MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Rozprężone silniki z USA.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28946
Strona 1 z 1

Autor:  Candy78 [ czw paź 04, 2007 11:57 pm ]
Tytuł:  Rozprężone silniki z USA.

Witam, mam takie pytanko. Wiem że mercedesy na rynek amerykański aby spełnić ich wymogi miały zmniejszoną kompresję do ok 9 (barów?). Znalazłem taką tabele:
http://home.hiwaay.net/~gbf/mbmodels.html
i wyglada że np w116 280s ma 120 kucy zamiast 160,
w126 560SEL ma 184 zamiast 240-260
w107 450SL 180 zamiast 220
czyli nieraz bardzo kiepawo, do tego zwykle miały większe spalanie.
(Nic dziwnego że rozwiną się tzw 'grey market' czyli auta bez kompresji sproawadzane z europy.)

Mam pytanie czy taki slnik można spowrotem 'skompresować' do wymaganego poziomu czyli chyba 12 bar?

Autor:  kuba124 [ pt paź 05, 2007 12:59 am ]
Tytuł: 

Candy78 pisze:
Mam pytanie czy taki slnik można spowrotem 'skompresować' do wymaganego poziomu czyli chyba 12 bar?

Przyznam, że się z czymś takim nie spotkałem. [zlosnik]

Autor:  heniekx [ pt paź 05, 2007 9:37 am ]
Tytuł: 

Candy78 pisze:
auta bez kompresji sproawadzane z europy

To zjawisko poojawiło się ostatnio także w naszym kraju [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Candy78 [ pt paź 05, 2007 9:48 am ]
Tytuł: 

heniekx pisze:
Candy78 pisze:
auta bez kompresji sproawadzane z europy

To zjawisko poojawiło się ostatnio także w naszym kraju [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Oczywiście chodziło o auta bez zmniejszonej kompresji ;)

Autor:  THC [ pt paź 05, 2007 2:35 pm ]
Tytuł: 

To jak , krótsze korbowody czy niższe tłoki szły za wielką wodę?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt paź 05, 2007 2:47 pm ]
Tytuł: 

panowie -najpierw prosze poszukac w necie i sie nauczyc co to jest.ciesnienie sprezania a co to jest STOPIEN SPREZANIA i jak to jest roznica.Potem można podjąć ta dyskusje. [zlosnik]

Autor:  Candy78 [ pt paź 05, 2007 3:45 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
panowie -najpierw prosze poszukac w necie i sie nauczyc co to jest.ciesnienie sprezania a co to jest STOPIEN SPREZANIA i jak to jest roznica.Potem można podjąć ta dyskusje. [zlosnik]


jak go zwał tak go zwał, wiadomo o co chodzi [zlosnik],pytanie czy da się zrobić takiego amrykańca aby był jak normalny europejczyk

Autor:  PK2 [ pt paź 05, 2007 7:17 pm ]
Tytuł: 

Tłoki. Płaskie tłoki.

Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ pt paź 05, 2007 7:20 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Tłoki. Płaskie tłoki.



a normalnie to niby sa wypukle?

Autor:  monster18.09 [ pt paź 05, 2007 8:00 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?

W WSK oczywiscie (w europejskiej WSK) [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  PK2 [ pt paź 05, 2007 10:10 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?


Tak. Dziękuję za pełne zaufania "niby" :-)

Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ sob paź 06, 2007 9:37 am ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?


Tak. Dziękuję za pełne zaufania "niby" :-)

Pozdrawiam


A ile silnikow samochodowych widziales rozebranych bo z moich obserwacji wynika , ze i owszem zdarzaja sie wypukle tloki ale nie jest to dosc czeste.

Autor:  witek-sec [ sob paź 06, 2007 10:38 am ]
Tytuł: 

Duzo tlokow rodzimej produkcji jest wypuklych np. PF 125 , rowniez tloki w silnikach dwusuwowych typu Wsk itp.
Mysle ze w USA stosuje sie silniki o nizszym stopniu sprezania , aby mogly jezdzic rowniez na paliwie o nizszej liczbie oktanowej.Taki "odprezony" silnik ma wieksza trwalosc, niz silnik o wysokim stopniu sprezania, a wiemy przeciez ze Amerykanie lubia duzo i daleko jezdzic. Takze taki amerykanski MB to jezdzi i jezdzi i ... jezdzi.

Autor:  PK2 [ sob paź 06, 2007 6:03 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
A ile silnikow samochodowych widziales rozebranych bo z moich obserwacji wynika , ze i owszem zdarzaja sie wypukle tloki ale nie jest to dosc czeste.


Nie widziałem ani jednego, ale mam bogatą literaturę. Niestety nie wychodzi mi załączenie zdjęcia, pokazałbym Ci kopię z manuala Mercedesa do silnika M110, gdzie są obok siebie dwa zdjęcia ze stosownymi podpisami. Jedno pokazuje płaski tłok (USA, niska kompresja), drugie wypukły tłok z dopiskiem, że to jest standardowy tłok silnika M110. Mogę Ci to wysłać e-mailem.

Więcej ufności :-)

Udało się załączyć zdjęcie:


Obrazek

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/