MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
akumulator w124-mały dylemacik https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28552 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grzesiek87 [ sob wrz 15, 2007 10:40 pm ] |
Tytuł: | akumulator w124-mały dylemacik |
Witam.Posiadam w swoim starym samochodzie(vw passat) aku 68Ah,który kupiłem w tym roku w styczniu..., w moim nowym ![]() ![]() |
Autor: | broneq [ sob wrz 15, 2007 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
300D to duża maszyna ... może jej braknąć mocy w zimie... Ja do Astry 1.7D miałem 72Ah ... W wczesnych latach '90 mój Tata miał w 230E (124) akumulator za mały, ale to była benzynka, R4 i była garażowana ... Takie moje dane ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 15, 2007 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
A jaki prad rozruchowy maja oba aku? Raczej optowalbym za nowym 68Ah choc czasem 5 letnia varta moze byc lepsza od nowego jenoxa. |
Autor: | Grzesiek87 [ sob wrz 15, 2007 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
musiałbym zobaczyć, roadrunner pisze: jaki prad rozruchowy
a jaki tak mniej wiecej byłby do przyjęcia? |
Autor: | Prezeslaw [ ndz wrz 16, 2007 4:27 am ] |
Tytuł: | |
Ja mam W201 2.3 i powinienem mieć 62Ah, a bezproblemowo jeżdżę na 50Ah. Wstawiaj ten młodszy. Myślę, że prąd na rozruch nie powinien mieć mniej niż 400A. Poza tym możesz popytać w warsztatach (u jakiegoś elektryka). Niektórzy mają urządzenia pomiarowe do sprawdzania kondycji i wydajności akumulatora, więc jak znajdziesz kogoś z takim miernikiem, to możesz oba akumulatory porównać. |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz wrz 16, 2007 10:56 am ] |
Tytuł: | |
oj w dieselku .. to ja jednak bym myślał nad wiekszym aku ... i z "większym" prądem rozruchowym ![]() ![]() |
Autor: | Prezeslaw [ ndz wrz 16, 2007 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
Może rzeczywiście prąd rozruchowy powinien być większy, ale te 4Ah mniej, niż zalecane nie powinny być juz problemem. Co do prądu rozruchowego, to najlepiej sprawdzić, jak było oryginalnie i nie schodzić bardziej niż 50A poniżej oryginalnego natężenia rozruchowego. |
Autor: | Dariusz Suchorz [ wt wrz 18, 2007 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Nowy aku 68 Ah będzie lepszy niż stary 72Ah. Zobacz tylko jaki maja prąd rozruchowy, jesli nie ma za dużej różnicy załóż do merca ten nowy aku i już. |
Autor: | BrunoGiamatti [ wt wrz 18, 2007 9:46 am ] |
Tytuł: | |
No tak no .. ale jak ma prąd rozruchowy 640A to ja nawet bym nie myślał o wstawianiu go do 300D |
Autor: | Gerri [ wt wrz 18, 2007 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
No i to całe Wasze pisanie to jest takie bardziej - teoretyczne. - faktycznie młodszy akumulator może mieć większy prąd rozruchowy od starego; część płyt z wiekiem sie wykrusza, i prąd spada -jeżeli silnik jest w dobrym stanie, i pali od razu - to kłopotów nie powinno być -dużo zależy od charakteru jazd; dużo krótkich jazd źle wpływa na kondycję akumulatora -dużo zależy od tego, czy używasz świec żarowych przy każdym zapalaniu silnika; one pobieraja dużo prądu -dużo zależy od napięcia ładowania; najlepszy akumulator jeżdżony na dłuższych trasach może być niedoładowany -dużo zależy od charakterystyki ładowania regulatora napięcia; Badziewny regulator powoduje, że alternator nie działa z pełną mocą, i ograniczanie prądu ładowania zaczyna się, zanim akumulator odzyska pełny stopień naładowania. -dużo zależy od ilości odbiorników namiętnie używanych w czasie postoju pojazdu (webasto, sprzęt grający) Ja bym przełożył. Jeżeli ma dobre parametry, i będzie ciągle w dostatecznym stopniu doładowany (a to mozna sprawdzić prymitywnym areometrem) i jeżeli auto to "golec"- to będzie na parę lat spokój |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |