MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Obrotomierz 7 i 8 tys.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28485
Strona 1 z 1

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 9:02 pm ]
Tytuł:  Obrotomierz 7 i 8 tys.

Hej.
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.
Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa".
Ciekawi mnie jak jest z 320...

Autor:  TrickyKid [ śr wrz 12, 2007 9:26 pm ]
Tytuł: 

Oba silniki mają praktycznie tę samą moc, ale 3.0 ma max moment obrotowy niższy o ok 45 Nm w stosunku do 3.2. Z prostej matematyki wynika, że tym samym 300E-24 musi być kręcony przynajmniej o jakieś 15% szybciej, by osiągnąć porównywalne odejście. Pod koniec obrotomierza daje to różnicę prawie 1000 obr/min.

Autor:  Ikspe [ śr wrz 12, 2007 9:29 pm ]
Tytuł: 

300E-24 przy 3 litrach ma 220 koni, 320 tak samo z tym ze jak nazwa wskazuje silnik jest nieco większy i mniej wyżyłowany. może to jest przyczyną?

@edit nie zdążyłem skasować także sorry za powtórzenie

Autor:  aegm [ śr wrz 12, 2007 9:31 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.
Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa".
Ciekawi mnie jak jest z 320...


wlasciwie sam sobie juz prawie na to pytanie odpowiedziales! 300E-24 jest wyjatkowo wysokoobrotowym motorem i osiaga max moc az przy 6400obr./min i stad ma obrotomierz do 8tys. 320E osiaga max moc przy 5500obr/min. mam nadzieje ze pomoglem w sposob jasny [oczko] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
trocin pisze:
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.


ja wiem czy mocniejszy!obydwa maja tyle samo 220KM.

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 9:36 pm ]
Tytuł: 

Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki [zlosnikz]
OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi [zlosnik]

Autor:  TrickyKid [ śr wrz 12, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki [zlosnikz]
OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi [zlosnik]


Myślałeś może o kupnie Hondy z VTECiem, albo BMW z VANOSEM? Tam można znaleźć duuużo więcej zabawy z podchodzenia pod czerwoną krechę :)

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

No nie...
Interesuje mnie tylko MB, ale BMW z Vanosem jeździłem i przyznaję, rewelacja!
Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA [zlosnik]

Autor:  witek-sec [ śr wrz 12, 2007 10:18 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA

Polecam automata bez obrotomierza, np.200D
[zlosnik]
Uwage prosze skupic na drodze a nie na obrotomierzu :o

Autor:  trocin [ śr wrz 12, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

Dobre... [oczko]
Na kozackie zapędy najlepsze 200D automat [zlosnik]

Autor:  broneq [ śr wrz 12, 2007 10:37 pm ]
Tytuł: 

Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie". Jeżdżąc autami bez obrotka nauczyłem się jeździć do odcięcia. Szybko można się nauczyć przy jakich prędkościach odcina i jeździć tak, żeby na moment przed odcięciem zmieniać bieg. Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne [zlosnik]

Autor:  Emil200D [ czw wrz 13, 2007 1:53 am ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne [zlosnik]


Mówisz o wskazówce poziomu wachy?
Przy takiej jeżdzie na pewno zapiernicza [zlosnik]

Autor:  Borys [ pt wrz 14, 2007 10:36 pm ]
Tytuł: 

Nie przesadzajcie, toz to przeciez nie SLR McLaren, ktory przy v-max wypala zbiornik paliwa w 15min :)

Autor:  TrickyKid [ sob wrz 15, 2007 1:53 am ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie".

Zależy kto co lubi. Miałem okazję jeździć np nowym Civiciem Type-R... 5000 to dopiero połowa drogi, przy 5500 nabiera drugiego oddechu, a zapał gaśnie dopiero przy 9500. Następny bieg, i muzyka leci od nowa. Po pół godzinie stało się to naprawdę męczące, zwłaszcza że tak naprawdę nie przekłada się to na jakieś super osiągi. There's no remplacement for displacement, a VTEC to all of the lag, none of the turbo...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/