MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

instrukcja obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=27049
Strona 1 z 2

Autor:  kali [ czw lip 05, 2007 5:59 pm ]
Tytuł:  instrukcja obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124

Sie ma

jako, że już mamy w rodzinie samochód z automatyczną skrzynia biegów, a jest to pierwszy z takim dziwadłem samochód jakim będziemy jeździli mam pytanie jak w temacie, czy ktoś ma instrukcję obsługi automatycznej skrzyni biegów w W124, albo w innym modelu pod warunkiem, że działa ja tak samo i ma taki same oznaczenia ? :roll: :oops:

I najważniejsze co wolno, a czego nie wolno robić obsługując automat

Napiszę moje dylematy:
1. do czego służy położenie 2 i 3 - kiedy się to używa i co się dzieje ?
2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?
3. czy wolno podczas jazdy przełączać z na przykład D na 2 lub 3 i z 2 lub 3 na D.
4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda
5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ?

Autor:  leopold [ czw lip 05, 2007 8:45 pm ]
Tytuł: 

Na początek zobacz to:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=90
(ostatnia wypowiedz, na samym dole watku)

Dotyczy 190-ki, ale skrzynie miała takie jak 124-ka.
Pozdrawia Leopold

Autor:  Monter [ czw lip 05, 2007 10:31 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:
4. coś słyszałem, że samochodów z automatem nie wolno holować - czy to prawda
5. czy się różni P od N. Gdzieś słyszałem, że nie wolno zostawiać na P jeśli samochód stoi na pochyłości - czy to prawda ?


holowac można, ale na krótkim dystansie i wolno....

Na przełożeniu P masz dodatkowo blokade mechaniczna kół - oczywiście w skrzyni biegów. Jak jesteś na górce najpierw wciśnij hamulec ręczny do oporu a potem na P aby auto nie "stoczyło sie" na blokadę ( w skrzyni ) z impetem.

Zobaczysz polubisz leniucha ;)

P.S. Szkoda, że lizus idzie pod młotek nie zdążyłem sie przyjrzeć dokładnie Twemu dziełu i tym dywanikom, które robiliście...

pozdrawiam

Paweł

Autor:  leopold [ czw lip 05, 2007 11:13 pm ]
Tytuł: 

Holowanie auta z ABS dozwolone jest z prędkością max. 50 km/h na dystansie nie dłuższym niż 120 km. Dzwignia biegów na "N".
Pozdrawia Leopold

PS. Wbrew powszechnie głoszonym plotkom możliwe jest również zapalanie auta a ABS poprzez holowanie!

Autor:  Wojtyla [ pt lip 06, 2007 9:09 am ]
Tytuł: 

Witam
leopold pisze:
zapalanie auta a ABS poprzez holowanie!

i z ASB ;)
pozdro

Autor:  kali [ pt lip 06, 2007 9:55 am ]
Tytuł: 

Dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc mnie laikowi, ale mam jeszcze jeden dylemat :roll:

kali pisze:
2. czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?


Przy dźwigni zmiany trybu pracy skrzyni (już się nauczyłem) jest taki mały przełącznik.

W jedny położeniu widać "S", a w drugim "E".

Czy "S" jest to - tryb Sportowy ?
Czy "E" jest to - tryb Ekonomiczny ?

czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ?

Autor:  Jarzyn [ pt lip 06, 2007 9:56 am ]
Tytuł: 

kali pisze:
Czy "S" jest to - trub Sportowy ?

S to Standard.

Autor:  TReneR [ pt lip 06, 2007 10:20 am ]
Tytuł: 

E to Emeryt ;-)

Autor:  leopold [ pt lip 06, 2007 11:08 am ]
Tytuł: 

kali pisze:
czy wolno podczas jazdy przełączać z E na S ?


Można, a nawet jest zalecane (przy podjazdach z jednoczesna zmiana połozenia dziwgni na 3 (lub2))

Pozdrawia Leopold

Autor:  SoYeR [ pt lip 06, 2007 11:28 am ]
Tytuł: 

kali pisze:
czy można to przełączać w czasie jazdy, czy jest to zmiana jakiś elekronicznych parametrów pracy silnika, czy zmiana dotyczy parametrów pracy skrzyni biegów ?


w moim jest tak:
tryb "E"
niezależnie od tego jak w gaz depczę, zmiana biegu na wyższy przy 2500/3500 obr/min... redukcja dopiero po depnięciu w kick-down lub manetką.
tryb "S"
lekko w gaz - zmiana przy 2500/3500..
3/4 gazu w podłodze - zmiana przy 4500
pedał w podłodze - ciągnie do końca...
dodatkowo jeżeli jadę np. 80km/h.. i docisnę pedał na 3/4 redukuje z 4 na 3 bieg.. jeżeli dam w kick-down, to redukuję do 2...

zawsze rusza z drugiego biegu, trzeba w podłodze nogę trzymać by poszedł z jedynki..

spokojnie można się bawić podczas jazdy, zarówno pstryczkiem "e/s" jak i wajchą od biegów....

Wpadnij nim na spota, to się wszystko pokarze-potłumaczy-potestuje ;)

PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...

Autor:  kali [ pt lip 06, 2007 12:07 pm ]
Tytuł: 

SoYeR pisze:
PS: ogólnie automat to zajebista sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...


i z tego najbardziej cieszy się Lucynka :), ul Dolna była dla niej zawsze przeszkodą nie do pokonania [zlosnik].

Jeszcze raz dziękuję wszytki za pomoc w teoretycznym opanowaniu automatu.

Autor:  TReneR [ pt lip 06, 2007 12:11 pm ]
Tytuł: 

SoYeR pisze:
PS: ogólnie automat to z.......a sprawa, szczególnie stojąc pod górkę, pokonywanie krawężników itp...


Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne...

Autor:  kali [ pt lip 06, 2007 12:27 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Troche sie bede czepial; slowo wytluszczone (powyzej) jest powszechnie uwazane za wulgarne


to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy [zlosnik].

Autor:  SoYeR [ pt lip 06, 2007 12:37 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy

i dzięki temu od razu zobaczy, że automatyczna skrzynia to SUPER ;) sprawa!
:lol: :lol:

Autor:  TReneR [ pt lip 06, 2007 12:46 pm ]
Tytuł: 

kali pisze:

to po co je eksponować, tak by zginęło w tłumie, a teraz każdy młodociany co tu przyjdzie od razu zobaczy [zlosnik].


Lepiej ? ;-)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/