MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Obrotomierz 7 i 8 tys. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28485 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trocin [ śr wrz 12, 2007 9:02 pm ] |
Tytuł: | Obrotomierz 7 i 8 tys. |
Hej. Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr. Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa". Ciekawi mnie jak jest z 320... |
Autor: | TrickyKid [ śr wrz 12, 2007 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Oba silniki mają praktycznie tę samą moc, ale 3.0 ma max moment obrotowy niższy o ok 45 Nm w stosunku do 3.2. Z prostej matematyki wynika, że tym samym 300E-24 musi być kręcony przynajmniej o jakieś 15% szybciej, by osiągnąć porównywalne odejście. Pod koniec obrotomierza daje to różnicę prawie 1000 obr/min. |
Autor: | Ikspe [ śr wrz 12, 2007 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
300E-24 przy 3 litrach ma 220 koni, 320 tak samo z tym ze jak nazwa wskazuje silnik jest nieco większy i mniej wyżyłowany. może to jest przyczyną? @edit nie zdążyłem skasować także sorry za powtórzenie |
Autor: | aegm [ śr wrz 12, 2007 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr. Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa". Ciekawi mnie jak jest z 320... wlasciwie sam sobie juz prawie na to pytanie odpowiedziales! 300E-24 jest wyjatkowo wysokoobrotowym motorem i osiaga max moc az przy 6400obr./min i stad ma obrotomierz do 8tys. 320E osiaga max moc przy 5500obr/min. mam nadzieje ze pomoglem w sposob jasny ![]() trocin pisze: Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.
ja wiem czy mocniejszy!obydwa maja tyle samo 220KM. |
Autor: | trocin [ śr wrz 12, 2007 9:36 pm ] |
Tytuł: | |
Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki ![]() OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi ![]() |
Autor: | TrickyKid [ śr wrz 12, 2007 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki
![]() OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi ![]() Myślałeś może o kupnie Hondy z VTECiem, albo BMW z VANOSEM? Tam można znaleźć duuużo więcej zabawy z podchodzenia pod czerwoną krechę ![]() |
Autor: | trocin [ śr wrz 12, 2007 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
No nie... Interesuje mnie tylko MB, ale BMW z Vanosem jeździłem i przyznaję, rewelacja! Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA ![]() |
Autor: | witek-sec [ śr wrz 12, 2007 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA
Polecam automata bez obrotomierza, np.200D ![]() Uwage prosze skupic na drodze a nie na obrotomierzu ![]() |
Autor: | trocin [ śr wrz 12, 2007 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Dobre... ![]() Na kozackie zapędy najlepsze 200D automat ![]() |
Autor: | broneq [ śr wrz 12, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie". Jeżdżąc autami bez obrotka nauczyłem się jeździć do odcięcia. Szybko można się nauczyć przy jakich prędkościach odcina i jeździć tak, żeby na moment przed odcięciem zmieniać bieg. Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne ![]() |
Autor: | Emil200D [ czw wrz 13, 2007 1:53 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne
![]() Mówisz o wskazówce poziomu wachy? Przy takiej jeżdzie na pewno zapiernicza ![]() |
Autor: | Borys [ pt wrz 14, 2007 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Nie przesadzajcie, toz to przeciez nie SLR McLaren, ktory przy v-max wypala zbiornik paliwa w 15min ![]() |
Autor: | TrickyKid [ sob wrz 15, 2007 1:53 am ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie".
Zależy kto co lubi. Miałem okazję jeździć np nowym Civiciem Type-R... 5000 to dopiero połowa drogi, przy 5500 nabiera drugiego oddechu, a zapał gaśnie dopiero przy 9500. Następny bieg, i muzyka leci od nowa. Po pół godzinie stało się to naprawdę męczące, zwłaszcza że tak naprawdę nie przekłada się to na jakieś super osiągi. There's no remplacement for displacement, a VTEC to all of the lag, none of the turbo... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |