MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

S123 280TE 84r FOTY...i co dalej ???
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=26426
Strona 1 z 6

Autor:  ZORTOX [ wt cze 05, 2007 6:22 pm ]
Tytuł:  S123 280TE 84r FOTY...i co dalej ???

Drodzy koledzy !!!
Mam okazję/nie okazję, no to napiszę możliwość nabycia MB 123TE 280 84r.
Prosiłbym Was jedynie o ocenę tego pojazdu ze względu na opłacalność naprawy/remontu.
Jest to merc , który nie posiada przeglądu (MOT) ani opłaconego podatku drogowego (TAX). Na szczęście w Anglii można taki pojazd posiadać i nie płacić za niego nic na czas renowacji czy z zupełnie innych powodów [zlosnik] Stoi na pewnym placu już rok i nigdy przez ten czas nie był odpalany, miał być malowany ale właścicielowi się plany zmieniły :-? Przed rokiem był normalnie użytkowany i przechodził przeglądy.
Na dzień dzisiejszy jest on zapuszczony,brudny i śmierdzący w środku wilgocią :cry: Wczoraj rozmawiałem z właścicielem i postanowiliśmy go odpalić...po zapodaniu akumulatora i pierwszym zakręceniu rozruchem..silnik próbował przemówić, za drugim podejściem odpalił i trzymał obroty!!! byłem szczerze mówiąc lekko w szoku [zlosnikz] , że po takim postoju tak ładnie odpalił [cool] Niestety radość trwała może 3-4 minuty, silnik zdążył się lekko nagrzać i ustabilizować wolne obroty...i kiedy włączyłem klimę żeby ją sprawdzić zaczęło wiać lekkim chłodem i nagle silnik zdechł. Okazało się że w baku jest sahara :(
Nie nasłuchałem się za bardzo pracy silnika ale zdążyłem jedynie stwierdzić że nie kopcił i cała elektryka działa znakomicie ( o dziwo!!)

W środku nieco trąci trupem tudzież innymi odpadkami organicznymi ale jak to się mówi, "nic co ludzkie nie jest nam obce" [zlosnik] i to akurat dało by się dość prosto usunąć/wywabić.
Stan tapicerki no całkiem zadowalający mimo grzybiastego, proszkowatego nalotu ale suchego. Tylna kanapa jak nowa, dodatkowa ławeczka na pace jak nowa, fotel pasażera 5- no i niestety fotel kierowcy przetarty w wiadomym miejscu. Przednie boczki OK ale tylne ?? ręce mi opadły jak zobaczyłem wstawione fąfastyczne głośniki i wyrezane dziury w tych że boczkach [szalone]
Kompletne wykończenie drewniane wymagające jednak podklejenia i kosmetyki (noł problejm) ,kierownica nieco gładka ale chyba zgodna z przebiegiem 135tys mil = 216 tys km
No i teraz najważniejsze :

VIN WDB1230932F032079
Model 280 TE
Chassis 1230932F032079
Engine 110988 22 031373
Transmission 722309 02 547350
Order 0 4 537 40335
Approx. year 1984
Lights BOSCH
Cab 00321
Dealer Great Britain (537)
Interior velours blue (952)
Paint
735 astral silver metallic (? 01.01.1972 ?? 31.12.1990, ? 1994)
Options
286 luggage nets on front seat backrests (? 01.01.1962)
411 mechanical and hydraulic sliding roof (? 01.10.1965 ?? 31.10.1993)
420 automatic transmission, floor shift (? 01.01.1963)
440 tempomat (cruise control) (? 01.09.1975)
467 central locking system and instruments with english lettering (? 01.04.1970 ?? 31.10.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (? 01.06.1978 ?? 31.10.1993)
545 double roller blind used as luggage and passenger guard, lockable glove compartment (? 01.01.1967 ?? 31.07.1997)
halogen lamp unit and glove compartment
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (? 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (? 01.04.1970)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (? 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (? 01.08.1971)
613 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic (? 01.02.1963)
732 wood trim, Zebrano (? 01.09.1981 ?? 28.02.1986)
843 rear seat bench divided 2/3 : 1/3 (? 01.10.1977 ?? 31.08.1996)
844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (? 01.10.1977)

Jedyne co mi tu nie pasuje to brak zauważalnego TEMPOMATU :x gdzie on być powinien i czemu ja go nie widzę??

Nie piszę na razie o stanie blacharki bo właśnie czekam teraz na Wasze opinie [zlosnikz]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tylna klapa :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Prawy słupek między drzwiami
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To tyle [zlosnik] Bardzo mocno Was proszę o sensowne "za i przeciw" przeprowadzeniu remontu.
Wiem że niektórych pojazdów już się nie da uratować, lub ogromnym kosztem. Ja nie zamierzam wydawać fortuny na deko Kombiaka, chciałbym jedynie utwierdzić się w przekonaniu co bardziej warto z nim zrobić...naprawiać czy na manele :-? (choć to w sumie jest ostateczność).
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Zortox Arti

Autor:  Żeluś [ wt cze 05, 2007 6:37 pm ]
Tytuł:  Re: Pilna diagnoza/ocena W123 280TE 84r FOTY.......

poprawiłem bo nie chodziły foty

auto niestety trochę zapuszczone, a nawet dośc dużo :( [szalone]

myślę, że tapicerkę udało by się doprowadzic do stanu dośc dobrego, wyprac ją i przeczyścic,

tempomat znajduje się pod popielniczką, a jeszcze widziałem w 190-tce przy lewarku skrzyny biegów

IMHO jakby się postarac to można by go doprowadzic do dobrego stanu

Autor:  MajsterGarage [ wt cze 05, 2007 6:44 pm ]
Tytuł: 

Żeluś Twoja poprawka rozwaliła cała strone...

Autor:  ZORTOX [ wt cze 05, 2007 6:47 pm ]
Tytuł: 

Żeluś..czy mógłbyś wywalić wszystkie linki do zdjęć ze swojego posta?? Wolałbym żeby foty były jedna pod drugą...nie działały bo wciąż dodawałem nowe [zlosnik]
Pozdo Arti

Autor:  MajsterGarage [ wt cze 05, 2007 6:49 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
Prosiłbym Was jedynie o ocenę tego pojazdu ze względu na opłacalność naprawy/remontu

Auto może być warte tyle co waży...
Ale nie jest to taka tragedia. Wnetrze zawsze można wyprać, blacharke też zrobić. Tylko czemu maska tak odstaje?

ZORTOX pisze:
Jedyne co mi tu nie pasuje to brak zauważalnego TEMPOMATU gdzie on być powinien i czemu ja go nie widzę??

Tempomat znajduje sie zaraz obok przełacznika kierunkowskazów...

Ogólnie fajny kombiak, z welurkiem, automatem i 7 siedzeń [zlosnik]. Ile właściciel sobie za to życzy?


P.s. Przydały by mi sie z tej S123 wycieraczki reflektorów [zlosnik]

Autor:  Boulik [ wt cze 05, 2007 6:54 pm ]
Tytuł: 

Może ona wcale nie jest taka zła... ;) Widać że najbardziej w dupę to jej dał ten roczny postój. W ogóle po wymyciu tego syfu wrażenie byłoby na pewno zdecydowanie lepsze. Jeśli masz zamiar zostać w UK i tam jej używać to może wartą ją wyremontować (najlepiej w Polsce). Natomiast przywiezienie jej na stałe do kraju chyba nie ma sensu. Z drugiej strony nie wiem jak kształtują się ceny w UK i ile więcej trzeba by zapłacić za ładną sztukę? Generalnie, gdyby ona stała w Polsce za przyzwoite pieniądze, z kierownicą po właściwej stronie, to bym ją chciał ;)


PS. Do tempomatu powinna być dodatkowa, węższa i krótsza dźwignia przy kierownicy.

PS 2. Czy ona ma zderzaki od bardziej plebejskiej wersji, czy wszystkie T takie miały?

Autor:  MajsterGarage [ wt cze 05, 2007 6:58 pm ]
Tytuł: 

Boulik pisze:
Do tempomatu powinna być dodatkowa, węższa i krótsza dźwignia przy kierownicy

Obrazek

Autor:  ZORTOX [ wt cze 05, 2007 8:04 pm ]
Tytuł: 

Żeluś...pokój z Tobą.. dziękuję i doceniam szczere chęci [zlosnikz]

Boulik na 90% chcę ją kupić..a potem wymyć, wysprzątać, wykąpać, i potem to sam nie wiem. Dylemat polega na tym że u pewnego dziadka , który odrestaurowuje starocie (generalnie Triumfy i MM-Mini Morisy) koszt powiedzmy takowej blacharki i malowanie do listew wokoło to koszt 300F.

Pomysł z naprawą w PL jest bardzo trafny i sam o tym też myślałem, ale nie wiem czy ta fura da radę dygnąć 1300km i ile to paliwa wchłonie :-? No i najważniejsze: ŻEBY RUSZYĆ NA DROGI MUSZĘ PRZEJŚĆ PRZEGLĄD W UK :-? co oczywiście pociąga za sobą pewne wydatki. Zapewne cała zawiecha do wymiany i hamulce pewnie też [szalone] Ale i tak taniej by było kupic części w PL zamontować je we własnym zakresie (mam spore doświadczenie [oczko] )i wtedy na przegląd i potem do Pl na solidną blacharę...ale czy ona jest tego warta?? Czy w czasie drogi nie złamie mi sie?? Nic nie odpadnie?? Tego na razie nie wiem..ale może będę musiał się przekonać bo zamierzam pozostać na dłużej w UK [smiech] [zlosnik]

Co do tempomatu to żadnej dzwigienki nie widzu tu :cry:
Obrazek
Ale chyba cały moduł pod maską jest co nie?? Więc co jest grane ??

MajsterGarage
Cena jaką chce angol za MB to straszne wygórowane 200F do zapewne zbicia [usmiech] No ja wyskoczę ze 100-wką i najwyżej będziemy się licytować kto da mniej hehehehe [zlosnik]

Autor:  Żeluś [ wt cze 05, 2007 8:12 pm ]
Tytuł: 

a nie lepiej pieniądze przeznaczone na podróż MB do Polski przeznaczyc na remont, bo uważam, że to będzie strasznie droga podróż [szalone] :roll:

ZORTOX pisze:
Co do tempomatu to żadnej dzwigienki nie widzu tu


a z drugiej strony, wkońcu tu wszystko na odwrót

co do ogrzewania postojowego, czy nie powinien byc taki ekranik + przyciski, w okolicach lewarka, popielniczki ??

Autor:  ZORTOX [ wt cze 05, 2007 8:30 pm ]
Tytuł: 

Żeluś pisze:
a z drugiej strony, wkońcu tu wszystko na odwrót


Obrazek
Obrazek

czyli co z tym TEMPOMATEM :cry: zaginął w akcji?? nie podoba mi sie to, bo w Angolii nikt tu szczepów nie przeprowadza, nawet nikt tu o tym nie myśli bo nie ma po co i po drugie nie ma jak (i bardzo dobrze [zlosnik] )
Żeluś...Nie wiem o co biega z tym ogrzewaniem postojowym...ja takowego niestety nie posiadam...a szkoda :)
No właściwie to nawet nie wiem ile by taka podróż mogła kosztować i jeszcze jak..bo można by ja przetransportować na lawecie, kontenerze, na pace tira??

Bulik Zderzaki to ma takie jak normalne sedany-normalistyczne [zlosnikz]

Autor:  MajsterGarage [ wt cze 05, 2007 8:42 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
czyli co z tym TEMPOMATEM zaginął w akcji??

Chyba go nie ma... albo w anglikach byl w innym miejscu (w co watpie) :roll:.

ZORTOX pisze:
No właściwie to nawet nie wiem ile by taka podróż mogła kosztować i jeszcze jak..bo można by ja przetransportować na lawecie, kontenerze, na pace tira??

Mi mojego XJS'a przywiezli na pace tira... tylko że on jechal aż z Edynburga, z okolic Londynu to cena około 1500PLN.

Autor:  _me: how_ [ wt cze 05, 2007 8:43 pm ]
Tytuł: 

Dobra, skończ już Artur te żarty i pokaż teraz fotki jak to wstawiłeś w garażu tylną połówkę i dwie przednie ćwiartki korzystająć z usług nadwornego blacharza z ASO i nie trzymaj nas juz w napięciu. [zlosnik]

A jeśli C.D. jeszcze nie N., to przywieź dobre kąski w walizce do kraju, a sobie znajdź SL'a w takim stanie, bo wtedy jest sens i zabawa.

I pogadaj z doktorem Jackiem z Warszawy (*Jacku), który marzy o 280TE. Może by go to zainteresowało.

Autor:  And [ wt cze 05, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz Ją doprowadzić do użytku w UK i jechać do Polski to w przybliżeniu będzie się prezentowało tak- Ł99 za TAX + Ł40 za MOT + Ł210 za paliwo do Polski przy spalaniu 15l/100+ ok Ł30 za prom. Oczywiście z TAX'u możesz zrezygnować ale stracisz wtedy ok Ł20. Z tymi szczepanami to nie do końca prawda- zdarzają sie, znam nawet zakład gdzie specjalizują się w takich operacjach ale głównie na samochodach z wyższej półki.

Autor:  ZORTOX [ wt cze 05, 2007 9:03 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Dobra, skończ już Artur te żarty i pokaż teraz fotki jak to wstawiłeś w garażu tylną połówkę i dwie przednie ćwiartki korzystająć z usług nadwornego blacharza z ASO i nie trzymaj nas juz w napięciu.


HA HA HA...wielebnie śmieszne to było. To co było to było i mam nadzieję że już nigdy nic sie nie stanie/zdarzy podobnego, żeby do takich pomysłów wracać. Tobie też tego nie życzę. 8)



(me: how) pisze:
A jeśli C.D. jeszcze nie N., to przywieź dobre kąski w walizce do kraju, a sobie znajdź SL'a w takim stanie, bo wtedy jest sens i zabawa.

Napisz w końcu dlaczego by jej nie remontować...jakieś konkrety (za/przeciw) bo takie "znajdź sobie" strasznie płytkie jest i pozbawione sensu. Jeżeli Ty wiesz co dla mnie jest lepsze....to niech Bozia ma mnie w swojej opiece [zlosnikz] A dlaczego np. nie Pagoda albo W108?? tylko SL??
Nie wiem czy za te 200F kupiłbym do tych modeli choćby ładny zderzak...
Chodzi o to, że ja lubię W123 i każde marnujące się auto wzbudzi we mnie zainteresowanie i chęć odnowienia go...i nie śmiej się z mojego blacharza którego to nawet nie znasz i nie znasz jego doświadczenia i umiejętności.

Ja chcę tylko znać Wasze zdanie na temat tej MB.

Autor:  And [ wt cze 05, 2007 9:26 pm ]
Tytuł: 

Swoją drogą czy widziałeś może tego?
http://cgi.ebay.co.uk/1982-MERCEDES-W12 ... dZViewItem
Jest nawet z Brystolu [zlosnik]

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/