MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 1:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 21, 2007 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 16, 2006 11:48 am
Posty: 80
Lokalizacja: Warszawa
Hej! [zlosnikz]
Spojrzalem dzisiaj na swoje W201, i tak sie gleboko zastanowilem...
Po co oni robili lampy tylne w takie zeberka...?
Wiecie o co mi chodzi...?
Ze szklo nie jest gladkie, tylko w taki uklad tych poprzecznych wybrzuszen (czy jakos tak)...

W201, W123, W124, W126, no i pewnie wiele innych to mialo, o ktorych nie wiem, ale sie zastanawiam - DLACZEGO...
Teraz w MB takich nie ma, badz sa mniej wyraczaste...

Czy to byla jakas wizja projektanta...?
Czy to moze sluzylo chlodzeniu, no w sumie zeberka jak w radiatorku od procesora... [zlosnik]
A moze to byl sposob wzmocnienie, zeby latwo sie nie tlulky... [zlosnik]

Sorry, jesli pytanie jest GUPIE... ale pomyslalem ze je zadam...

Kto bedzie wiedzial - jest MISTRZEM FORUM [zlosnik]

_________________
- W201 - Wrzesień 1988 - 2.0 B+G - 300 tysiecy na liczniku - cel - drugie tyle


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 10:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 10, 2006 11:40 pm
Posty: 295
Lokalizacja: Ware, UK
po jednej mokrej skarpetce wejdzie w takie żeberko [zlosnik] włączasz tylko światła i po chwili są suche

_________________
1985 W123 230E "Perełka" Babcia Emerytka
1983 W123 300D "Umklajder"

Płyń stary płyń niech wiatry Ci sprzyjają...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 11:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Takie zeberkowe lampy robili po to ,zeby w przypadku np chlapnięcia błotem na lampę brud zatrzymał się na jednym żeberku ,a nie zachlapał całej lampy (gdyby była gładka)_.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
Może dla tego że z żeberkami powierzchnia świateł jest ogólnie większa? [zlosnik] ?? Jak dla mnie chodzi tu o wytrzymałość. Jak taka lampa pęka (przy zahaczeniu podczas cofania np) to nie robi się dziura, tylko pajęczyna, ale walory użytkowe pozostają, światełko nadal jest czerwone dla innych użytkowników szos. Też można wziąć pod uwagę, że to jeden z niewielu (w124) z elementów finezji projektantów, które wzięły górę nad prostotą i niezawodnością konstrukcji. Coś w stylu: gwiazda na masce, zintegrowane lampy przeciwmgielne z drogowymi, żebrowane lampy z tyłu, wielkie jak ster tytanica koło kierownicy i chromowany, dominujący grill z przodu.

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:30 am
Posty: 70
Lokalizacja: Gdańsk
bo szparki som fajnem :)

kendzior miszcz :]

_________________
190E 1.8 + LPG IIgen , '91 , 374k km


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 1:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
prawda jest taka że to patent MB (serio było to opatentowane) -z prób wynikło ze takie żebrowane lampy się nie brudzą na całej powierzchni, a więc zawsze coś świeci, to pozostałość starej dobrej myśli konstruktorskiej jak zrobić wieczny i bez obsługowy samochód... A dziś to chyba już tylko dla podtrzymania znaku charakterystycznego MB jakim to żebrowanie się stało...
A tak z innych ciekawostek przyzwoitego projektowania, to w moim W110 są podwójne żarówki w tylnych postojowych -gdyby któraś się nie daj Bóg przepaliła... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 22, 2007 12:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210.

Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł: lampki...
Post: ndz lip 22, 2007 5:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Przejście z lamp gładkich na żebrowane nastąpiło w modelach W114-115 w roku 1973 wraz z przejściem z serii I do II. Jako powód tej zmiany podawano względy czysto praktyczne a mianowicie mniejszą podatność na zabrudzenia podczas jazdy.
Ja zdecydowanie wolę gładkie w swoim aucie tak ze względu na ową gładkość jak i obecność chromowanej obwódki której w II serii brak.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 12:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Przykro mi Filip ale w jednym się z Tobą nie zgadzam. Moim zdaniem taka lampa pierwszy raz pojawiła się w 116 w 72`


Pozdrawiam Marek

_________________
Mercedes W116 280SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 12:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Zgadza się. Wybaczcie ignorancję, ale tak to jest,że jak się jeździ W115 to wydaje się, że wszystko się od niej zaczęło [zlosnik]

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 12:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
gibber pisze:
Z dobrych patentow nalezy rowniez wyroznic pojedyncza wycieraczke. Nie wiem dlaczego w nowych MB juz jej nie stosuja powszechnie jak to bylo w przypadku W201, W124, W202, W210.

Ostatnio jechalem sluzbowym pierdopedem (Focus) w ostry deszcz i praktycznie przez cala droge ledwo bylo co widac, przy wiekszej predkosci przy ruchu wycieraczek woda spod wycieraczek zalewala szybe . W moim poczciwym W201 takie numery nie wystepowaly.


1. Wycieraczce jednej dluzej zajmuje oczyszczenie calej szyby niz w przypadku dwoch wyciaraczek.
2. W polu widzenia kierowcy pozostaje nieoczyszczony fragment szyby (gorny naroznik) i chyba UE mialo do tego jakies zastrzezenia.

Wg mnie byla to rzecz charakterystyczna dla MB, wrecz bajer, ale po jezdzie w czasie bardzo duzych opadow wcale nie odnosilem wrazenia ze dziala baaardzo dobrze, wlasnie z powodu tego ze jedna wycieraczka musi oczyscic cala szybe trwa to dlugo nawet na szybkich biegach. <br>Dodano po 42 sekundach.:<br> A co do schodkow na lampach ogladalem gdzies jakis program w ktorym mowili ze te lamy tez inaczej obiega powietrze i dzieki temu mniej sie brudza...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 23, 2007 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Odnośnie wycieraczek to ja jestem za tymi z w 115 i chce zwrócić uwagę że obecnie produkowane samochody częściej po to rozwiązanie sięgają

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl