MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[wszystkie z automatem] jaki bieg przy sprawdzaniu hamulców https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=28050 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | matrix [ czw sie 23, 2007 9:35 pm ] |
Tytuł: | [wszystkie z automatem] jaki bieg przy sprawdzaniu hamulców |
Na jakim biegu powinna być skrzynia podczas sprawdzania hamulców na rolkach przy corocznym przeglądzie? Chodzi mi o Drive i Neutral. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw sie 23, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
na N |
Autor: | Borys [ czw sie 23, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
N na bank! |
Autor: | bartekmw [ pt sie 24, 2007 12:34 pm ] |
Tytuł: | |
A dla czego na "N"? Przecież w normalnych warunkach (na ulicy) hamuje się na "D" najczęściej. |
Autor: | Egon [ pt sie 24, 2007 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
ciezko wyczuc o co kaman... ale na manualu nie sprawdza sie hamulcow na 1,2,3,4,5 tylko na luzie... ![]() |
Autor: | gepcio124 [ pt sie 24, 2007 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
To jest test hamulców, a nie hamowania. Tak myślę. ![]() |
Autor: | matrix [ pt sie 24, 2007 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
Egon pisze: ciezko wyczuc o co kaman...
dlaczego ciężko? pytanie jest jednoznaczne czy koła mają być napędzane przez rolki i motor czy tylko przez rolki, i jak to sie ma do ewentualnego zniszczenia skrzyni np w razie próby na biegu " D" |
Autor: | bartekmw [ sob sie 25, 2007 7:15 am ] |
Tytuł: | |
Egon pisze: na sprzegle a nie na luzie...
Dla hamulców, to jest to samo, koła są napędzane tylko przez podłoże. W manualnej skrzyni do zatrzymania samochodu dochodzi przy rozłączonych kołach od układu napędowego (wciśnięte sprzęgło, lub skrzynia na luzie), a w automacie - silnik nawet na postoju oddziałuje na koła. Mije pytanie "dla czego" miało na celu uzyskanie informacji co jest przyczyną takiego, a nie innego działania, bo nie wierzę, że ktoś, kto ustalił, że ma być na "N" kierował się tylko "bo sprawdzane są hamulce, a nie silnik", albo "bo w manualnej się sprawdza na luzie", czy czymś w tym rodzaju. Może sprecyzuję tu swoje pytanie: 1. Czy ustawienie wybieraka w pozycji "N", lub "D" ma wpływ na wynik pomiaru? Jeśli tak, to jaki? Z jakiej przyczyny? 2. Czy wykonanie tego pomiaru na "D" może doprowadzić do uszkodzeń, jeśli tak, to jakich i jaki byłby wtedy mechanizm prowadzący do uszkodzeń? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |