MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zmniejszanie temperatury silnika nawiewem -Prawda czy mit
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27537
Strona 1 z 2

Autor:  Ukasz [ ndz lip 29, 2007 1:42 pm ]
Tytuł:  Zmniejszanie temperatury silnika nawiewem -Prawda czy mit

Witam Was.
Ostatnio spotkałem się z takim sposobem zmniejszania temperatury silnika, przez włączanie ciepłego nawiewu kabiny. Pomyślałem, że to jakiś mit, ale potwierdził to kiedyś pewien kierowca rajdowy w programie telewizyjnym.
Chciałem Was zapytać o zdanie. Na ile skuteczna jest taka technika i czy jest to zależne od jakiś czynników.
Bardzo mnie to zaciekawiło czy to w ogóle zdaje egzamin.
Dzięki za odpowiedzi.

Autor:  ghost2255 [ ndz lip 29, 2007 1:47 pm ]
Tytuł: 

A wiesz, jak jest zbudowana nagrzewnica i na czym polega jej działanie? To taka chłodnica, która oddaje ciepło do środka auta.
To nie żaden mit, tylko święta prawda.

Autor:  Sokol [ ndz lip 29, 2007 1:49 pm ]
Tytuł: 

zasada jest bardzo prosta otwierasz nagrzewnicę to zwiększasz pojemność obiegu chłodzącego. Oczywiście działa!! jak jechałem busem (207d) z lawetą to dawało to jakieś -10stC, przy temp. zewnętrznej ok 30stC. Nie pytaj tylko o temperaturę w środku w aucie [zlosnik] ;)

Autor:  mercedes124_1987 [ ndz lip 29, 2007 1:56 pm ]
Tytuł: 

tez potwierdzam jak miałem wypadek i rozleciał mi sie wentylator od chłodnicy a chłodnica ocalała to wracałem 20km do domu na ogrzewaniu i temperatura nie przekroczyła mi 90stopni

Autor:  badu [ ndz lip 29, 2007 2:02 pm ]
Tytuł: 

Ja mam problemy z wisco i jak sie wskaznik za daleko podniesie wlaczam ogrzewanie. Grzeje troche :evil: w pojezdzie ale co zrobic silnik wazniejszy.

Autor:  BoogieCE [ ndz lip 29, 2007 3:26 pm ]
Tytuł: 

Spróbuj przy jeszcze nienagrzanym silniku (tak koło 75 stopni) właczyc ogrzewanie na max a zobaczysz, że wskazówka temperatury opadnie :)

Autor:  Martini [ ndz lip 29, 2007 10:13 pm ]
Tytuł: 

jak tak jechałem z jeleniej góry do rawicza jak załatwiłem w górach głowice w w201. Pomagało, dzięki temu martwy silnik jak zombi ciągnął gwiazdkę do domu [zlosnik]

Autor:  marcin280e [ ndz lip 29, 2007 11:05 pm ]
Tytuł: 

Działa ,działa ...
Jak zdechło visco w moim Fordzie na niemieckich autostradach w 35 upale tym sposobem dojechałem bez problemu...

Ogrzewanie na max,nawiew na szybę i boczne szyby w dól -myślałem ze się wykonczę ale dałem radę...

Autor:  Ukasz [ ndz lip 29, 2007 11:33 pm ]
Tytuł: 

Ok.
Dzięki za potwierdzenie.
Wiem jak działa nagrzewnica, ale nigdy nie byłem świadomy, że ma aż taką wydajność. Przyda się ta informacja.
Dzięki za udział w dyskusji.

Autor:  holyfido [ ndz lip 29, 2007 11:33 pm ]
Tytuł: 

ak zdechło visco w moim Fordzie na niemieckich autostradach

Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

Autor:  marcin280e [ pn lip 30, 2007 11:39 am ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

Wiem że to dziwnie brzmi ale tak wlaśnie było.
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony i wytwarza pewnie wiecej ciepła-układ z uszkodzonym visco był nie wydajny pomimo intensywniejszego przeplywu powietrza.
Zresztą ciekawe jaka ma temperaturę powietrze tuz z nad goracego asfaltu -myślę że jakieś 60stC.

Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.
W 280E mam nowe visco....i nie musialem włączać ogrzewania hehe.

Autor:  roadrunner [ pn lip 30, 2007 12:58 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony


zgadza sie bedzie sie grzac bo dla 207 to pewnei Vmax albo i powyzej, szczegolnie jazda z przyczepa jednak sprawna chlodnica powinna sobie z tym poradzic wzrost temp bedzie ale nie na tyle zeby trzeba bylo ogrezwanie uruchamiac


Cytuj:
Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.


Chyba masz choldnice nie drozna, mialem podobne objawy i ustapily po wymianie chlodnicy.

Autor:  THC [ pn lip 30, 2007 2:05 pm ]
Tytuł: 

Heheh tez mnie spotkała przyjemność jazdy w korku z włączonym ogrzewaniem,w lipcu :)
Dało radę utrzymać coś w okolicach 100 stopni,w środku pewnie 60 % z tego :) :)


Ale silnik uratowany .

Autor:  marcin280e [ pn lip 30, 2007 2:31 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:

Chyba masz choldnice nie drozna, mialem podobne objawy i ustapily po wymianie chlodnicy.


Chłodnica sprawna 100%-po wymianie rdzenia na nowy.

Autor:  Stomek [ pn lip 30, 2007 4:42 pm ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
holyfido pisze:
Troche dziwne, to co piszesz jest. W czasie jazdy z duzymi predkosciami chlodnica oddaje sporo ciepla i nie potrzebuje wsparcia w postaci wymuszania przeplywu chlodziwa.

W korkach i na postoju to inna rzecz :)

Wiem że to dziwnie brzmi ale tak wlaśnie było.
Przy prędkościach rzedu 80km/h problem z przegrzewaniem sie silnika nie występował jednak powyzej 120km/h silnik jest mocniej obciążony i wytwarza pewnie wiecej ciepła-układ z uszkodzonym visco był nie wydajny pomimo intensywniejszego przeplywu powietrza.
Zresztą ciekawe jaka ma temperaturę powietrze tuz z nad goracego asfaltu -myślę że jakieś 60stC.

Identyczna zalezność obserwowałem równiez w moim 280E-przy normalnej jeżdzie temperatura silnika wynosi 80st a powyżej 140 km/h 90st pomimo większej wentylacji.
W 280E mam nowe visco....i nie musialem włączać ogrzewania hehe.

Potwierdzam na przykladzie 124 250TD. Jakis czas jezdzil z uszkodzonym wisco. Latem max. 140km/h na autostardzie z otworzonym calkowice grzaniem- temp. pod 100st.C. Ta sama temp. byla przy 100 km/h i lekko uchylonej jednej stronie. Po wymianie wisco problem zanikl.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/