MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[moto] Honda VF 750 F
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=29237
Strona 1 z 2

Autor:  amatox [ pt paź 19, 2007 5:11 pm ]
Tytuł:  [moto] Honda VF 750 F

Piszę aby się pochwalić ;) a może ktoś udzieli jakiś cennych wskazówek - a nóż ktoś takiego miał / ma..? 8) Całkiem możliwe że się z kimś spotkam na trasie(?) :D Interesują mnie też części na zapas.

wsio pod linkiem Honda VF 750 F (zarejestrowane pojazdy)

Motocykl zakupiony w celach turystycznych - korzystając z zimowych promocji [zlosnik] Przez zimę będzie przygotowany, przetestowany i gotowy na wiosenne drogi :] chociaż jak siebie znam to i po śniegu będę nim latał... Kilka razy poprzednim moto leżałem już w zaspie [smiech]

Wczoraj tym cudeńkiem przyleciałem do domciu 400 km z Krakowa ;)

Standardowo - blog, fotosów więcej: Blog :: Honda VF 750 F

Autor:  MercSwir [ pt paź 19, 2007 6:42 pm ]
Tytuł: 

Gratuluje maszyny!! Ja w zeszłym tygodniu kupiłem honde MBX 80 :) Niestety ma swap silnika od suzuki TS ale i tak zbiera sie ponadprzeciętnie. 90 km/h na niewyregulowanym silniku i 50ccm to nawet dobrze :) Życze szerokiej drogi!!

Autor:  butek22 [ pt paź 19, 2007 9:45 pm ]
Tytuł: 

Fajny motor, ja też sobie tak składam w te jesienne wieczory Honde Xl 600, wrzucam do tej ramy silnik od Mz 250, oto foto z placu boju
Obrazek

Autor:  amatox [ pt paź 19, 2007 9:56 pm ]
Tytuł: 

no proszę ;) liczba motonitów na forum MB rośnie [zlosnik]

Autor:  butek22 [ pt paź 19, 2007 9:57 pm ]
Tytuł: 

Trzeba mieć jakieś zajęcie w te jesienne wieczory :)

Autor:  amatox [ pt paź 19, 2007 9:59 pm ]
Tytuł: 

Tak więc na moim blogu dodany został nowy dział, poświęcony motocyklowi ;) <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
mati124 coupe pisze:
Trzeba mieć jakieś zajęcie w te jesienne wieczory


Nom, dokładnie ;) mój moto przez jesien i zimę będzie bez pośpiechu pielęgnowany - więc na wiosnę nic tylko wsiadać i gonić w góry ;)

Autor:  witek-sec [ sob paź 20, 2007 10:33 am ]
Tytuł: 

Mialem kiedys Honde VF 750 S. Generalnie wygodny motocykl ,troche ciezki , no i rama stalowa lata '80 ,takze ciezko latalo sie w szybkich lukach. Ogolnie moj egzemplarz byl juz troche "zmeczony" ( za dlugo byl w Polsce :lol: ) Patrzac z perspektywy czasu, to kiepskie osiagi i wysokie spalanie + problemy z przegrzewaniem sie tylnych glowic/cylindrow. Ogolnie silnik V4 to bardzo skomplikowana konstrukcja (niezla kaszanka w srodku ). U Ciebie jest o tyle dobrze, ze masz chyba rozrzad na kolach zebatych (wersja F) ja mialem na lancuchach (wersja S) Ale ogolnie te motocykle sa ciekawe i napewno inaczej oddaja moc niz bezplciowe R4. Milego smigania.

Autor:  amatox [ sob paź 20, 2007 10:38 am ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
wysokie spalanie + problemy z przegrzewaniem sie tylnych glowic/cylindrow


Właśnie tego przegrzewania już doświadczyłem ... objawiło mi się tym że po około 200-250 km drogi (ciągłej jazdy) i zatrzymaniu nie chciał od razu odpalić, potrzebował niewielkiej chwili.

A spalanie niby miało być 6-7 (wg tabel producenta nawet 4.5 :D ) ale osobiście mam wrażenie że jest nieco inaczej i będę musiał się temu lepiej przyjrzeć. Pierwszym moim wrażeniem było że wciągnął mi 8, ale uwzględniam pierwsze chwile oswajania się z manetką :P

Autor:  GrześMoto [ pn paź 22, 2007 1:06 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Honde VF 750 S. Generalnie wygodny motocykl, troche ciezki , no i rama stalowa lata '80 ,takze ciezko latalo sie w szybkich lukach.


Jeżeli on jest ciężki to ja nie wiem co mam o moim GL`u powiedzieć. I w tym wypadku stwierdzenie o VF "Prawdziwy japoński turystyk" nie jest na miejscu [zlosnik]

Nie ma ciężkich motocykli, wszystko jest kwestią "wjeżdżenia się".

Pozdrawiam

Autor:  amatox [ pn paź 22, 2007 1:31 pm ]
Tytuł: 

GrześMoto pisze:
"Prawdziwy japoński turystyk"


to tylko taki żartobliwy zwrot :P
Motor rozpędza się do około 220 (przetestowane) po za tym ze względu na przyspieszenie kwalifikowałby się już pod wczesnego ścigacza ;) stąd taki zwrot - że szybki choć turystyk ;) W przeciwieństwie do ówczesnych ścigaczy ma on większy zbiornik i mniejsze zużycie paliwa (czyli większy zasięg)

Jego waga to dokładnie 218kg na sucho, na full zatankowany i zalany płynami 248kg, czyli liczę sobie jego wagę średnio 230-238 kg ;) co sprawia że faktycznie ciężko go jakąkolwiek metodą postawić na centralną nóżkę.

GrześMoto pisze:
nie wiem co mam o moim GL`u powiedzieć.


Jakieś 20-50 kg cięższy - w zależności od wersji.
Odpowiednio suchy i zalany do pełna z płynami.
Model Gold Wing z silnikiem 1000 - 20-30kg
Model Gold Wing z silnikiem 1100 - 30-50kg
Jakoś tak 8)

Ponad to GL jest bardziej turystyczny, mniejsze zużycie paliwa, mniejsza prędkość - pewnie przez masę. Jednak ma mniejszy zbiornik paliwa niż w/w VF 750 F o jakieś 5 litrów - co raczej może powodować wyjęcie go z półki turystyków [zlosnik] które raczej winny być dalekodystansowe.

GrześMoto pisze:
Nie ma ciężkich motocykli, wszystko jest kwestią "wjeżdżenia się".

No, co to to racja ;) w czasie jazdy i użytkowania na co dzień nie odczuwa się tak jego masy.

Sabre, czyli Honda VF 750 F, posiada zbiornik jeszcze mniejszy od GL (o chyba litr :P) - S jest ogólnie o kilka kilo lżejsza od F (zapewne przez te obudowy w które ubrana jest F oraz zmodyfikowaną konstrukcję silnika) - za to ma największe z w/w motocykli zużycie paliwa (bliskie 8 litrom/100km).

Autor:  GrześMoto [ pn paź 22, 2007 1:53 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jakieś 20-50 kg cięższy - w zależności od wersji.
Odpowiednio suchy i zalany do pełna z płynami.
Model Gold Wing z silnikiem 1000 - 20-30kg
Model Gold Wing z silnikiem 1100 - 30-50kg


hehe fajny <joke> :D:D
look na GL1200 Aspencade do tego dodaj ok 20kg na lampki, relingi i inne :)
minimum 100kg różnicy :D

Autor:  amatox [ pn paź 22, 2007 2:01 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

o mamusiu .... GL 1200

Toż to pół malucha .... 350kg .... a zresztą, jakie tam 100? ;P co najwyżej po 50 na nogę [zlosnik]

Autor:  witek-sec [ pn paź 22, 2007 2:14 pm ]
Tytuł: 

GrześMoto pisze:
Nie ma ciężkich motocykli, wszystko jest kwestią "wjeżdżenia się".


Zalezy gdzie sie chcesz wjezdzic ?
[zlosnik]

Np. BMW R1200GS mimo tego ze jest motocyklem enduro , w ciezki teren nie bardzo sie nadaje. Tak samo jak Gold Wing sie nie nadaje, do dojezdzania do pracy przez zakorkowane miasto.

To ze VF jest ciezka to podtrzymuje , teraz sprzety o pojemnosci 750 potrafia wazyc ponizej 150 kg.

Ale wiadomo jak juz sie jedzie , masa nie ma takiego znaczenia, z tym ze na ciezkich motocyklach typu Gold Wing podrozuje sie bardziej komfortowo.

Autor:  amatox [ pn paź 22, 2007 2:55 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
teraz sprzety o pojemnosci 750 potrafia wazyc ponizej 150 kg.


Przyznaję się :P jestem zboczony, osobiście preferuję wszystko co ciężkie 8) (naturalnie wyłącznie jeśli o maszyny chodzi [zlosnik] ) Jakby ta VF ważyła mniej, pewnie obszedłbym ją pogwizdując i nawet bym nie zerknął [cool]

Autor:  GrześMoto [ pn paź 22, 2007 3:05 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
Tak samo jak Gold Wing sie nie nadaje, do dojezdzania do pracy przez zakorkowane miasto.


eeee.. od poszerzania drogi ma się parskający głośny tłumik :D [zlosnik] No i gl ma tylko 107cm szerokościwięc prawie tyle co normalna kiera w innym moto.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/