MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 4:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 17, 2007 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Koledzy namawiają mnie na wyjazd do Holandii. Z mojego miasta mam jakies 1200km w jedną strone. Nigdy nie bylem tym autem dalej niz 300km w jedna strone i nigdy za granica wiec troszke sie obawiam gdyz auto ma juz 18 lat i 460000km przebiegu. Chcialbym sie dowiedziec jak mozna sie przygotowac do takiej trasy, co sprawdzic i jak zappobiedz ewentualnej awarii. Auto ogolnie jest w dobrej kondycji, ladnie pali i przyspiesza, ale jednak troszke obawiam sie jechac tak daleko.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Chcialbym sie dowiedziec jak mozna sie przygotowac do takiej trasy

Wykupic na granicy ubezpieczenie od awarii. W razie W albo naprawia do pewnej kwoty, albo sciagna do Polski.

Ja pojechalem swoja 200D 900 km do Niemiec, odbylo sie bez niespodzianek

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 10:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:53 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Torzym
Panowie, ja też bym chcial wiecej informacji, poniewaz swoja 123 w najblizszym czasie wybieram sie do Edynburga. Kazda informacja sie przyda, nawet ta najmniejsza.



Pozdrawiam

_________________
Alkoholowi i kobietom mówimy stanowczo: czemu nie?!

W123 240 `83 Lady

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Trasa to trasa, nawet nowe auta potrafia sie rozsypac, nie mowiac juz o naszych staruszkach 8)
Ja bym sprawdzil plyny: poziom oleju, plynu hamulcowego, chlodniczego.. do tego trzeba miec wszystkie elementy wyposazenia: apteczke, gasnice( sprawdzic date waznosci), trojkat i zaopatrzybym sie w kamizelke, nie kuloodporna, ale taka odblaskowa [oczko] , bo w niektorych krajach jest wymagana, a w przypadku awarii w nocy moze byc przydatna. Mozna wziac pare najpotrzebniejszych kluczy - w beczce wiadomo: nr 13,17,22 - te trzy rozmiary gwarantuja mozliwosc rozebrania polowy auta ;)
kiedys, w beczce, wozilem ze soba jedna rurke, ta od pompy do wtryskow - wiem ze to dziwne, ale w kolobrzegu rabnela, i gdyby nie zapas to byloby ciezko.
zreszta, kazdy zna swoje auto, a niespodzianki niestety sie zdarzaja,
takze polecam zaopatrzyc sie w szczescie, to na bank sie przyda [smiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Przed dluzsza trasa dobrze jest :

- sprawdzic stan opon i cisnienie w ogumieniu (w zapasowym tez)
- na autostradzie i z bagazem zalecane +0,3 Atm (patrz tabliczka np. na wlewie paliwa )
- sprawdzic poziom oleju , plynu chlodniczego , oleju w ASB ,plynu do spryskiwaczy
- w starszych np. zgnitych autach sprawdzic czy jest mozliwosc wymiany kola za pomoca lewarka :o
- oczywiscie : apteczka , "wazna" gasnica , trojkat , kamizelka odblaskowa,lewarek , klucz do kol
- wyczyscic szyby
-sprawdzic swiatla


I ... w droge

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Najlepsze jest ubezpieczenie, później długo, długo nic, a potem:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... r%F3%BF%2A

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Rybaczenkow pisze:
ladnie pali i przyspiesza,


sorry, ze troche poza tematem, bo juz wlasciwie poprzednicy napisali kilka pozytecznych rad, ale ja tak od siebie: MB na dieslu(wolnossacym) nie "przyspiesza" tylko nabiera predkosci. [oczko]
przyspieszc moze np.BMW M albo S600... [smiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Jeżeli auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym to nic nie powinno się dziać. W poście przytoczonym powyżej jest dużo przydatnych rzeczy, które można zabrać. Najlepiej mieć zawsze trochę zapasowej gotówki.
Dobrym rozwiązaniem może być też wydrukowanie tego wątku.
Jako ciekawostkę mogę przytoczyć przypadek z ostatniego tygodnia, kiedy to znajomy odwoził do Magdeburga rodzinę, która wybrała się 3 miesięcznym Chryslerem na wycieczkę po Europie. W aucie urwał się korbowód i zrobił ogromną dziurę w bloku [szalone]

P.S. Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc [zlosnik]

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 11:57 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Daimler pisze:
nawet ta najmniejsza.

Ja sprawdziłbym układ przeniesienia napędu (przeguby wału, podpora, półosie, a także łożyska kół, bo niestety one jak klękną, to nawet na sznurku nie ma jazdy i tylko platforma zostaje [szalone] ) W E na dlugie trasy, nauczony smutnym doświadczeniem zabieram 1 świeczkę, przewód WN, paluszek) w D 2 Żarówki (świece), w kufrach zawsze jest jakiś pasek klinowy niekoniecznie nowy (bo lepiej jechać na strym, niż stać z zerwanym) kawałek węża gumowego (parę średnic do układu chłodzenia, opaski zaciskowe) kilka kluczy [zlosnik]
Sprawdzam zawartość apteczki:
1. regulator napięcia
2. poksylina mała
3. drut
4. taśma izolacyjna
5. bezpieczniki
6. żarówki (te do leflektorów i lamp) [zlosnik]
7. Więcej miejsca nie ma, bo moja żonka jedzie ze mną, a tłumik i tak ciągnę po drodze [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
paliwo tankuj w Holandii jest tańsze niż w D.

aegm pisze:
MB na dieslu(wolnossacym) nie "przyspiesza" tylko nabiera predkosci.


Bo wiesz np 200D wącha paliwo, a benzyniaki je połykają [zlosnikz]
Mój 200D na 70 litrowym baku przyjechał z Belgii do domu (1300km) na jednym baku [zlosnikz]

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 1:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oprocz tego co wyzej;
Komplet zarowek zapasowych (wymagane przepisami w niektorych krajach).
Latarke, kawalek folii, zeby na mokrym asfalcie nie lezec ;-D
Zdejmij glowke haku.
Przejsciowke LPG

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 8:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
TReneR pisze:
Oprocz tego co wyzej;

Przejsciowke LPG


do 300D jak znalazł :lol: :lol: :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 9:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
Zabierz litr oleju silnikowego ze sobą, żeby w razie gdy masz ubytki to dolać, wode np 2 litry, chodź jest dostępna na każdej stacji lub postoju może się przytrafić tak że możesz nie dojechać... Jeżeli masz dojazdówke to zabierz normalne koło zapasowe, klucze i podstawowe wyposażenie to wiadomo.

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 17, 2007 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 9:36 pm
Posty: 435
Lokalizacja: [PSZ] Szamotuły
a gdzie kolega sie dokladnie wybiera?
ja forumowiczow pozdrawiam z emmen niedaleko granicy niemieckiej ;)
fotorelacja wkrotce :)

_________________
C180 T-Model 98'
Mondeo mk4 2.0 PB 08'
C3 1.1 PB 12'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 18, 2007 10:52 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz woz i smialo jedz. W zasadzie nie bralbym nic poza zarowkami, podstawowymi kluczami (o ile umiesz z nich skorzystac) ze soba. Jak ma sie cos zepsuc to i tak zepsuje sie nie to czego bedziesz oczekiwal. Gdzie nie pojedziesz to kupisz bez problemu czesci zapasowe (czesto taniej niz w Kaczorlandzie). Kiedys regularnie jezdzilem 20 letnim 240D 1200km i nic sie nie dzialo, a nawet jak cos sie dzialo (to zauwazylem to po przyjezdzie:). Obecnie 17 letnie 190d z 900km nic sobie nie robi:)

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl