MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

czy warto brać BMW 520i z gazem e34 '91??
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=26039
Strona 1 z 1

Autor:  Karol [ ndz maja 20, 2007 4:37 pm ]
Tytuł:  czy warto brać BMW 520i z gazem e34 '91??

Bardzo dobry znajomy wujka chce sprzedać swoje bmw e34 520i, sprowadzony jakies 2 lata temu z D w stanie niemal idealnym. Samochód wygląda i prowadzi sięidealnie a chce on za niego 8 000 zł. I mam mentlik w głowie, bo jak mawiają - Będizesz MIał Wydatki :( Jako, żem jeszcze studentem i to niezbyt majętnym, gotowym przeznaczać na utrzymanie samchodu max 300-400 zł miesięcznie (razem z paliwwem), a że robie ok 1300-15000 km rocznie boję się, żę w razie poważneijszej awarii bedzie krucho. Co prawda, pojazd ma nei całe 250 000 km, wszytko było robione na czas, nei było z nim wiekszych problemów, ale boję się tego gazu...z jednej strony spalanie jak w zagazowanym polonezie, ale jednak rzędowa 6ka to nie jest zbyt dobry silnik do zagazowania i boję się ewentualnych problemów w przyszłości. Tak wiec nei chodzi mi o to, czy warto kupic ten konkretny egzemplaż, bo jego stanu technicznego jestem pewien, ale czy w ogole BMW e34 są warte zainteresowania w przypadku zasobności mojego portfela...
Czy może jednak lepszym wyjściem byłoby dołożyć i zaiast tych 8 tys wydać powiedzmy 12 tys i kupić np. w124, czy ...opla omege B? I tym razem wolałbym jednak cuś zagazowanego bo chcę troche odpocząć od dieseli :)

Autor:  zebda [ ndz maja 20, 2007 4:47 pm ]
Tytuł: 

Tak naprawde sa to fajne auta te E34...szczegolnie kombi, tylko nieco spaczone przez pewnych ludzi...

...znajomy ze Szczecina ma takie zagazowane i smiga mu pieknie...Jak sie chce dobre auto z tamtych lat z gazem to chyba BMW jest najlepsze..do tego tylna zawiecha prostsza niz w MB czyli pewnie tansza w naprawach...i nie ma szerokich listew do zdjecia...ale z tego co wiem to ich diesli z tamtych lat nalezy sie wystrzegac...Gdzies niedawno bylo o E34 sporo napisane...poszukaj na forum!

Autor:  Ikspe [ ndz maja 20, 2007 7:21 pm ]
Tytuł: 

e34 to naprawdę świetne auto.. podobało i podoba mi sie od zawsze.. swojego czasu sam bardzo poważnie myślałem nad zakupem.. wracając do tematu, z tego co mi wiadomo 520 to jeden z gorszych wyborów jeżeli chodzi o silniki.. spalanie praktycznie identyczne jak 525 a osiągi, komfort jazdy dużo gorszy no ale z tego co mówisz to wybrzydzac nie możesz :p.. druga sprawa to gaz.. w bmw z tego co mi wiadomo tylko wchodzi w grę sekwencja.. chyba ze jest dobrze serwisowany i naprawiany na bieżąco..nie wiem dokładnie czy w 520 były silniki vanosa (z podwójnym wałkiem rozrządu) ale ponoc one są lepiej dopracowane i jeszcze gorzej współpracują z gazem.. także jeżeli ten nad którym myślisz to vanos bez sekwencji to ja bym sie wystrzegał.. pozdrawiam

Autor:  janus [ ndz maja 20, 2007 7:35 pm ]
Tytuł: 

znajomy w takiej furze ma gaz i czasem strzały ma nie ma w niej sekwencji i to pewnie dlatego ale ogolnie samochód raczej dobrze i bez awaryjnie mu sie sprawuje

Autor:  leopold [ ndz maja 20, 2007 8:13 pm ]
Tytuł:  Re: czy warto brać BMW 520i z gazem e34 '91??

Karol pisze:
wolałbym jednak cuś zagazowanego bo chcę troche odpocząć od dieseli :)


Witaj!
BMW to zacne autka i jazda nimi to sama przyjemność.

Natomiast szukanie "odpoczynku od diesla" (czyli maszyny prostej jak budowa cepa) w aucie z zapłonem iskrowym i dodanym gazem to pomyłka - w takim reaktorze potencjalnych źródeł awarii jest nieporównanie wiecej niż w poczciwym dieslu.

Wracajac jednak do meritum:
technicznie - ja bym kupił takie BMW;
finansowo - nie jest to auto bardzo tanie w utrzymaniu....

Pozdrawia nieortodoksyjny Leopold

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz maja 20, 2007 9:15 pm ]
Tytuł: 

z BMW jest tak ze pewne podzespoły sa drozsze a pewne tansze od MB.Zalezy w jakim asuto jest stanie i za pewną kwote lepiej kupic BMW niz zajechane 124 gdzyz wtedy to MB bedzie wiecej kosztowac w naprawach niz BMW.Przykłądowo w na naszej giełdzie jest ogłoszenie z 520i ktora ma sekwencyjna instalacje LPG,klime i cena około 9tys....Za ta kase to ciezko znajsc MB w podobnym wypasie a inst sekwencyjna jest niemozliwa [szalone]

Autor:  Karol [ ndz maja 20, 2007 9:33 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za tak wyczerpujące odpowiedzi...i to w tak szybkim czasie :)
wiec sprawa nei jest łatwa - znajomy przebąkiwał o sprzedaży już chyba od marca... Jest tylko taka z tym lipa, że jest tam zwykła instalacja gazowa, ale skrupulatnie serwisowana u znajomego tego znajomego, co ma dość uznany zakład gazowiczy. Poza tym załozył w tej bmce gwizdki, co 200 zł sztuka kosztował jeden i w razie strzału poprostu walnie w gwizdek i po sprawie :)
Z drugiej strony 8 tys pln to chyba neizła kasa, kupie za to zajeżdżone w124 bo nie mam pomysłuu co innego.
Co do diesela....troche motor w mojej beczce mnie meczy, szczególnie na trasie powyżej 90 km/h jest głośno...a spalanie na poziomie 8 l/100 km to finansowo cuś jak te 12-13 l w bmw... tylko jak bedzie to awaryjnie wygladało.... to mnie najbardziej zastanawia...

Autor:  Dembol [ ndz maja 20, 2007 10:22 pm ]
Tytuł: 

stare motory om615 i wzwyz nie maja polotu dymaki i tego dzwieku jak motory om601 wzwyz takze nie wiem czy tu sie zmeczysz takim dieslem np om602 250d !!! jazda jest piekna a halas zaczyna sie przy wiekszych predkosciach typu 150 ! uwierz motorki montowane w 201 i 124 z diesli to moim zdaniem chyba najlepszy wyrób w motoryzacji jaki kiedykolwiek powstał w swiatku samochodów na calym swiecie oczywsicie zaraz sie zrobi bardzo glosno !!! i szum wielkei zaprzeczanie itd itp moim zdaniem bezawaryjnoscia dynamika dzwiekiem i samym wygladem nei dorownuja silnikom seri om601 i wzwyz zadne inne jednostki !! biorac pod uwage zerową awaryjnosc ! potezna wytrzymalosc ! piekny dzwiek ! dynamike i wiele innych spraw
tymi dieslami NIE IDZIE SIE ZMECZYC zastanow sie co tym klepiesz koleś !!!!! tych diesli nei idzie zamęczyc to by bylo dobre sformulowanie !!!! a bmw bedziesz klną za wszelkie czasy !! mam wojka ktory jezdzil cale zycie mercedesami chcial wyprobowac bmw i mu bokiem te auto wychodzilo !! te problemy mu sie po nocach snily !!

Autor:  Karol [ ndz maja 20, 2007 10:32 pm ]
Tytuł: 

KUrcze... cuś w tym jest...

Autor:  MercSwir [ ndz maja 20, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

Karol pisze:
KUrcze... cuś w tym jest...


Sama prawda [zlosnik]

Autor:  markslav [ ndz maja 20, 2007 11:51 pm ]
Tytuł: 

Właśnie pozbyłem się BMW 520 12v z gazem. Mam teraz W123, ale mój tata ma od niedawna W124 250d i mam bieżące porównanie tych aut. Moje BMW sam zagazowłem - gaz 2 gen i nie było problemów - spalanie ok 16L po mieście. Najwiekszy minus to koszty zawieszenia- które choć na prawde świetne, szybko siada na naszych drogach. Kolejny minus to ogólnie koszty utrzymania większe niż Mercedesa, są pewne rzeczy sporo droższe, za amortyzatory 2 razty tyle co do Mercedesa trzeba zapłacić... Z punktu widzenia ekonomi to zdecydowanie Merc, trwałość również - może silniki 3,0 -5,0 w BMW są długowieczne i nie do zajeżdzenia, ale 2,0 - jest w ogóle za słaby jak na tą budę. Sprzedać też trudniej. Szukaj Mercedesa W201, W 124 , szukaj długo, oglądaj dokładnie, a znajdziesz dobry egzemplarz na długie lata. To są najlepsze auta jakie znał świat - proste, tanie w eksploatacji, wysokiej jakości wykonania, niezawodne. BMW to bym kupił 735 z bogatym wyposażeniem i jeździł tylko w trasy - inaczej nie ma sensu, szkoda auta i pieniedzy na tłuczenie po torowiskach i dojazdy 500metrów po mieście...

Narzekasz na spalanie w W123 - W124 250d mojego taty w trasie nie przekroczył jeszcze 6,5 L, ja mam silnik od 124 200d wsadzony i wyszło mi 5,7 ostatnio - kupując 124 masz na oko 2L w dół spalanie w stosunku do 123

Autor:  BamBam [ pn maja 21, 2007 10:24 am ]
Tytuł: 

ja mam bmw 520i 24V na gazie. wlasnie kombi. prowadzi sie super. na gazie machnalem juz 115kkm i jak narazie wymienilem pompe wody, termostat (tak przy okazji) oraz parownik. zwyklej eksploatacji nie licze (paski, filtry,oleje). takich aut rozebranych jest teraz opor, wiec z czesciami nie ma raczej problemu. duza skarbnica wiedzy i kontaktow jest to forum: www.bmw-klub.pl/forum. z gazem do tego auta jest roznie - jezeli jest dobrze zalozony to mozna smigac nawet na II generacji (ja tak mam). Nie mialem do tej pory zadnego wystrzalu - zalozylem start protector ktory wypala gaz z ukladu przy gaszeniu samochodu. ja osobiscie polecam.

Autor:  GrześMoto [ pt maja 25, 2007 10:33 am ]
Tytuł: 

Weź daj spokój tej Bejcy! Ten silnik w tym aucie to zupełne nieporozumienie! To nie jeździ a się toczy! A do tego pali 14-16 litrów! Klęska! Mam takie w domu i najchętniej bym to sprzedał... ale dziadek jeździ bo wygodne i robi 2000km rocznie! Jeżeli chcesz kupić benzyne i mieć takie wydatki jak przy tej bejcy to kup W126 V8 bo to przynajmniej jeździ.

Jeżeli zależy ci na ekonomi to czemu nie diesel i jakiś mało pojemnościowy?
Nie bede już mówił o takim aucie bo nie mam poparcia na tym forum [zlosnikz] ale decyzja zależy od ciebie

Autor:  TReneR [ pt maja 25, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
... zalozylem start protector ktory wypala gaz z ukladu przy gaszeniu samochodu...


jak to wyglada i gdzie to mozna kupic?

Autor:  BamBam [ pt maja 25, 2007 11:34 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
BamBam pisze:
... zalozylem start protector ktory wypala gaz z ukladu przy gaszeniu samochodu...


jak to wyglada i gdzie to mozna kupic?


to jest maly uklad scalony, zamontowany kolo komputera gazu. ja zakladalem gaz w elpigazie, wiec tam pytaj. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> placilem cos kolo 200zl za to cos

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/