MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zuk, Nysa https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28723 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | TReneR [ pn wrz 24, 2007 5:39 pm ] |
Tytuł: | Zuk, Nysa |
Jaka instalacje mialy powyzsze samochody - 12V czy 24V? Pytanie stad, ze znalazlem pompke do spryskiwaczy od takiego wehikulu, ma ona 4ry koncowki (?!) i nie bylem pewien na jakie jest napiecie... a potrzebuje pompki o dobrej wydajnosci - a te wygladaja solidnie. |
Autor: | heniekx [ pn wrz 24, 2007 5:41 pm ] |
Tytuł: | |
12 V. Skąd to pytanie? |
Autor: | broneq [ pn wrz 24, 2007 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
12V, a wczesne modele to może nawet 6V ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Piątal [ pn wrz 24, 2007 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jakie napięcie to nie wiem, ale wiem, że jeden z żuków mojego Taty miał 3 biegi <lol> |
Autor: | wielki3333 [ wt wrz 25, 2007 9:04 am ] |
Tytuł: | |
Piątal pisze: jeden z żuków mojego Taty miał 3 biegi
chyba wszystkie miały do przodu 3 biegi |
Autor: | Piątal [ wt wrz 25, 2007 9:41 am ] |
Tytuł: | |
wielki3333 pisze: Piątal napisał:
jeden z żuków mojego Taty miał 3 biegi chyba wszystkie miały do przodu 3 biegi Nie wszystkie, bo mieliśmy kilka i tylko 1 miał 3 biegi. Nie o tym jest temat... Dla ścisłości od 76' roku robili większe silniki i 4 biegi, wczesniej były 3 biegowe... |
Autor: | TReneR [ wt wrz 25, 2007 10:02 am ] |
Tytuł: | |
Znalazlem pompke do spryskiwaczy do tych wehikkulow i nie bylem pewnien na jakie jest ona napiecie (ma 4ry styki?!). Wyglada solidnie - nie tak jak inne chinskie plastiki. |
Autor: | broneq [ wt wrz 25, 2007 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
Skrzynia 3-biegowa jest sporo mocniejsza od czwórki. Mój wujek miał nówkę Żuka i zmienił na 3-biegową i do dziś ma w garażu nie używaną czwórkę ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ wt wrz 25, 2007 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze pytanko - czy taka pompka jest glosna? Nie mam jej fizycznie, wiec nie mam jak sprawdzic. |
Autor: | Borys [ wt wrz 25, 2007 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
Mielismy tez kiedys Zuka, tego we wczesniejszej budzie, z wiekszymi reflektorami. 12V, 3 biegi do przodu, jeden w bok ![]() ![]() |
Autor: | KajTan [ śr wrz 26, 2007 9:50 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Skrzynia 3-biegowa jest sporo mocniejsza od czwórki. Mój wujek miał nówkę Żuka i zmienił na 3-biegową i do dziś ma w garażu nie używaną czwórkę [zlosnik] mimo, iż jego Żuk to już historia. Większość Żuków do lat '80 ma 3 biegi. Sorki za OT, ale w sumie to temat instalacji już rozwiązany [zlosnik]
Czytam i lekko sie zdziwilem, ze jaka jest?? Skoro w 3-biegowej i 4-biegowej ostatnie biegi sa bezposrednie, czyli takie same, i skoro jedna ma tych biegow mniej, to raczej logiczne, ze sa to dluzsze przelozenia. Jedynka w 3-biegowej to cos posredniego pomiedzy 1. i 2. w 4-biegowej... Moze bardziej elastyczne? Ale tylko w polaczeniu z dolnozaworowa jednostka .W zasadzie 3-ci bieg sluzyl wtedy od 30 do maksymalnej predkosci ;) Niestety dolniak mial tylko 50KM i palil kolo 12 litrow na sto... I 3biegowe skrzynie byly zawsze, kiedy sterowanie bylo pod fajera ;) |
Autor: | broneq [ śr wrz 26, 2007 12:24 pm ] |
Tytuł: | |
Kajtan: ja nie wiem jak to jest z praktyce. Mój wujek przez kilkanaście lat jeździł Żukiem i miał w nim skrzynię trójkę bo jak to określił była "mocniejsza od czwórki". Nie wiem co to w jego mniemaniu oznacza. Ale przełożenie na pewno było inne w 3 i 4 biegowej. Jeździłem dwoma Żukami z skrzynia 3 biegową i jednym z czwórką i ten ostatni na czwórce przy 60-70km/h pozawalał jeszcze rozmawiać w kabinie, podczas gdy w "trójkowych" już od 50km/h było straszliwie głośno ![]() |
Autor: | KajTan [ czw wrz 27, 2007 8:38 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Kajtan: ja nie wiem jak to jest z praktyce. Mój wujek przez kilkanaście lat jeździł Żukiem i miał w nim skrzynię trójkę bo jak to określił była "mocniejsza od czwórki". Nie wiem co to w jego mniemaniu oznacza. Mocniejsza, czyli bardziej odporna na zuzycie, lub tez odporniejsza na przeladowanie auta, kiedy wystepuja wieksze sily, a dlaczego, czytaj ponizej. broneq pisze: Ale przełożenie na pewno było inne w 3 i 4 biegowej. Jeździłem dwoma Żukami z skrzynia 3 biegową i jednym z czwórką i ten ostatni na czwórce przy 60-70km/h pozawalał jeszcze rozmawiać w kabinie, podczas gdy w "trójkowych" już od 50km/h było straszliwie głośno [zlosnikz]
3biegowe mialy proste zeby i byly laczona z DOLNOzaworowym silnikiem o mocy 50KM (oznaczenie silnika S20). 4biegowe mialy synchronizowany bieg 2, 3 i 4, laczone byly z GORNOzaworowym silnikiem o moocy 70KM. - oznaczenie S21) Silniki dolnozaworowe potrafily rozpedzic auto (Warszawe, Zuka, Nyse) do magicznych 105 kph, zas gornozaworowe az do 120-130 kph. za kazdym razem mowa o niezlej gorze i dluuugiej prostej. |
Autor: | TReneR [ czw wrz 27, 2007 9:07 am ] |
Tytuł: | |
Fajne te skrzynie w Zuku byla ale... moze jednak ktos wlaczal spryskiwacze w tym samochodzie i moze cos powiedziec o poziomie glosnosci pompki? |
Autor: | Xytras [ czw wrz 27, 2007 9:49 am ] |
Tytuł: | |
Składasz WC w kompie ze zalezy Ci na ciszy? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |