumiem stacjonuje gdzies w okolicach Wroclawia? Troche mi to utrudnia podjecie szybkiej decyzji, ale jakby Ktos z szanownych forumowiczow mialby po drodze do Lbn z transportem (za odpowiednia oplata oczywiscie), to bylbym zainteresowany. No i stargowac ciut trzeba [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl