MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
pojechałem po 190 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=29022 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ro2man [ wt paź 09, 2007 12:52 pm ] |
Tytuł: | pojechałem po 190 |
ale to był złom ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ wt paź 09, 2007 1:29 pm ] |
Tytuł: | |
bardzo zacny samochod - duuuuuuzy bagaznik. Wyglad, coz... |
Autor: | redy [ wt paź 09, 2007 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
Spoko samochód, ma parę zalet: silnik 1,8 (ja miałem 125 PS) bardzo ekonomiczny pali około 7,5 - 8,5 litra na 100 km, raczej niegazowalny, na pewno lepszy niż tdci, nawet się zbiera, choć trzeba go trzymać na obrotach. Fajne zawieszenie choć lecą tulejki (4 na tył, 4 na przód) nie aż tak drogie. Jakość wykonania - mój po przejechaniu 60tyś zaczął trzeszczeć jak diabli, miałem wrażenie że się coś rozleci, sprzedałem w diabły i kupiłem 12 lat starsze W124 300TD i jest o klasę lepiej. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | zegarek [ wt paź 09, 2007 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
W czym ten 1,8 jest tak na pewno lepszy od tdci? |
Autor: | ro2man [ wt paź 09, 2007 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
redy pisze: mój po przejechaniu 60tyś zaczął trzeszczeć jak diabli ![]() redy pisze: raczej niegazowalny już pytałem; zagazują zegarek pisze: W czym ten 1,8 jest tak na pewno lepszy od tdci?
to niby prawda, tzn są podkręcone na maxa i się lubia palić, poza tym tylko ON z shela lub BP |
Autor: | kokosz [ wt paź 09, 2007 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
Mój znajomy ma tego 125km,po ponad 100tys robił kapitalny góry |
Autor: | redy [ śr paź 10, 2007 8:20 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: W czym ten 1,8 jest tak na pewno lepszy od tdci?
nie wiem ile kosztuje remont głowicy i z czego on wynikał, jest szansa, że spowodowało to lpg - o tym słyszałem i dlatego swojego nie gazowałem, przy dużym samochodzie palącym 7 - 8 litrów benzyny dobra instalacja lpg (a tu niestety byle czego nie bardzo idzie włożyć) zwróci się po jakiś 40 tysiącach km, o ile niec nie walnie w między czasie.... co to tdci to koszty napraw układu zasilania, turbiny itd. są baaardzo wysokie , tu nie da rady ropką i pędzelkiem wymyć poskładać i śmigać ![]() zresztą IMO tdci, hdi, dci i inne ścierwo dobre jest w katalogach i prospektach, fajnie się tym śmiga do pierwszej awarii wtedy czar mija... |
Autor: | Monter [ śr paź 10, 2007 8:46 am ] |
Tytuł: | |
redy pisze: zegarek napisał:
W czym ten 1,8 jest tak na pewno lepszy od tdci? Fordy focusy, mondeo z silnikami TDCI są samochodami flotowymi kolejnych przeszłych lat. Bija na łeb Toyotę i inne japońce. W tych plebiscytach bierze sie pod uwagę wszystko - jak bezawaryjność, koszty zakupu, koszty napraw, amortyzację jak i spadek wartości. Są to niezłe silniki, które dobrze eksploatowane są oszczędne i długowieczne. Starsze motory 1.8 TD miały broblemy z przegrzewaniem któregoś cylindra. 1.8 benzyna z tego co słyszałem to żadna rakieta, ani wybitny skąpiec paliwowy - to niezły silnik. Nie jestem pewien - ale chyba mają plastikowe kolektory więc przed gazem trzeba je zmienić. Fajne, ogromne, bezbieczne auto. Gratulacje - oby się dobrze spisywał! Pozdrawiam pawel |
Autor: | holyfido [ śr paź 10, 2007 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Fajne, ogromne, bezbieczne auto. Nie przesadzacie z ta wielkoscia? Fordy focusy, mondeo z silnikami TDCI są samochodami flotowymi kolejnych przeszłych lat. Kolega ma tdci focusa 1,8 od nowosci i wymienial kolo dwumasowe (dwa razy) i cos przy rozruszniku. Martwi sie dosc mocno bo nie dobil jeszcze 150 tys km. |
Autor: | KajTan [ czw paź 11, 2007 9:42 am ] |
Tytuł: | |
Mialem sluzbowe Mondeo , a nawet dwa jednoczesnie ;) Kombi z silnikiem TDCi o mocy 130 KM i 6-cio biegowej skrzyni biegow. Hatchback mial 115KM i byl mlodsza wersja Transita (silniczek) - skrzynia piatka. W Hatchbacku poszly wtryski, bo byly starego typu. Po gwarancyjnej wymianie na nowe nie bylo z nim problemow. Kultura pracy zimnego silnika i gaszenia nw kazdym przypadku - uwlaczajaca. Pojemnosc gabloty - duza. Wrazenia jazdy, swietne, choc nie byly to az tak stabilne wozy przy naprawde wysokich predkosciach, jak wielowahaczowe Hondy tej samej, lub wiekszej klasy. Szczegolnie kombi, ktore mialo system samopoziomowania tylu. Tradycyjnie zardzewiale ranty wszystkich drzwi w kazdym z tych Mondeo - usuniete na gwarancji - i kilka drobnych niedogodnosci. Przednia ogrzewana elektrycznie szyba poszla od strony kierowcy (nie grzala). Wymiana trawal bardzo dlugo, ale to raczej wina serwisu ASO, ktorego nota bene juz nie ma . Zagazowane Mondeo Kombi z benzyna ma moja ksiegowa - gaz rozwalil glowice po 60 tys km. Naprawa wyniosla cos kolo 2,5oo zl.... ;( Na Twoim miejscu bralbym Mondeo, liczac sie, ze pewne drobne blahostki beda cie co jakis czas meczyc;) Ale w zamian otrzymasz wygodny i niezawodny woz. |
Autor: | broneq [ czw paź 11, 2007 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
A to kombi, 5D czy sedan? Bo jakoś nie wychwyciłem. Piszecie, że 1,8 pali 7,5? A to po trasie? Bo miałem Lagunę 1.8 16V 125KM i na trasie przy SPOKOJNEJ jeździe (do 110km/h nie szybciej!!) w 4 osoby plus lekki bagaż nie dało się zejść poniżej 8,5 (BEZ KLIMY!!) na trasie do Warny i z powrotem (3200km). Uznałem, że to masakrycznie dużo i sprzedaliśmy Renaulta i kupiliśmy A170CDI ![]() Co do gazowanie Forda to "krzyżyk na drogę". Zagazować Forda jest gorzej niż Mercedesa czy Volvo. Chyba tylko BMW jest równie oporne na gaz jak Ford. Jak to ma palić 7,5 / 100 to szkoda się pakować w DROGI gaz, który do tego drożeje w oczach (w Kraku już ponad 2,20). No chyba, że planujesz pojeździć nim ponad 100tys. ![]() |
Autor: | ro2man [ pt paź 12, 2007 10:05 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: A to kombi, 5D czy sedan? 5D broneq pisze: Co do gazowanie Forda to "krzyżyk na drogę". Zagazować Forda jest gorzej niż Mercedesa czy Volvo.
Wszystkim co w życiu jeździłem (o miałem tego trochę) zagazowałem. 124 też. Jeden gazownik wprost powiedział, że mi tego nie zrobi i już. Ale moja 124 jest dowodem na to że mercedes jeździ na gazie i to zupełnie bezproblemowo. Mondeo też pójdzie pod gaz, za sekwencje powiedzieli 2.500zł tyle, że musi być z jakimś lubryfikatorem ( ale nie ten dopochwowy ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |