MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Saab 9-3 Opinie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28545 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | And [ sob wrz 15, 2007 4:44 pm ] |
Tytuł: | Saab 9-3 Opinie |
Witam, Ostatnio zainteresowała mnie marka Saab i model 93 w wersji 2.2 turbo diesel rocznik 2001. Autko szwedzkie podobno lepsze od Volvo ale ciekawi mnie kwestia niezawodności- czy jest ona porównywalna np. do W124 w dieselku |
Autor: | broneq [ sob wrz 15, 2007 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli w jakiś sposób Cię to usatysfakcjonuje to powiem tak: Poza Mercedesem przyjmuję do wiadomości jako potencjalnie moje auto właśnie SAAB'a i SUBARU. A konkretnie: Miałem styczność z SAAB'em 900 (tym z lat '80 i tym jednym z ostatnich, czyli praktycznie 9-3 pierwszej serii). Każdy SAAB jest niezawodny (czy lepszy od Volvo? Nie wiem, oba są fajne). Te starsze jednak są w całości SAAB'owskie, natomiast te nowsze to już GM. Czyli wiele części pasuje z Opla. W 900 (9-3) w zawieszeniu wiele elementów pasuje od Vectry B. Silnik 2.2 diesel to o ile się nie mylę również konstrukcja Opla (2.2DTI z Vectry C, Astry H). Czyli też dobry motor. Jednak SAAB to przede wszystkim silniki TURBO benzynowe. Te SAAB'y, którymi jeździłem oba miały silniki TURBO 2.0. Oba są SUPER, jednak spalanie na poziomie 11-12 litrów po mieście to taka średnia. Na trasie poniżej 10/100 spoko. ![]() Fajna marka i fajne auta ogólnie. Powodzenia! |
Autor: | zebda [ sob wrz 15, 2007 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik to konstrukcja od Opla 2,2 DTI 125 KM 280Nm... ...ojcec ma taki slinik w Vectrze C i powiem szczerze - do Polski jest to silnik juz baaardzo dobry, w zasadzie kiedy chcesz to wyprzedzasz... ...z tego co pamietam to Saab 9-3 (napewno ten obecny model) mial inaczej zestopniowana skrzynie, takze w porownaniu z Oplem byl szybszy do 100tki i bardziej elastyczny, ale wolniejszy max... ...silnik jest na lancuchu, do jego najczestrzych usterek mozna zaliczyc (przynajmniej w Oplu, podaje tez troche za forum vectry): - uszkadzajacy sie przeplywomierz, - pekajaca (robi sie malutka dziurka pekniecie) rure dolotu powietrza od intercoolera, - urywajace sie kolo pasowe napedzajace m.in. pompe wody (co 120-150 tys km, jest tak zrobione ze wystarczy wymiana tego kola i paska, nie niszczy to niczego wiecej w silniku, no ale unieruchamia samochod - to akrurat przydazylo sie mi) Pozatym Saab 9-3 (ostatni 5d) to Vectra B (podwozie) a Saab 9-3 (sedan) to zdecydowanie Vectra C. Ale, przynajmniej w przypadku Saaba 5d (starszego) sporo czesci bylo innych i czasami mozna sie naciac ze ta tania czesc z Vectry za cholere nie podejdzie do Saaba. Wiadome jest jedo Saaby nie znaja korozji. I nie wiem jak z 9-3, ale 9-5 przez lata cierpial na padajaca elektronike, ktorej nikt nie umial naprawic, nikt nie wiedzial czemu padla i czemu nagle sie naprawila... |
Autor: | WojtekW [ sob wrz 15, 2007 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: I nie wiem jak z 9-3, ale 9-5 przez lata cierpial na padajaca elektronike, ktorej nikt nie umial naprawic, nikt nie wiedzial czemu padla i czemu nagle sie naprawila...
dokładnie od kiedy przestano robić saaba 9000 do czasu kiedy saab związał się z Oplem. Wytłumaczenie jest proste - w tym czasie saab dość mocno współpracował z Citroenem. Ostani prawdziwy saab to 9000 (tak jak W124 w Mercedesie). Potem albo kupujesz Citroena, albo Vectrę ... przesiadka z Mercedesa (zwłaszcza z W201 lub W124) na takie autko może być rozczarowaniem. |
Autor: | broneq [ sob wrz 15, 2007 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
WojtekW pisze: ... przesiadka z Mercedesa (zwłaszcza z W201 lub W124) na takie autko może być rozczarowaniem. Tu w 100% się zgadzam. Ale nie ma takiego auta, z którym byłoby inaczej. Za to przesiadka z jakiegoś wynalazku włoskiego czy francuskiego na jakieś auto niemieckie czy właśnie skandynawskie jest zawsze super! ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 15, 2007 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
WojtekW pisze: Ostani prawdziwy saab to 9000
A ja myslalem ze 9000 to Fiat Croma ![]() |
Autor: | zebda [ sob wrz 15, 2007 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
A ja ze Alfa, a moze Lancia... ![]() ![]() Z ta elektronika to byly tez problemy juz za rzadow GM. 9-5 to konstrukcynie tez auto powiazane dosc mocno z Vectra B, ale Saab ma tam jakas autonomie....i przez jakies lata szczegolnie w Saabach 9-5 elektronika padala, i wstawala kiedy i jak chciala.... ...a pozatym do zeszlego roku to byly najbardziej stylowe auta z Europy (az zrobili im te obrzydliwe Facelifftingi a'la AreoX) ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 15, 2007 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: A ja ze Alfa, a moze Lancia...
Jeden pies ta sam plyta podlogowa i podzespoly... wloski chlam |
Autor: | zebda [ sob wrz 15, 2007 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
Nie pozwalam tak mowic Roadrunner.... ...ech to byly lata jakis 93 moze 94 rok, ojciec kupil Fiata Crome z Niemiec, rocznik '89 z przerysowanym blotnikiem...to byla bryka, wspomaganie, elektryczne szyby, biala tapicerka...A wnetrze? W124 to maluch przy tamtej przestrzeni... |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 15, 2007 10:47 pm ] |
Tytuł: | |
zebda pisze: W124 to maluch przy tamtej przestrzeni...
jak zalezy ci na przestrzeni jezdzij wozem drabiniastym takiego komfortu mozna oczekiwac po cromie ![]() |
Autor: | zebda [ sob wrz 15, 2007 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
Roadrunner jak pamietam Croma byla swietna ![]() ![]() |
Autor: | And [ ndz wrz 16, 2007 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
No to chyba odpuszczam 9-3 na rzecz W124 w dieselku. Swoją drogą auto ładne ale silnik opla w saabie to już nie wypada ![]() Co do Cromy nawet ta nowa robi wrażenie jak na fiata szkoda tylko że jest tylko w wersji kombi |
Autor: | zebda [ ndz wrz 16, 2007 1:11 pm ] |
Tytuł: | |
And ten silniczek jest baaaardzo fajny wg mnie....i na 100% nawet 300d nie zapewni ci takich osiagow...ten hula az milo (i to co w nim fajne jezdzi sie w nim na trasie w zakresie 2-3,5 tys obrotow i jezdzi sie baaardzo milo, a przy okazji spalanie na trasie wychodzi: - zwawo ale bez przegiec - ponizej 5,5 litra/100 km - zwawo z lekkim przegieciami - gdzies 5,7-5,9 litra/100 km - autostrada i jazda 160-180km/h - spalanie ok 6,5 jak tych 180 jest duzo to do 6,9l/100 - jazda miejska normalnie, ale zaleznie od sposobu jazdy 8-8,5l/100km Wszystkie te dane podaje z zawsze wlaczona klima. |
Autor: | And [ ndz wrz 16, 2007 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
W sumie to bardziej mi chodzi o niezawodność niż osiągi. Poza tym cały czas żyłem w przekonaniu że Saab to nadal Saab a nie zwykły składak. |
Autor: | WojtekW [ ndz wrz 16, 2007 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
No i saab nie pojedzie na mazucie rozcieńczonym olejem rzepakowym ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |