MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pytanie a'la MozgoKat odnosnie MB... :)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27411
Strona 1 z 1

Autor:  lestek10 [ sob lip 21, 2007 10:47 pm ]
Tytuł:  Pytanie a'la MozgoKat odnosnie MB... :)

Hej! [zlosnikz]
Spojrzalem dzisiaj na swoje W201, i tak sie gleboko zastanowilem...
Po co oni robili lampy tylne w takie zeberka...?
Wiecie o co mi chodzi...?
Ze szklo nie jest gladkie, tylko w taki uklad tych poprzecznych wybrzuszen (czy jakos tak)...

W201, W123, W124, W126, no i pewnie wiele innych to mialo, o ktorych nie wiem, ale sie zastanawiam - DLACZEGO...
Teraz w MB takich nie ma, badz sa mniej wyraczaste...

Czy to byla jakas wizja projektanta...?
Czy to moze sluzylo chlodzeniu, no w sumie zeberka jak w radiatorku od procesora... [zlosnik]
A moze to byl sposob wzmocnienie, zeby latwo sie nie tlulky... [zlosnik]

Sorry, jesli pytanie jest GUPIE... ale pomyslalem ze je zadam...

Kto bedzie wiedzial - jest MISTRZEM FORUM [zlosnik]

Autor:  And [ sob lip 21, 2007 10:52 pm ]
Tytuł: 

po jednej mokrej skarpetce wejdzie w takie żeberko [zlosnik] włączasz tylko światła i po chwili są suche

Autor:  VALENTINE123 [ sob lip 21, 2007 11:57 pm ]
Tytuł: 

Takie zeberkowe lampy robili po to ,zeby w przypadku np chlapnięcia błotem na lampę brud zatrzymał się na jednym żeberku ,a nie zachlapał całej lampy (gdyby była gładka)_.

Autor:  Martini [ ndz lip 22, 2007 12:38 am ]
Tytuł: 

Może dla tego że z żeberkami powierzchnia świateł jest ogólnie większa? [zlosnik] ?? Jak dla mnie chodzi tu o wytrzymałość. Jak taka lampa pęka (przy zahaczeniu podczas cofania np) to nie robi się dziura, tylko pajęczyna, ale walory użytkowe pozostają, światełko nadal jest czerwone dla innych użytkowników szos. Też można wziąć pod uwagę, że to jeden z niewielu (w124) z elementów finezji projektantów, które wzięły górę nad prostotą i niezawodnością konstrukcji. Coś w stylu: gwiazda na masce, zintegrowane lampy przeciwmgielne z drogowymi, żebrowane lampy z tyłu, wielkie jak ster tytanica koło kierownicy i chromowany, dominujący grill z przodu.

Autor:  Ken.dzior [ ndz lip 22, 2007 12:41 am ]
Tytuł: 

bo szparki som fajnem :)

kendzior miszcz :]

Autor:  Janfocus [ ndz lip 22, 2007 1:37 am ]
Tytuł: 

prawda jest taka że to patent MB (serio było to opatentowane) -z prób wynikło ze takie żebrowane lampy się nie brudzą na całej powierzchni, a więc zawsze coś świeci, to pozostałość starej dobrej myśli konstruktorskiej jak zrobić wieczny i bez obsługowy samochód... A dziś to chyba już tylko dla podtrzymania znaku charakterystycznego MB jakim to żebrowanie się stało...
A tak z innych ciekawostek przyzwoitego projektowania, to w moim W110 są podwójne żarówki w tylnych postojowych -gdyby któraś się nie daj Bóg przepaliła... [zlosnik]

Autor:  gibber [ ndz lip 22, 2007 12:31 pm ]
Tytuł: 

Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210.

Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly.

Autor:  filippo [ ndz lip 22, 2007 5:08 pm ]
Tytuł:  lampki...

Przejście z lamp gładkich na żebrowane nastąpiło w modelach W114-115 w roku 1973 wraz z przejściem z serii I do II. Jako powód tej zmiany podawano względy czysto praktyczne a mianowicie mniejszą podatność na zabrudzenia podczas jazdy.
Ja zdecydowanie wolę gładkie w swoim aucie tak ze względu na ową gładkość jak i obecność chromowanej obwódki której w II serii brak.

Autor:  MarekW116 [ pn lip 23, 2007 12:23 pm ]
Tytuł: 

Przykro mi Filip ale w jednym się z Tobą nie zgadzam. Moim zdaniem taka lampa pierwszy raz pojawiła się w 116 w 72`


Pozdrawiam Marek

Autor:  filippo [ pn lip 23, 2007 12:44 pm ]
Tytuł: 

Zgadza się. Wybaczcie ignorancję, ale tak to jest,że jak się jeździ W115 to wydaje się, że wszystko się od niej zaczęło [zlosnik]

Autor:  zebda [ pn lip 23, 2007 12:45 pm ]
Tytuł: 

gibber pisze:
Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210.

Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly.


1. Wycieraczce jednej dluzej zajmuje oczyszczenie calej szyby niz w przypadku dwoch wyciaraczek.
2. W polu widzenia kierowcy pozostaje nieoczyszczony fragment szyby (gorny naroznik) i chyba UE mialo do tego jakies zastrzezenia.

Wg mnie byla to rzecz charakterystyczna dla MB, wrecz bajer, ale po jezdzie w czasie bardzo duzych opadow wcale nie odnosilem wrazenia ze dziala baaardzo dobrze, wlasnie z powodu tego ze jedna wycieraczka musi oczyscic cala szybe trwa to dlugo nawet na szybkich biegach. <br>Dodano po 42 sekundach.:<br> A co do schodkow na lampach ogladalem gdzies jakis program w ktorym mowili ze te lamy tez inaczej obiega powietrze i dzieki temu mniej sie brudza...

Autor:  Darius [ pn lip 23, 2007 1:09 pm ]
Tytuł: 

Odnośnie wycieraczek to ja jestem za tymi z w 115 i chce zwrócić uwagę że obecnie produkowane samochody częściej po to rozwiązanie sięgają

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/