Witam,
obecnie jezdze takim LWB hi-top, 2.3turbo:
nie wiem czy cos w tym ksztalcie (z tego rocznika) miesci sie w twoich zalozeniach finansowych bo zupelnie nie znam sie na cenach vanow i mnie to nie interesuje.
Moge sie natomiast wypowiedziec o walorach uzytkowych.
Jezdzilem jeszcze VW, Fordem(RWD) i LDV - wszystkie z podobnych rocznikow i naprawde zaden mi tak nie przypada do gustu jak ten. Oczywiscie ma napisane FIAT na klapie i przy odkrecaniu jakiejkolwiek srubki az sie czuje ze dostawca czesci jest ChRL, ale jak juz sie czlowiek pogodzi z tymi niedogodnosciami, to reszta jest bardzo przyjemnym zaskoczeniem (zwlaszcza w porownaniu z transitem, ktory jest bardzo toporny)
Spalanie jest bardzo male jesli sie wozu nie goni, ale jak sie mu da po garach to potrafi zawstydzic niejedno toczydło. Skrzynia biegow jakby zestrojona pod mniejsze ciezary, ale z toną ładunku na pace lecial licznikowe 175km/h; na pusto, z gorki +200km/h potwierdzone radarem (nie odpowiadam na pytania
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
). Tu zaznaczam ze byl to najlepszy egzemplarz sposrod trzech identycznych (niby...), ktorymi jezdzimy. Ja osobiscie nie powiem ze silniki sa jakies mega odporne, bo osiagi mocno poszly w dol wraz z przekroczeniem 170tys przebiegu.
Z oczywistych zalet polecam jeszcze ladownosc, ktora po stronie bardzo nielegalnej siega 2.5tony i z ktora samochod sobie radzi... nie wiem jak u reszty stawki.
Teraz moje prywatne odczucia:
1. Bardzo precyzyjna zmiana biegow (mala dzwignia).
2. Bezkonkurencyjne lusterka, koniecznie elektryczne.
3. Konkretne zabezpieczenie antykorozyjne (nieuzbrojonym okiem porównując zadrapania na poszyciu egzemplarzy róznych marek
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
)
4. Dobry fotel kierowcy.
5. Raczej twardy zawias (kwestia gustu - ja lubie)
6. Dostep do kola zapasowego bez wywalania ladunku (nowe LDV ma kolo w przestrzeni ladunkowej - niedobrze)
Z minusow mam:
1. Fiat jest glosny w srodku, absolutnie nieznośny w wersji bez scianki dzialowej, za to plastiki we wnetrzu jakos nie chca trzeszczec

.
2. Ostatnio zostal okradziony metoda na srubokret - stojacego obok tranista nie ruszyli.
Powiem ponadto, ze z "trójcy" mialem jeszcze do czynienia z citroenem, ktory wywalal bledy silnika i ogolnie mial permanentna zadyszke oraz z peugeotem SWB w wersji 2.0(turbo?), ktory to mial naprawde zadowalajace osiagi przy niskim spalaniu - byl OK.
Wypada dodac, ze vany z napedem na tyl wiecej pala i z oczywistych wzgledow maja podniesiona podloge co wplywa na przestrzen ladunkowa, ale to kwestia centymetrow i pewnie dla wiekszosci zastosowan jest to rzecz marginalna.