MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pytanie a'la MozgoKat odnosnie MB... :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27411 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lestek10 [ sob lip 21, 2007 10:47 pm ] |
Tytuł: | Pytanie a'la MozgoKat odnosnie MB... :) |
Hej! ![]() Spojrzalem dzisiaj na swoje W201, i tak sie gleboko zastanowilem... Po co oni robili lampy tylne w takie zeberka...? Wiecie o co mi chodzi...? Ze szklo nie jest gladkie, tylko w taki uklad tych poprzecznych wybrzuszen (czy jakos tak)... W201, W123, W124, W126, no i pewnie wiele innych to mialo, o ktorych nie wiem, ale sie zastanawiam - DLACZEGO... Teraz w MB takich nie ma, badz sa mniej wyraczaste... Czy to byla jakas wizja projektanta...? Czy to moze sluzylo chlodzeniu, no w sumie zeberka jak w radiatorku od procesora... ![]() A moze to byl sposob wzmocnienie, zeby latwo sie nie tlulky... ![]() Sorry, jesli pytanie jest GUPIE... ale pomyslalem ze je zadam... Kto bedzie wiedzial - jest MISTRZEM FORUM ![]() |
Autor: | And [ sob lip 21, 2007 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
po jednej mokrej skarpetce wejdzie w takie żeberko ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ sob lip 21, 2007 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Takie zeberkowe lampy robili po to ,zeby w przypadku np chlapnięcia błotem na lampę brud zatrzymał się na jednym żeberku ,a nie zachlapał całej lampy (gdyby była gładka)_. |
Autor: | Martini [ ndz lip 22, 2007 12:38 am ] |
Tytuł: | |
Może dla tego że z żeberkami powierzchnia świateł jest ogólnie większa? ![]() |
Autor: | Ken.dzior [ ndz lip 22, 2007 12:41 am ] |
Tytuł: | |
bo szparki som fajnem ![]() kendzior miszcz :] |
Autor: | Janfocus [ ndz lip 22, 2007 1:37 am ] |
Tytuł: | |
prawda jest taka że to patent MB (serio było to opatentowane) -z prób wynikło ze takie żebrowane lampy się nie brudzą na całej powierzchni, a więc zawsze coś świeci, to pozostałość starej dobrej myśli konstruktorskiej jak zrobić wieczny i bez obsługowy samochód... A dziś to chyba już tylko dla podtrzymania znaku charakterystycznego MB jakim to żebrowanie się stało... A tak z innych ciekawostek przyzwoitego projektowania, to w moim W110 są podwójne żarówki w tylnych postojowych -gdyby któraś się nie daj Bóg przepaliła... ![]() |
Autor: | gibber [ ndz lip 22, 2007 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210. Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly. |
Autor: | filippo [ ndz lip 22, 2007 5:08 pm ] |
Tytuł: | lampki... |
Przejście z lamp gładkich na żebrowane nastąpiło w modelach W114-115 w roku 1973 wraz z przejściem z serii I do II. Jako powód tej zmiany podawano względy czysto praktyczne a mianowicie mniejszą podatność na zabrudzenia podczas jazdy. Ja zdecydowanie wolę gładkie w swoim aucie tak ze względu na ową gładkość jak i obecność chromowanej obwódki której w II serii brak. |
Autor: | MarekW116 [ pn lip 23, 2007 12:23 pm ] |
Tytuł: | |
Przykro mi Filip ale w jednym się z Tobą nie zgadzam. Moim zdaniem taka lampa pierwszy raz pojawiła się w 116 w 72` Pozdrawiam Marek |
Autor: | filippo [ pn lip 23, 2007 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się. Wybaczcie ignorancję, ale tak to jest,że jak się jeździ W115 to wydaje się, że wszystko się od niej zaczęło ![]() |
Autor: | zebda [ pn lip 23, 2007 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
gibber pisze: Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210.
Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly. 1. Wycieraczce jednej dluzej zajmuje oczyszczenie calej szyby niz w przypadku dwoch wyciaraczek. 2. W polu widzenia kierowcy pozostaje nieoczyszczony fragment szyby (gorny naroznik) i chyba UE mialo do tego jakies zastrzezenia. Wg mnie byla to rzecz charakterystyczna dla MB, wrecz bajer, ale po jezdzie w czasie bardzo duzych opadow wcale nie odnosilem wrazenia ze dziala baaardzo dobrze, wlasnie z powodu tego ze jedna wycieraczka musi oczyscic cala szybe trwa to dlugo nawet na szybkich biegach. <br>Dodano po 42 sekundach.:<br> A co do schodkow na lampach ogladalem gdzies jakis program w ktorym mowili ze te lamy tez inaczej obiega powietrze i dzieki temu mniej sie brudza... |
Autor: | Darius [ pn lip 23, 2007 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Odnośnie wycieraczek to ja jestem za tymi z w 115 i chce zwrócić uwagę że obecnie produkowane samochody częściej po to rozwiązanie sięgają |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |