MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
RAJD PEKIN - PARYŻ fenomenalne oldtimery !!! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=26879 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Tajty [ wt cze 26, 2007 11:56 pm ] |
Tytuł: | RAJD PEKIN - PARYŻ fenomenalne oldtimery !!! |
Teoretycznie Mazury - to taki spokojny zakątek, a obok mnie (a nawet u mnie) przeprowadzony był jeden z OS-ów Rajdu Polski, 8-10.06.2007. Poniżej Hołek (na mojej prywatnej hopie): ![]() ![]() ...i kurz po nim: ![]() Fajnie było, w przyszłym roku też będzie ! To wszystko to nic, ale 2 tygodnie później na tym samym odcinku specjalnym, ścigały się prawdziwe auta, z których najstarsze było z 1907 roku !!! ![]() ![]() ![]() Byli to uczestnicy legendarnego rajdu Pekin-Paryż, który odbywa się podobno od około 100 lat ![]() Zamieszczam poniżej kilka fotek, aby dać Wam delikatny smaczek tego co się działo. Obejrzenie tych aut w trakcie "sportowej" jazdy było dla mnie ciężkim szokiem. ![]() ![]() 1.Chyba najmłodsi uczestnicy: ![]() ![]() Dostosowanie do potrzeb rajdu ![]() ![]() 2.Rodzynki (2 szt. takich RR) lata 20-te: ![]() 3.Mega Rodzyn seria SSK: ![]() ![]() Z Pekinu wystartowało ponad 130 aut, średnia wieku aut ok. 65 lat, czyli produkcja ok. 1940 roku ![]() Trasa rajdu ok. 13.000 km ![]() Najdroższe auto warte ok. 4.000.000 $ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Największa pojemność silnika ok. 15.000 cm3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nie wiem jakie są Wasze reakcje, ale ja jestem nadal w ciężkim SZOKU ![]() |
Autor: | MercSwir [ śr cze 27, 2007 12:38 am ] |
Tytuł: | |
Tajty pisze: Największa pojemność silnika ok. 15.000 cm3 przy mocy ok. 70 KM
PAAAAAAAAAANie toż to moc diabelna ![]() |
Autor: | rafi [ śr cze 27, 2007 12:47 am ] |
Tytuł: | |
Miód malina podziwiać coś takiego ![]() |
Autor: | KajTan [ śr cze 27, 2007 8:30 am ] |
Tytuł: | |
Pomagalismy naprawiac te auta w Gdansku, mam fotk tabliczki znamionowej auta z 1914 roku o pojemnosci 14,5 litra i mocy 150KM, dla dociekliwych moge ja wkleic ;) Auta robia wrazenie ze wzgledu na ich ilosc w jednym miejscu. Moze nie zawsze sa zgodne z oryginalem, ale wciaz jada, i to sie liczy ;) |
Autor: | Jarzyn [ śr cze 27, 2007 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Rajd może i fajny, ale mi by było szkoda takich aut na takie wertepy. Dobrze, że póki co nie mam takiego problemu ![]() |
Autor: | WSR [ śr cze 27, 2007 9:37 am ] |
Tytuł: | |
Jarzyn, przecież te auta były stworzone właśnie do wertepów, przeca onegdaj drogi zastać było bardzo ciężko ![]() |
Autor: | Wojtek123 [ śr cze 27, 2007 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() Uwielbiam takie klimaty ![]() Jarzyn pisze: Rajd może i fajny, ale mi by było szkoda takich aut na takie wertepy.
Jarzyn tym trzeba jeździć, a nie patrzeć jak w garażu wegetuje ![]() |
Autor: | _me: how_ [ śr cze 27, 2007 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Po tym co zobaczyłem i usłyszałem śmiem twierdzić, że udział w takiej imprezie to jest wyższa forma wtajemniczenia i posiadania klasyka. Pucowanie szmatką pozostawmy, z całym szacunkiem, perfekcjonistom i pedantom. Jestem pod dużym wrażeniem. Jarzyn, naprawdę widok takich aut w ruchu miejskim to jest poezja i majstersztyk obrazu i dźwięku. Żadne muzeum ci tego nie da. Stałem, a później staliśmy z Filippo i jego dziewczyną w miejscu, w którym auta stawały na światłach, a załogi uważnie czytały itiner. Filip w którymś momencie robił nawet za anglojęzyczną informację. Szkoda, że wszystko było bardzo rozstrzelone, część załóg nie wjechała do miasta kierując się od razu na granicę, ale czymże jest szczeciński przystanek na takiej trasie... ![]() ![]() ![]() ![]() Popatrzcie jak jeździ się bez nawigacji. GPS wymyślono dla żeglarzy i niemieckich taksówkarzy: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czort z nr 11, na którego czekałem najdłużej: ![]() I jakże miły akcent widziany już wcześniej: ![]() Z nieoficjalnych źródeł: szczeciński PZMot prosząc organizatora o zmianę trasy i puszczenie jej przez Szczecin argumentował, że jeśli X Zlot MB/8 przejechał to i Pekin-Paryż też da radę. Szczgólnie w autach bez nawigacji widać było lekkie poddenerwowanie, któryś z Anglików chwycił nawet za telefon i dzwonił do kierownika trasy, że robi się kolejka na Bramie Portowej. Zaraz po wyjeździe z bazy badano też trzeźwość, jednak policjant z Goleniowa nie zauważył, że podchodząc do auta z lewej strony w większości przypadków każe dmuchać pilotkom. ![]() |
Autor: | sobolini [ śr cze 27, 2007 5:43 pm ] |
Tytuł: | |
to wlasnie tak ma byc. auto mimo swojego wieku ma wciaz jezdzic a nie stac w garazu. piekne widoki uchwyciliscie nie ma co. milo jest popatrzyc na ludzi jak nie z tej epoki opatulonych szalikami w starych kufajkach, z pilotka na glowie w starym kabriolecie. cos tylko za duzo takich rajdow przez ten szczecin przelatuje: Paryz - Pekin, Rajd Polski, X MB/8. moze by tak przesunac czesc z tych eliminacji bardziej na poludnie w kierunku Łodzi? ![]() |
Autor: | adler1934 [ śr cze 27, 2007 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Parę fotek ze Szczecina.Pojazdy i ich kierowcy.Twardziele.I ta praca silników! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ śr cze 27, 2007 7:17 pm ] |
Tytuł: | |
Taaaa bylo na co popatrzec, dzwiek 14,5l pod maska bezbenny. |
Autor: | WSR [ śr cze 27, 2007 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
Piękne, wspaniałe, po tych samochoddach widać przebieg, żaden świeżo wypucowany, wychromowany, ocynkowany itd... nie odda tego klimatu!!!! |
Autor: | Grakoz [ czw cze 28, 2007 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
Kilka było i u mnie w mieście a konkretnie na stacji paliw, gdzie pracuję. Z tego co wiem to granicę przekraczali w Budzisku więc musiało ich więcej przejeżdżać ale niestety nie widziałem wszystkich. |
Autor: | adler1934 [ czw cze 28, 2007 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Czort z nr 11, na którego czekałem najdłużej:
Trafniejsze byłoby określenie "franca"(La France Roadster 1918r.,14500ccm) ![]() Na koniec wniosek:Szykujmy auta,moze za 80 lat też pojedziemy ![]() |
Autor: | Tajty [ sob cze 30, 2007 12:37 am ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: (me: how) napisał:
Czort z nr 11, na którego czekałem najdłużej: Trafniejsze byłoby określenie "franca"(La France Roadster 1918r.,14500ccm) Chcecie "Czorta" - proszę bardzo ![]() ![]() ![]() ![]() Zapomniałem dodać, że Czort posiada 38 calowe drewniane koła ![]() ![]() ![]() Fotek mam ponad setkę - więc w każdej chwili pomogę ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |