MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przedstawiam Wam Krokodyla :) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=25826 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | markslav [ czw maja 10, 2007 1:09 am ] |
Tytuł: | Przedstawiam Wam Krokodyla :) |
Opowieść powinna zacząć się od pewno ogłoszenia z allegro, gdzie wypatrzyłem jak się potem okazało drugiego w moim życiu W123 200d. Cena była atrakcyjna, stan ogólny po wstepnych oględzinach równiez był do zaakceptowania, zgodność z Vinem także w stopniu zadowalającym więc zdecydowałem się nabyć w Koninie majestatycznego Krokodyla;) ![]() ![]() ![]() Jak na zieloną bestię przystało posiada również zielone wnętrze w całkiem przyzwoitym stanie: ![]() Podróż do Szczecina nie odbyła się bez niespodzianek, jednak po kilku godzinach bylismy w domu. Niestety okazało się że silnik z rana wymagał "drobnej ingerencji": ![]() Co za sprawą odstawienia do Gryfina do pewnego znanego na forum czarodzieja-rzeźbiarza;) zaowocowało pewną zmianą pod maską: ![]() Nabyty przeze mnie silnik nalezał wcześniej do znanego z forum Komina i dzięki pomocy Michau'a udało się doprowadzic trasakcje do skutku. Auto obecnie jeździ, spalanie w trasie przy predkościach 90-110 na poziomie 5,7L/100km nastraja mnie poytywnie do ciągłego "dopieszczania" samochodu. Jest to praktycznie golas ale ma zagłówki z tyłu oraz "heat insulting glas"- co zawsze mi się podobało no i fabrycznego Beckera Europa. Jest tylko od 4 lat w kraju. Wystaczyło to jednak aby ktoś przy nim po chłopsku porzeźbił co razem z dosyć "drastyczną" zmiana silnika przyczyniło się do zagospodarowania mojego wolnego czasu pracą w garazu:) Poprzednim moim autem było BMW e-34 520i, które w pełni sprawne z ogromną stratą (wobec ceny zakupu) sprzedałem znajomemu,(przy totalnym braku zrozumienia ze strony rodziny, poza moją kochaną żona;) by obecnie poruszać się autem, które zawsze stylistycznie było dla mnie ideałem klasyka - czy jak kto woli youngtimera. Na końcu nie mogę pominąć nieocenionej pomocy niektórych forumowiczów ze Szczecina i okolic m.in. Adlera, Stomka oraz przede wszystkim Michau'a , bez których w wielu sytuacjach nie dałbym sobie rady- ogromne dzięki za pomoc. |
Autor: | MercSwir [ czw maja 10, 2007 8:01 am ] |
Tytuł: | |
Jak osiągi tego silniczka?? Ile on może wyciągnąć w tej kaście, i ile musze zapłacić za taki silnik. Mocno zastanawiam sie nad takim przeszczepem bo uwielbiam silniczki z 124. Dużo roboty było z takim czymś?? Możesz opisać jak skrzynia lub i jak wał?? Prosze o odp. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw maja 10, 2007 8:20 am ] |
Tytuł: | |
łątwo sie przerabia byłe 230E bo zostaje skrzynia ta sama.... jak masz stary dieslowy silnik to trzeba skrzynie,rozrusznik itp.Niewidze tu na foto przekaznika swiec....a jest chyba inny niz w 123 |
Autor: | markslav [ czw maja 10, 2007 9:06 am ] |
Tytuł: | |
Obecnie jest zostawiony most od 123 200d, przyspieszenie ma całkiem niezłe, można powiedzieć że jeździ się jak normalnym użytkowym autem, predkości max jeszcze nie sprawdzałem. Operacja była dosyć kosztowna silnik kosztował ok 1200zł, skrzynia i osprzęt 200 - ale kolejny 1000 kosztował osprzet, który musiałem jeszcze dokupić bo ten co dostałem nie działał oraz chłodnica i poduszki pod silnik. Sama praca to koszt ok 800zł. Także w sumie 3200zł. Pewnie silnik i części można dośtac trochę taniej ale ten miał remontowaną całą " górę" więc było warto. Roboty było ok 10 dni mechanika, trzeba przerobić łapy silnika, pierwszy odcinek wydechu, chłodnice i parę rzeczy mniejszych ale równie czasochłonnych.Ostatecznie jeszcze wszystkie problem nie zostały rozwiązane i muszę trochę powalczyć... Czy było warto?Z punktu widzenia uzytkowania - na pewno, ale biorąc pod uwage koszty to jedynie jeśli chcesz się związać z autem na długi czas to jest to opłacalne... |
Autor: | gorex [ czw maja 10, 2007 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
Na zdjęciach też się dobrze prezentuje ![]() 5,7 to b. mało..Gratulacje |
Autor: | _me: how_ [ czw maja 10, 2007 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
Spalanie jest rewelacyjne, ale nie jest chyba dla Marka niespodzianką, bo tak mniej więcej liczyliśmy. Powinno zrekompensować wszystkie nieoczekiwane wydatki, przede wszystkim motor. Było z Krokodylem trochę zabawy. Np wtedy, gdy zimą, na porządnym minusie próbowaliśmy uruchomić silnik z jednocyfrową kompresją w nieogrzewanym garażu, w którym auto stało tyłem i spaliny miałem nawet w kieszeniach, ale ten diesel pali zawsze... ![]() markslav, a jak się ma sprawa chłodzenia? Zostało poprawione? |
Autor: | Emil200D [ czw maja 10, 2007 4:36 pm ] |
Tytuł: | |
Super, dokładnie taki sam kolor tapicerki i nadwozia miał mój szwagier - po pierwszej jeżdzie Nim stwierdziłem że następnym moim samochodem będzie Mercedes... |
Autor: | voytas [ czw maja 10, 2007 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
Krokodylek niczego sobie, silnik też przyjemnie wygląda za kilka(naście) miesięcy sam może bym się na coś takiego pokusił.. PS chociaż jakby oryginalny motor z 200D był na chodzie, to raczej bym go zostawił ![]() |
Autor: | Żeluś [ czw maja 10, 2007 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: chociaż jakby oryginalny motor z 200D był na chodzie, to raczej bym go zostawił
Ja też 200D jest ![]() ![]() |
Autor: | MajsterGarage [ czw maja 10, 2007 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Fajny Krokodyl ![]() |
Autor: | janus [ czw maja 10, 2007 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
Hehe ze też w Koninie taki krokodylek sie uchował gratuluje bardzo ładnie to wyglada i bardzo ładne spalanie |
Autor: | adler1934 [ czw maja 10, 2007 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Tak! spalanie przyjemne( u mnie palił by pewnie koło 9) i z pewnością to odczujesz w porównaniu z BMW. Nie mówiąc juz o kosztach ew. napraw. Dobrze zrobiłeś wymieniając silnik.Remont starego kosztował by więcej. |
Autor: | markslav [ czw maja 10, 2007 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Spalanie jest rewelacyjne, ale nie jest chyba dla Marka niespodzianką, bo tak mniej więcej liczyliśmy. Powinno zrekompensować wszystkie nieoczekiwane wydatki, przede wszystkim motor. No narazie to jedyny pomiar był, mam nadzieje ze 8L po mieście nie będzie przekraczał i będzie gitara Cytuj: Było z Krokodylem trochę zabawy. Np wtedy, gdy zimą, na porządnym minusie próbowaliśmy uruchomić silnik z jednocyfrową kompresją w nieogrzewanym garażu, w którym auto stało tyłem i spaliny miałem nawet w kieszeniach, ale ten diesel pali zawsze... ![]() To było mocne - dym wychodził z garażu jeszcze pare minut po tym jak wyjechaliśmy, odpalenie trwało z 20 minut:) Cytuj: markslav, a jak się ma sprawa chłodzenia? Zostało poprawione? -no tu mam watpiwości - silnik jest zmontowany lekko pod ukos- ze wzgledu na umiejscowienie rozrusznika i przekładni kierowniczej, więc śmigło od wiatraka nie wchodzi w otwór od tunelu, dodatkowo miedzy nimi jest troche wolnego miejsca - w konsekwencji- albo mam uszkodzony wskaznik(czujnik temperatury) albo silnik się grzeje... nie wiem jak to wyrzeźbic... voytas pisze: PS
chociaż jakby oryginalny motor z 200D był na chodzie, to raczej bym go zostawił ![]() Ja również - szczególnie że cała reszta zgodna z Vinem |
Autor: | maxtro [ czw maja 10, 2007 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
O z Konina ![]() Ma na pierwszy rzut oka ładną blachę a z tym silniczkiem to już klasa. A i to spalanie tylko pozazdrościć. A tak z ciekawości radio ma oryginalne?? |
Autor: | markslav [ czw maja 10, 2007 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
maxtro pisze: O z Konina
![]() Ma na pierwszy rzut oka ładną blachę a z tym silniczkiem to już klasa. A i to spalanie tylko pozazdrościć. A tak z ciekawości radio ma oryginalne?? Radio ma oryginalne, blacha w miare ładna, ale na żywo jest "troche" gorzej ![]() Spalanie, jak pisałem wyszło niskie, ale tylko raz mierzyłem, jeszcze pare razy trzeba posprawdzać jak to będzie w mieście itp... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |