MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 2:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 12, 2007 9:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Hej.
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.
Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa".
Ciekawi mnie jak jest z 320...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Oba silniki mają praktycznie tę samą moc, ale 3.0 ma max moment obrotowy niższy o ok 45 Nm w stosunku do 3.2. Z prostej matematyki wynika, że tym samym 300E-24 musi być kręcony przynajmniej o jakieś 15% szybciej, by osiągnąć porównywalne odejście. Pod koniec obrotomierza daje to różnicę prawie 1000 obr/min.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 15, 2007 10:43 pm
Posty: 168
Lokalizacja: szczecin
300E-24 przy 3 litrach ma 220 koni, 320 tak samo z tym ze jak nazwa wskazuje silnik jest nieco większy i mniej wyżyłowany. może to jest przyczyną?

@edit nie zdążyłem skasować także sorry za powtórzenie

_________________
<u>190D</u> <u>2.5</u>automat
ex <u>190E</u> <u>2.0</u>manual
ex <u>190E</u> <u>1.8</u>manual


Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 9:30 pm przez Ikspe, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
trocin pisze:
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.
Z tego co widziałem, tylko 300E-24 ma obrotomierz do 8 tys., jeździłem nim i czułem że dopiero od 4 tys. wzwyż ma dobrego "kopa".
Ciekawi mnie jak jest z 320...


wlasciwie sam sobie juz prawie na to pytanie odpowiedziales! 300E-24 jest wyjatkowo wysokoobrotowym motorem i osiaga max moc az przy 6400obr./min i stad ma obrotomierz do 8tys. 320E osiaga max moc przy 5500obr/min. mam nadzieje ze pomoglem w sposob jasny [oczko] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
trocin pisze:
Prosiłbym o wyjaśnienie, dlaczego w 300E-24 jest obrotomierz do 8000 obr. a w mocniejszym 320 do 7000 obr.


ja wiem czy mocniejszy!obydwa maja tyle samo 220KM.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki [zlosnikz]
OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
trocin pisze:
Ok trochę mi się rozjaśniło, dzięki [zlosnikz]
OT Kocham kręcić obrotomierz do czerwonego pola i dlatego mnie to interesowało, trzeba mieć benzynę we krwi [zlosnik]


Myślałeś może o kupnie Hondy z VTECiem, albo BMW z VANOSEM? Tam można znaleźć duuużo więcej zabawy z podchodzenia pod czerwoną krechę :)

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 9:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No nie...
Interesuje mnie tylko MB, ale BMW z Vanosem jeździłem i przyznaję, rewelacja!
Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
trocin pisze:
Nie ma to jak patrzeć na obrotomierz przy zmianie biegu - CZERWONE - ZMIANA

Polecam automata bez obrotomierza, np.200D
[zlosnik]
Uwage prosze skupic na drodze a nie na obrotomierzu :o

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dobre... [oczko]
Na kozackie zapędy najlepsze 200D automat [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 12, 2007 10:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie". Jeżdżąc autami bez obrotka nauczyłem się jeździć do odcięcia. Szybko można się nauczyć przy jakich prędkościach odcina i jeździć tak, żeby na moment przed odcięciem zmieniać bieg. Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 1:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
broneq pisze:
Inna sprawa, że patrzenie na zapierniczającą wskazówkę jest fajne [zlosnik]


Mówisz o wskazówce poziomu wachy?
Przy takiej jeżdzie na pewno zapiernicza [zlosnik]

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 14, 2007 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Nie przesadzajcie, toz to przeciez nie SLR McLaren, ktory przy v-max wypala zbiornik paliwa w 15min :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 15, 2007 1:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
broneq pisze:
Zasadniczo każde seryjne auto z silnikiem benzynowym z wtryskiem paliwa ma "odcięcie".

Zależy kto co lubi. Miałem okazję jeździć np nowym Civiciem Type-R... 5000 to dopiero połowa drogi, przy 5500 nabiera drugiego oddechu, a zapał gaśnie dopiero przy 9500. Następny bieg, i muzyka leci od nowa. Po pół godzinie stało się to naprawdę męczące, zwłaszcza że tak naprawdę nie przekłada się to na jakieś super osiągi. There's no remplacement for displacement, a VTEC to all of the lag, none of the turbo...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl