MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

akumulator w124-mały dylemacik
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28552
Strona 1 z 1

Autor:  Grzesiek87 [ sob wrz 15, 2007 10:40 pm ]
Tytuł:  akumulator w124-mały dylemacik

Witam.Posiadam w swoim starym samochodzie(vw passat) aku 68Ah,który kupiłem w tym roku w styczniu..., w moim nowym 8) 300D posiadam aku 72Ah,ale nie wiem z którego roku.I tu mam do was pytanie,założyć mniejsze aku z passata,czy jezdzić na tym co juz siedzi w mesiu ,czy aby 68Ah to nie bedzie zbyt mało do w124, no i trochę mi szkoda sprzedawać passata z nową baterią,podczas,gdy w mesiu siedzi stara... ;)

Autor:  broneq [ sob wrz 15, 2007 10:49 pm ]
Tytuł: 

300D to duża maszyna ... może jej braknąć mocy w zimie... Ja do Astry 1.7D miałem 72Ah ...
W wczesnych latach '90 mój Tata miał w 230E (124) akumulator za mały, ale to była benzynka, R4 i była garażowana ...
Takie moje dane 8)

Autor:  roadrunner [ sob wrz 15, 2007 10:53 pm ]
Tytuł: 

A jaki prad rozruchowy maja oba aku? Raczej optowalbym za nowym 68Ah choc czasem 5 letnia varta moze byc lepsza od nowego jenoxa.

Autor:  Grzesiek87 [ sob wrz 15, 2007 10:56 pm ]
Tytuł: 

musiałbym zobaczyć,
roadrunner pisze:
jaki prad rozruchowy


a jaki tak mniej wiecej byłby do przyjęcia?

Autor:  Prezeslaw [ ndz wrz 16, 2007 4:27 am ]
Tytuł: 

Ja mam W201 2.3 i powinienem mieć 62Ah, a bezproblemowo jeżdżę na 50Ah. Wstawiaj ten młodszy. Myślę, że prąd na rozruch nie powinien mieć mniej niż 400A. Poza tym możesz popytać w warsztatach (u jakiegoś elektryka). Niektórzy mają urządzenia pomiarowe do sprawdzania kondycji i wydajności akumulatora, więc jak znajdziesz kogoś z takim miernikiem, to możesz oba akumulatory porównać.

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz wrz 16, 2007 10:56 am ]
Tytuł: 

oj w dieselku .. to ja jednak bym myślał nad wiekszym aku ... i z "większym" prądem rozruchowym :) ... dieselki lubia powyzej 760A :)

Autor:  Prezeslaw [ ndz wrz 16, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

Może rzeczywiście prąd rozruchowy powinien być większy, ale te 4Ah mniej, niż zalecane nie powinny być juz problemem. Co do prądu rozruchowego, to najlepiej sprawdzić, jak było oryginalnie i nie schodzić bardziej niż 50A poniżej oryginalnego natężenia rozruchowego.

Autor:  Dariusz Suchorz [ wt wrz 18, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

Nowy aku 68 Ah będzie lepszy niż stary 72Ah.
Zobacz tylko jaki maja prąd rozruchowy, jesli nie ma za dużej różnicy załóż do merca ten nowy aku i już.

Autor:  BrunoGiamatti [ wt wrz 18, 2007 9:46 am ]
Tytuł: 

No tak no .. ale jak ma prąd rozruchowy 640A to ja nawet bym nie myślał o wstawianiu go do 300D

Autor:  Gerri [ wt wrz 18, 2007 8:54 pm ]
Tytuł: 

No i to całe Wasze pisanie to jest takie bardziej - teoretyczne.
- faktycznie młodszy akumulator może mieć większy prąd rozruchowy od starego; część płyt z wiekiem sie wykrusza, i prąd spada
-jeżeli silnik jest w dobrym stanie, i pali od razu - to kłopotów nie powinno być
-dużo zależy od charakteru jazd; dużo krótkich jazd źle wpływa na kondycję akumulatora
-dużo zależy od tego, czy używasz świec żarowych przy każdym zapalaniu silnika; one pobieraja dużo prądu
-dużo zależy od napięcia ładowania; najlepszy akumulator jeżdżony na dłuższych trasach może być niedoładowany
-dużo zależy od charakterystyki ładowania regulatora napięcia; Badziewny regulator powoduje, że alternator nie działa z pełną mocą, i ograniczanie prądu ładowania zaczyna się, zanim akumulator odzyska pełny stopień naładowania.
-dużo zależy od ilości odbiorników namiętnie używanych w czasie postoju pojazdu (webasto, sprzęt grający)

Ja bym przełożył. Jeżeli ma dobre parametry, i będzie ciągle w dostatecznym stopniu doładowany (a to mozna sprawdzić prymitywnym areometrem) i jeżeli auto to "golec"- to będzie na parę lat spokój

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/