MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 29, 2007 1:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 20, 2007 3:23 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań (Konin)
Witam Was.
Ostatnio spotkałem się z takim sposobem zmniejszania temperatury silnika, przez włączanie ciepłego nawiewu kabiny. Pomyślałem, że to jakiś mit, ale potwierdził to kiedyś pewien kierowca rajdowy w programie telewizyjnym.
Chciałem Was zapytać o zdanie. Na ile skuteczna jest taka technika i czy jest to zależne od jakiś czynników.
Bardzo mnie to zaciekawiło czy to w ogóle zdaje egzamin.
Dzięki za odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam

W210 220 CDI Classic 1999r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 1:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
A wiesz, jak jest zbudowana nagrzewnica i na czym polega jej działanie? To taka chłodnica, która oddaje ciepło do środka auta.
To nie żaden mit, tylko święta prawda.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 1:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
zasada jest bardzo prosta otwierasz nagrzewnicę to zwiększasz pojemność obiegu chłodzącego. Oczywiście działa!! jak jechałem busem (207d) z lawetą to dawało to jakieś -10stC, przy temp. zewnętrznej ok 30stC. Nie pytaj tylko o temperaturę w środku w aucie [zlosnik] ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
tez potwierdzam jak miałem wypadek i rozleciał mi sie wentylator od chłodnicy a chłodnica ocalała to wracałem 20km do domu na ogrzewaniu i temperatura nie przekroczyła mi 90stopni

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 17, 2007 11:40 am
Posty: 209
Lokalizacja: Opole
Ja mam problemy z wisco i jak sie wskaznik za daleko podniesie wlaczam ogrzewanie. Grzeje troche :evil: w pojezdzie ale co zrobic silnik wazniejszy.

_________________
201018 93`


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 3:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Spróbuj przy jeszcze nienagrzanym silniku (tak koło 75 stopni) właczyc ogrzewanie na max a zobaczysz, że wskazówka temperatury opadnie :)

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 10:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
jak tak jechałem z jeleniej góry do rawicza jak załatwiłem w górach głowice w w201. Pomagało, dzięki temu martwy silnik jak zombi ciągnął gwiazdkę do domu [zlosnik]

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 11:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Działa ,działa ...
Jak zdechło visco w moim Fordzie na niemieckich autostradach w 35 upale tym sposobem dojechałem bez problemu...

Ogrzewanie na max,nawiew na szybę i boczne szyby w dól -myślałem ze się wykonczę ale dałem radę...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 20, 2007 3:23 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań (Konin)
Ok.
Dzięki za potwierdzenie.
Wiem jak działa nagrzewnica, ale nigdy nie byłem świadomy, że ma aż taką wydajność. Przyda się ta informacja.
Dzięki za udział w dyskusji.

_________________
Pozdrawiam



W210 220 CDI Classic 1999r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 29, 2007 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
ak zdechło visco w moim Fordzie na niemieckich autostradach

Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 11:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
holyfido pisze:
Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

Wiem że to dziwnie brzmi ale tak wlaśnie było.
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony i wytwarza pewnie wiecej ciepła-układ z uszkodzonym visco był nie wydajny pomimo intensywniejszego przeplywu powietrza.
Zresztą ciekawe jaka ma temperaturę powietrze tuz z nad goracego asfaltu -myślę że jakieś 60stC.

Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.
W 280E mam nowe visco....i nie musialem włączać ogrzewania hehe.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 12:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
marcin280e pisze:
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony


zgadza sie bedzie sie grzac bo dla 207 to pewnei Vmax albo i powyzej, szczegolnie jazda z przyczepa jednak sprawna chlodnica powinna sobie z tym poradzic wzrost temp bedzie ale nie na tyle zeby trzeba bylo ogrezwanie uruchamiac


Cytuj:
Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.


Chyba masz choldnice nie drozna, mialem podobne objawy i ustapily po wymianie chlodnicy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 2:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Heheh tez mnie spotkała przyjemność jazdy w korku z włączonym ogrzewaniem,w lipcu :)
Dało radę utrzymać coś w okolicach 100 stopni,w środku pewnie 60 % z tego :) :)


Ale silnik uratowany .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 2:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
roadrunner pisze:

Chyba masz choldnice nie drozna, mialem podobne objawy i ustapily po wymianie chlodnicy.


Chłodnica sprawna 100%-po wymianie rdzenia na nowy.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 30, 2007 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
marcin280e pisze:
holyfido pisze:
Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

Wiem że to dziwnie brzmi ale tak wlaśnie było.
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony i wytwarza pewnie wiecej ciepła-układ z uszkodzonym visco był nie wydajny pomimo intensywniejszego przeplywu powietrza.
Zresztą ciekawe jaka ma temperaturę powietrze tuz z nad goracego asfaltu -myślę że jakieś 60stC.

Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.
W 280E mam nowe visco....i nie musialem włączać ogrzewania hehe.

Potwierdzam na przykladzie 124 250TD. Jakis czas jezdzil z uszkodzonym wisco. Latem max. 140km/h na autostardzie z otworzonym calkowice grzaniem- temp. pod 100st.C. Ta sama temp. byla przy 100 km/h i lekko uchylonej jednej stronie. Po wymianie wisco problem zanikl.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl