MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
instrukcja obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27049 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kali [ czw lip 05, 2007 5:59 pm ] |
Tytuł: | instrukcja obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124 |
Sie ma jako, że już mamy w rodzinie samochód z automatyczną skrzynia biegów, a jest to pierwszy z takim dziwadłem samochód jakim będziemy jeździli mam pytanie jak w temacie, czy ktoś ma instrukcję obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124, albo w innym modelu pod warunkiem, że działa ja tak samo i ma taki same oznaczenia ? ![]() ![]() I najważniejsze co wolno, a czego nie wolno robić obsługując automat Napiszę moje dylematy: 1. do czego służy położenie 2 i 3 - kiedy się to używa i co się dzieje ? 2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ? 3. czy wolno podczas jazdy przełączać z na przykład D na 2 lub 3 i z 2 lub 3 na D. 4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda 5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ? |
Autor: | leopold [ czw lip 05, 2007 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Na początek zobacz to: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=90 (ostatnia wypowiedz, na samym dole watku) Dotyczy 190-ki, ale skrzynie miała takie jak 124-ka. Pozdrawia Leopold |
Autor: | Monter [ czw lip 05, 2007 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: 4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda
5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ? holowac można, ale na krótkim dystansie i wolno.... Na przełożeniu P masz dodatkowo blokade mechaniczna kół - oczywiście w skrzyni biegów. Jak jesteś na górce najpierw wciśnij hamulec ręczny do oporu a potem na P aby auto nie "stoczyło sie" na blokadę ( w skrzyni ) z impetem. Zobaczysz polubisz leniucha ![]() P.S. Szkoda, że lizus idzie pod młotek nie zdążyłem sie przyjrzeć dokładnie Twemu dziełu i tym dywanikom, które robiliście... pozdrawiam Paweł |
Autor: | leopold [ czw lip 05, 2007 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
Holowanie auta z ABS dozwolone jest z prędkością max. 50 km/h na dystansie nie dłuższym niż 120 km. Dzwignia biegów na "N". Pozdrawia Leopold PS. Wbrew powszechnie głoszonym plotkom możliwe jest również zapalanie auta a ABS poprzez holowanie! |
Autor: | Wojtyla [ pt lip 06, 2007 9:09 am ] |
Tytuł: | |
Witam leopold pisze: zapalanie auta a ABS poprzez holowanie!
i z ASB ![]() pozdro |
Autor: | kali [ pt lip 06, 2007 9:55 am ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc mnie laikowi, ale mam jeszcze jeden dylemat ![]() kali pisze: 2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?
Przy dźwigni zmiany trybu pracy skrzyni (już się nauczyłem) jest taki mały przełącznik. W jedny położeniu widać "S", a w drugim "E". Czy "S" jest to - tryb Sportowy ? Czy "E" jest to - tryb Ekonomiczny ? czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ? |
Autor: | Jarzyn [ pt lip 06, 2007 9:56 am ] |
Tytuł: | |
kali pisze: Czy "S" jest to - trub Sportowy ?
S to Standard. |
Autor: | TReneR [ pt lip 06, 2007 10:20 am ] |
Tytuł: | |
E to Emeryt ![]() |
Autor: | leopold [ pt lip 06, 2007 11:08 am ] |
Tytuł: | |
kali pisze: czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?
Można, a nawet jest zalecane (przy podjazdach z jednoczesna zmiana połozenia dziwgni na 3 (lub2)) Pozdrawia Leopold |
Autor: | SoYeR [ pt lip 06, 2007 11:28 am ] |
Tytuł: | |
kali pisze: czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ?
w moim jest tak: tryb "E" niezależnie od tego jak w gaz depczę, zmiana biegu na wyższy przy 2500/3500 obr/min... redukcja dopiero po depnięciu w kick-down lub manetką. tryb "S" lekko w gaz - zmiana przy 2500/3500.. 3/4 gazu w podłodze - zmiana przy 4500 pedał w podłodze - ciągnie do końca... dodatkowo jeżeli jadę np. 80km/h.. i docisnę pedał na 3/4 redukuje z 4 na 3 bieg.. jeżeli dam w kick-down, to redukuję do 2... zawsze rusza z drugiego biegu, trzeba w podłodze nogę trzymać by poszedł z jedynki.. spokojnie można się bawić podczas jazdy, zarówno pstryczkiem "e/s" jak i wajchą od biegów.... Wpadnij nim na spota, to się wszystko pokarze-potłumaczy-potestuje ![]() PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp... |
Autor: | kali [ pt lip 06, 2007 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...
i z tego najbardziej cieszy się Lucynka ![]() ![]() Jeszcze raz dziękuję wszytki za pomoc w teoretycznym opanowaniu automatu. |
Autor: | TReneR [ pt lip 06, 2007 12:11 pm ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: PS: ogólnie automat to z.......a sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...
Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne... |
Autor: | kali [ pt lip 06, 2007 12:27 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne
to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy ![]() |
Autor: | SoYeR [ pt lip 06, 2007 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy
i dzięki temu od razu zobaczy, że automatyczna skrzynia to SUPER ![]() ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ pt lip 06, 2007 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
kali pisze: to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy ![]() Lepiej ? ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |