MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 22, 2007 10:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Przedwczoraj drogą wymiany handlowej na Bilety Narodowego Banku Polskiego wszedłem w posiadanie bardzo fajnego moim zdaniem dupowozu na codzień: VW JETTA II z 1991 roku, czyli końcówka produkcji.
Co ciekawe, mimo wieku i niewielkiej ceny auto okazało się prawie bezwypadkowe(malowany tylko błotnik i maska, wzmocnienia nieruszane) i bogato wyposażone: Automat, ABS, podgrzewane fotele, szyberdach, welur.
Do auta dostałem nawet książkę serwisową i zapasowy kluczyk.

Co prawda to nie MB, ale fajnie się tym jeździ, nie ma prawie w ogóle elektroniki, tylko monowtrysk i ABS, co uważam za zaletę.

Chciałem zakupić jakieś W124/201 w dieslu i automacie, ale do ok 6000pln nie było nic ciekawego, co nadawało się do jeżdżenia, a mnie trochę piliło.

Dalej będę poszukiwał takiej gwiazdy, ale trochę dozbieram i jak będę miał wozidełko, to powoli coś się na pewno znajdzie.

Oto fotka, niestety z ogłoszenia:
Obrazek

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 10:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
mialem passata '90 1.8 107ps z automatem i jakies tam dodatkowy wypas i auto walnelo ponad 300tys i silnik dalej pieknie chodzil. skrzynie zarznalem, z mojej winy - brak wymiany filtra i oleju. takze uwazam ze autka ze stajni VW z tych lat ( sporo znajomych mialo podobne wynalazki ) sa bardzo wdzieczne i nadaja sie jako dupowozy. jaki masz tam silnik ? prezentuje sie calkiem przyzwoicie ( chociaz malo :P zdjec )

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 10:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
silnik 1.8 + LPG. Wygląd jest mocną stroną tego egzemplarza.
Skrzynia 3-biegowa chodzi rewelacyjnie, wiele 4-ro biegowych sterowanych elektronicznie nie zmienia biegów tak płynnie.
Co do oleju, to bedzie wymieniany w przyszłym tygodniu razem z filtrem.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
a ten twoj 1.8 to 90ps czy ten co ja mialem ? zadbaj o skrzynie to auto cie nie zawiedzie.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 10:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
drwalu pisze:
takze uwazam ze autka ze stajni VW z tych lat ( sporo znajomych mialo podobne wynalazki ) sa bardzo wdzieczne i nadaja sie jako dupowozy

chciałbym zauważyć że ogólnie autka z tamtych lat są wdzięczne [zlosnik]

i świetnie nadają się na dupowozy (mój Bełkocik już 12000km u mnie, a ogólnie prawie 360000 i dalej śmiga :) )

także to nie tylko VW...
znajomy od niedawna jeździ Fiatem Cromą z tamtej epoki i też wdzięczne autko...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 11:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
ghost2255 pisze:
Skrzynia 3-biegowa chodzi rewelacyjnie, wiele 4-ro biegowych sterowanych elektronicznie nie zmienia biegów tak płynnie.

Potwierdzam, najlepszy automat, jakim w życiu jeździłem. Teraz mam BMW E39 z automatem i nie ma takiej frajdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 2:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
Mam golfa z '90. Jestem z niego bardzo zadowolony. Też automat. co prawda silnik tylko 1,6 i na gaźniku (którego remont kosztował mnie 1200,-), ale sprawuje się super. Tylko zimą nie chce zapalić. Nawet rozrusznik nie zakręcił jak było poniżej -25. Ale tak, to super. Z Jetty będziesz tak samo zadowolony.

_________________
Pozdrawiam - Bartek

MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.
Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.
VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 7:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto rzeczywiście z najlepszych chyba czasów tej marki. Jak juz jesteśmy przy 3 - biegowym automacie VW, to mam do was byłych i obecnych użytkowników tej skrzyni pytanie: przy jakich prędkościach przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia biegi? U mojej mamy w golfie przy emeryckiej jeździe 2 wchodzi przy niecałych 40 km/h a 3 praktycznie zaraz po 2 przy niecałych 45 km/h. Jak się przyciśnie to na 2 pociągnie do 120, ale przy spokojnej jeździe tak się zachowuje. Czy to norma?

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 9:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Dwójka wchodzi przy ok. 40km/h a trójka przy ok. 60km/h. I tak wydaje mi się, że to za wcześnie i będę próbował podregulować to na lince. Zobaczymy, czy to coś da?

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 12:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Super auto. na lata. Blachy jak dzwony -na pewno lepsze niż w Mercedesie. :evil: Gigantyczny bagaznik z nieduzym wejściem ( piwnica).
Ładny egzemplarz, co ciekawe czerwony, który jest w Golfach/Jettach w wiekszości egzemplarzy charakterystycznie wypłowiały/matowy u ciebie ładnie sie świeci. Tylko zadem nisko nieco siedzi i jakby ogólnie taki przydeptany. :P

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
No, "przydeptany" to fajne określenie. W przyszłym tygodniu zmieniam tylne sprężyny.

Miłym zaskozceniem są ceny części: kpl. rozrząd, kopułka, palec, simmering wałka, świece - razem 120zł bez specjalnych rabatów.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 8:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
ghost2255 pisze:
kpl. rozrząd, kopułka, palec, simmering wałka, świece razem 120


??? :o

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 8:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
mój tata miał jette coupe z dieselkiem :) fajna była
ps i też czerwona !
ps2 i miała aluski


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 10:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mój Golf był/jest 1.6 gaźnik '90 z 3-biegowym automatem. Ostatni bieg potrafilem mu wrzucić gazem przy 45 km/h. Miałem obrotomierz i jak pedał był do deski to zmieniał przy około 4500obr/min


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 24, 2007 7:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:40 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Piastów (Warszawa)
areksz1977 pisze:
Czy to norma?

Tak. Wszystko w porządku. U mnie jest dokładnie tak samo.

ghost2255 pisze:
będę próbował podregulować to na lince

Niczego nie reguluj. Sprawdź przy jakich prędkościach będzie przerzucał biegi, jak tylko muśniesz gaz, oraz przy jakich - kiedy gaz będzie w podłodze. Napisz to tutaj, a my Ci napiszemy czy tak ma być. Weź jeszcze pod uwagę, że stan (za czym idzie moc) silnika ma duży wpływ na te parametry. Mój, na gazie przełącza wcześniej niż na benzynie (przy pedale gazu w podłodze). Jak masz zużyty silnik, który nie będzie dawał wystarczającej mocy, to skrzynia będzie przerzucała biegi wcześniej, ale to nie jest powód do regulacji skrzyni. Jeszcze jeden parametr ;) Moja golfinka potrafi zrobić "kick down" nawet przy 100 km/h. Nie praktykuj tego za zęsto - szkoda skrzyni, ale jeśli Ci się uda tego dokonać, to możesz uznać, że wszystko jest o.k. <br>Dodano po 56 sekundach.:<br> Bardziej skup się na regularnej wymianie oleju, niż na regulowaniu skrzyni.

_________________
Pozdrawiam - Bartek



MERCEDES-BENZ A 160 CDI 2005r. Jeszcze nie mój.

Mercedes W123 240D 1979r. - do sprzedaży jako dawca.

VW GOLF 1,6 LPG AUTOMAT 3D 1990r. -"CZARNY LOTNIK" - Sprzedany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl