MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes dostawczy https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27908 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | /8 [ śr sie 15, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | Mercedes dostawczy |
Witam! Jako że nie bardzo jestem jeszcze w temacie a chciałbym się zorientować w paru sprawach więc piszę. Ogólnie sytuacja wygląda następująco, zakładamy że szukam jakiegoś Mercedesa dostawczego. Blaszak na 2 lub 3 osoby, do 3,5t żeby z kat. B można było bez problemu śmigać. Myśleliśmy wstępnie o czymś takim jak MB 308, 310, 208 czy 207 i inne - ogólnie coś jakoś 10 czy 15 letnie. I tu przechodzimy do nurtujących mnie spraw. Rzecz najważniejsza tj silnik. Jakie tam wogóle były montowane i co jest warte polecenia? Jakie silniki są najbardziej ekonomiczne i długowieczne? Coś na wzór 240D z w123 ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kichcio [ śr sie 15, 2007 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
1. Posiadam 210D z roku 95, natomiast sasiad 310D. 2. Mam silnik o poj. 2.9 - 5 cylindrow, byly tez chyba 2.4 i 2.3 3. Oprocz wymiany uszczelki pod miska olejowa i srub przy wybieraku zmiany biegow nie robilem przy nim nic, naturalnie pomijam kwestie materialo eksploatacyjnych. To, co ludzi sie w tych samochodach psuc, to chyba podpora walu, u mnie zaczyna byc ja czasem slychac, ale nalezy wymienic i jest spokoj na nastepne 500 tys km ![]() 210D - koła 14", natomiast 310D ma juz 15". |
Autor: | maxtro [ śr sie 15, 2007 11:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam sprinterka 208D 2,3D pali ok 7,5l/100km w trasie bez obciążenia. Jest trochę mułowaty ale nie do zdarcia, 208 to najtrwalsze silniki w Sprinterkach z reszta przed małą modyfikacją montowane w kaczkach od 1991. Mój ma już koła 15" |
Autor: | sobolini [ czw sie 16, 2007 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
witam, mamy ze znajomym na spolke 207D z silnikiem 2.4D z w123. samochod nie do zdarcia, ogolnie ledwo sie kupy trzyma ale jak komus nie przeszkadza halas i calkowity brak komfortu to smialo polecam ( najlepiej tak do 70km/h ). nasza sztuka ma przejechane z miliard kilometrow, ma chlodnice z duzego fiata, stacyjke i siedzenia z transita, korek wlewu paliwa od poczciwego Komara i ogolnie jak go kupilismy to wlasnie same patenty bardzo "spolszajace" jakby nie patrzec to niemieckie auto byly ( i niestety sa, bo boje sie tego troszke ruszac ). auto caly czas jezdzi, nie wyglada "wogóle", jedyne czego potrzebuje to zapasu 10 litrów "frytek" na 100km. taka sztuka, hehe: ![]() |
Autor: | nagro [ czw sie 16, 2007 7:38 pm ] |
Tytuł: | |
maxtro pisze: Jest trochę mułowaty ale nie do zdarcia, 208 to najtrwalsze silniki w Sprinterkach z reszta przed małą modyfikacją montowane w kaczkach od 1991.
Hmm... Podobną opinię słyszałem o silnikach 212D i 312D (silnik chyba ten sam)... Mógłby ktoś mi to zweryfikować ? |
Autor: | MercSwir [ czw sie 16, 2007 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
My mamy 207D 78'. Silnik już z mechaniczną pompą, był przekładany bo w poprzednim przy 800 000 km pękł wał korbowy. Teraz na nowym silniku mamy ok 300 000 km i raz tylko wymieniliśmy pompe wody. Słabym punktem jest stacyjka i kombajn ( kierunkowskazy itp). Jeśli chodzi o to czy jest mułem to sie nie zgodze. Ma bardzo krótkie biegi i ma wykop nie z tej ziemi. Ale na 130 już koniec. To nie auto to wyścigów tylko do pracy. Max koleś wpakował w niego 2 tony ![]() sobolini pisze: stacyjke i siedzenia z transita
Daj fotki patentu. |
Autor: | sobolini [ czw sie 16, 2007 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
masz racje. najwazniejszym punktem jest blacha. w naszym Mesiu blachy po prostu nie ma. jak przy zaladowanym aucie postawisz samochod na nierownym terenie i otworzysz tylne drzwi ( bocznych sie nie otworzy. zaspawane ) to juz ich potem nie zamkniesz, bo "futryna" z kwadratowej zmienia sie w romb... ale jezdzi i zarabia na siebie. fotki foteli, stacyjki i wspomnianej wajchy od mrugaczy ( transit ) wkleje przy okazji. auto ma tyle patentow ze niezla ksiazke moznabylo by napisac... w koncu 30 lat juz robi w Polsce to niejeden badylarz mial pole do popisu. |
Autor: | /8 [ pt sie 17, 2007 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, maxtro pisze: Ja mam sprinterka 208D 2,3D pali ok 7,5l/100km w trasie bez obciążenia. Jest trochę mułowaty ale nie do zdarcia, 208 to najtrwalsze silniki w Sprinterkach z reszta przed małą modyfikacją montowane w kaczkach od 1991.
myślałem że 208 to było jakieś oznaczenie modelu a nie silnika. Jeśli więc mówimy o 208 to chodzi o silnik 2,3D ? No i kolejne moje pytania ![]() A może ktoś ma możliwości podania / sprawdzenia mi wymiarów przestrzeni ładunkowej ? Z tego co patrzyłem to w grę wchodziło by coś z tego zestawu: MB 207/ 208/ 210/ 308/ 310. Bardziej wersja przedłużana - tj z 3 przęsłami - bodajże "furgon" wchodziła by w grę. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |